Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

18 Νοεμβρίου 2016
 Πέρασαν δύο χρόνια από τότε που ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Ζαχαρίας Παύλου περιέγραφε στο Δημοτικό Συμβούλιο με τα μελανότερα χρώματα την κατάσταση που παρέλαβε στην δημοτική επιχείρηση από τον προκάτοχό του Γιώργο Πετκανά. 

Είχε μάλιστα προαναγγείλει διαχειριστικό έλεγχο για την εξυγίανση της επιχείρησης, όπως έλεγε τότε.
Δύο χρόνια μετά και ο Ζ. Παύλου δείχνει να έχει
συμβιβαστεί απολύτως με την κατάσταση που παρέλαβε και να ξεχάσει τις αρχικές εξαγγελίες του τις οποίες καλούμαστε τώρα εμείς να του τις θυμίσουμε μία προς μία.

  Συγκεκριμένα ανέφερε ότι:

- Το πρώτο που παρατήρησε ήταν ότι οι υπάλληλοι δεν τηρούσαν το ωράριο λειτουργίας της επιχείρησης, η οποία έδινε την εικόνα “ξέφραγου αμπελιού”!
- Το δεύτερο ήταν οι κάκιστες σχέσεις διοικητικού συμβουλίου, στελεχών και προσωπικού που είχε άμεσο αντίκτυπο στην εύρρυθμη λειτουργία της επιχείρησης.
-Το τρίτο αρνητικό σημείο ήταν ότι λειτουργούσε ταμείο είσπραξης στην Μεσοποταμία, χωρίς να είναι δηλωμένο στα επίσημα αρχεία της ΔΕΥΑΚ!
Αυτό επισημαίνεται και στις παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών.
-Το τέταρτο είναι ότι η εταιρεία λειτουργούσε - και θα λειτουργεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου - με τρία λογισμικά (ύδρευσης - μισθοδοσίας - λογιστηρίου) που το ετήσιο κόστος φθάνει τα 27.000 ευρώ  και προκαλεί δυσλειτουργία στην επιχείρηση.
- Ανεξέλεγκτη ήταν η κατάσταση στον τρόπο λειτουργίας των προμηθειών, όπου κανείς δεν μπορούσε να βεβαιώσει τις ακριβείς οφειλές της ΔΕΥΑΚ προς τρίτους. Γιατί δεν υπήρχαν πουθενά τα απαραίτητα παραστατικά που τις συνοδεύουν! Το ίδιο συνέβαινε και με τις προμήθειες των καυσίμων!
- Στην ΔΕΥΑΚ δεν υπήρχε αποθήκη υλικού και  για την αποκατάσταση των βλαβών, γίνονταν επί τόπου οι προμήθειες από το συνεργείο που αναλάμβανε να τις αποκαταστήσει, χωρίς διαγωνισμούς και χωρίς διαφανείς διαδικασίες.
- Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στα συνεργεία αποκατάστασης βλαβών, που όμως δεν καλύφθηκαν με συμβάσεις έργου αλλά με αντικατάστασή τους από εξωτερικούς συνεργάτες!
-Σοβαρές ελλείψεις στον βιολογικό καθαρισμό, ο οποίος θεωρείται μεγάλο κεφάλαιο για την ΔΕΥΑΚ αλλά λόγω της υποβάθμισης, του επιβλήθηκε πρόστιμο 12.000 ευρώ από το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο πρέπει να καταβληθεί μέχρι το τέλος του μήνα.
- Δεν γινόταν συντήρηση αντλιοστασίων και οχημάτων, που επιβάρυναν την επιχείρηση με αντικαταστάσεις και επισκευές του υλικού με μεγάλη συχνότητα. Όπως υπήρχαν και μηχανήματα έργου (βλ. αποφρακτικό) που ήταν εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα και η ΔΕΥΑΚ πλήρωνε υπέρογκα ποσά σε εξωτερικούς συνεργάτες.
-Υπήρχε τεράστιο κόστος στην αποκατασταση των βλαβών από εξωτερικούς συνεργάτες, την ίδια στιγμή που τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ είχαν αδρανοποιηθεί από ελλείψεις προσωπικού.
- Τεράστιο πρόβλημα υπάρχει και με τις ανείσπρακτες οφειλές, που έστειλε ο Δήμος Καστοριάς στην ΔΕΥΑΚ, λίγο μετά τις δημοτικές εκλογές, οι οποίες ανέρχονται στις 750.000 ευρώ και στην πλειοψηφία τους θεωρούνται επισφαλείς, διότι σε κάποιες από αυτές έχει παρέλθει πενταετία!
- Υπάρχει οφειλή προς την ΔΕΗ ύψους 1.515.000 ευρώ(!) η οποία με τελευταία ειδοποίηση, δίνει προθεσμία 30 ημερών για να προχωρήσει η ΔΕΥΑΚ σε ρύθμιση του συγκεκριμένου ποσού αλλά μέχρι 36 δόσεις. Πράγμα το οποίο είναι ανέφικτο, για τα δεδομένα της επιχείρησης και αναζητείται άλλη λύση.
-Τέλος, το συνολικό χρέος της ΔΕΥΑΚ ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 7,5 εκατ. ευρώ από τα 3,5 εκατ. που ήταν στην αρχή της θητείας της διοίκησης Πετκανά στην πολύπαθη αυτή δημοτική επιχείρηση.
  Αλλά το πιο εξωφρενικό είναι ο χρόνος αποπληρωμής των οφειλών προς τρίτους, διότι όπως επεξηγεί ο κ. Παύλου “Υπάρχουν προμηθευτές που έχουν εξοφληθεί μέχρι και την 31 Δεκεμβρίου 2014 αλλά υπάρχουν  και άλλοι που... έχουν λαμβάνειν από 31 Δεκεμβρίου 2012 και παλαιοτέρων...”

1 σχόλιο:

  1. Κάθε φορά που αλλάζει η διοίκηση πρέπει να γίνεται διαχειριστικος έλεγχος. Τρια λογισμικα είναι λάθος, φυσικά τα κοροιδα όπως οι γονείς μου πληρώνουν υψηλά δημοτικά τέλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις