Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

22 Νοεμβρίου 2016
Μειωμένοι λόγω ολοκλήρωσης του προγράμματος ληξιπρόθεσμων οφειλών θα είναι οι πόροι τψν δήμων απο τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ αντιθέτως αύξηση παρουσιάζουν αυτοί των περιφερειών.
Συγκεκριμένα, οι συνολικοί πόροι που θα μεταβιβαστούν στους ΟΤΑ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του υπουργείου Εσωτερικών, για τους δήμους, το 2016, ανέρχονται στα 2.567 εκατ. ευρώ ενώ, για το 2017, προβλέπεται ότι θα
ανέλθουν στα 2.347 εκατ. ευρώ, μειωμένοι κατά 220 εκατ. ευρώ. Η μείωση αυτή οφείλεται στη λήξη του προγράμματος ρύθμισης των οφειλών του Δημοσίου προς τους ΟΤΑ (ν. 3756/2009), η τελευταία δόση του οποίου δόθηκε το 2016. Αντίστοιχα, για τις περιφέρειες, το 2016 το ύψος των συνολικών μεταβιβάσεων εκτιμάται σε 646 εκατ. ευρώ και για το 2017 προβλέπεται να ανέλθουν στα 671 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικά: 

  1. Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ)
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) αποτελούν υποτομέα της Γενικής Κυβέρνησης. Ο εν λόγω υποτομέας αποτελείται από τους Δήμους (ΟΤΑ α’ βαθμού), τις Περιφέρειες (ΟΤΑ β’ βαθμού) και τα νομικά πρόσωπα αυτών που ανήκουν στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης. Για την εκπλήρωση της αποστολής και της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους μεταφέρονται πόροι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό οι οποίοι είναι αναγκαίοι για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ) και επιχορηγήσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
Η βασικότερη πηγή εσόδων των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού είναι οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ). Οι ΚΑΠ αποδίδονται μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών, και προσδιορίζονται βάσει σχετικών διατάξεων, με σκοπό την κάλυψη λειτουργικών και επενδυτικών δαπανών τους.
Για τους Δήμους, το 2016, οι ΚΑΠ εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 2.331 εκατ. ευρώ και για το 2017, προβλέπονται στα 2.311 εκατ. ευρώ (πίνακας 3.24). Αντίστοιχα, για τις περιφέρειες, το 2016 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 616 εκατ. ευρώ και για το 2017 προβλέπονται στα 671 εκατ. ευρώ (πίνακας 3.25).
Πίνακας 3.24  Πόροι Δήμων (ΟΤΑ α΄ βαθμού) από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών
(σε εκατ. ευρώ)

Κατηγορία 2016 2017
Εκτιμήσεις Προβλέψεις



 Ι.    Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ) Δήμων (Α+Β+Γ) 2.331 2.311
       Α.   Απόδοση στους Δήμους ποσοστού επί του φόρου προστιθέμενης αξίας 967 900
       Β.   Απόδοση στους Δήμους ποσοστού επί των καθαρών συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων 1.203 1.252
       Γ.   Απόδοση στους Δήμους ποσοστού επί του ΕΝΦΙΑ 162 159
 ΙΙ.   Ειδική επιχορήγηση σε ΟΤΑ α΄ βαθμού 22 37



 ΙΙΙ.  Απόδοση στους Δήμους από τη ρύθμιση των οφειλόμενων παρελθόντων ετών 214



 IV.  Γενικό σύνολο (I + II + III) 2.567 2.347

Πίνακας 3.25  Πόροι Περιφερειών (ΟΤΑ β΄ βαθμού) από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών
(σε εκατ. ευρώ)

Κατηγορία 2016 2017
Εκτιμήσεις Προβλέψεις



 I.    Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ) Περιφερειών (A + B) 616 671
       A.   Απόδοση στις Περιφέρειες ποσοστού επί των καθαρών συνολικών ετήσιων εισπράξεων του    φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων 387 318
       B.   Απόδοση στις Περιφέρειες ποσοστού επί του φόρου προστιθεμένης αξίας 228 353
 II.   Ειδική επιχορήγηση σε ΟΤΑ β΄ βαθμού 30



 III.  Γενικό Σύνολο (I + II) 646 671

Εκτός από τους ΚΑΠ προβλέπονται πιστώσεις ειδικής επιχορήγησης των ΟΤΑ. Η ειδική επιχορήγηση για τους Δήμους, το 2016, θα ανέλθει στα 22 εκατ. ευρώ και η οποία αφορά τη δαπάνη μισθοδοσίας από την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας, και για τις Περιφέρειες ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ. Για το 2017, προβλέπεται ειδική επιχορήγηση στους Δήμους ύψους 37 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων, 22 εκατ. ευρώ αφορούν τη μισθολογική δαπάνη της δημοτικής αστυνομίας και 15 εκατ. ευρώ το κόστος απασχόλησης του προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, κατά το σχολικό έτος 2017-2018 (Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2017).
Οι συνολικοί πόροι που θα μεταβιβαστούν στους ΟΤΑ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, για τους δήμους, το 2016, ανέρχονται στα 2.567 εκατ. ευρώ ενώ, για το 2017, προβλέπεται ότι θα ανέλθουν στα 2.347 εκατ. ευρώ, μειωμένοι κατά 220 εκατ. ευρώ. Η μείωση αυτή οφείλεται στη λήξη του προγράμματος ρύθμισης των οφειλών του Δημοσίου προς τους ΟΤΑ (ν. 3756/2009), η τελευταία δόση του οποίου δόθηκε το 2016. Αντίστοιχα, για τις περιφέρειες, το 2016 το ύψος των συνολικών μεταβιβάσεων εκτιμάται σε 646 εκατ. ευρώ και για το 2017 προβλέπεται να ανέλθουν στα 671 εκατ. ευρώ.
 Ενοποιημένος Προϋπολογισμός ΟΤΑ
Ο ενοποιημένος Προϋπολογισμός των ΟΤΑ περιλαμβάνει τους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, καθώς και τα νομικά πρόσωπα αυτών που ανήκουν στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης. Το ισοζύγιο του ενοποιημένου προϋπολογισμού των ΟΤΑ (κατά ESA) προκύπτει από τον συνυπολογισμό του ταμειακού ισοζυγίου των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, της μεταβολής των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των ΟΤΑ προς τρίτους και από το δεδουλευμένο ισοζύγιο των νομικών προσώπων αυτών.
Το ταμειακό ισοζύγιο των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού διαρθρώνεται σε έσοδα και έξοδα. Τα έσοδα διακρίνονται σε τακτικά και έκτακτα, εκ των οποίων κυριότερες πηγές εσόδων αποτελούν οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ), οι οποίοι αποδίδονται μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού, οι επιχορηγήσεις ΠΔΕ και τα λοιπά ίδια έσοδα. Αντίστοιχα, τα έξοδα διακρίνονται σε αμοιβές προσωπικού, προνοιακά επιδόματα, δαπάνες για επενδύσεις και λοιπές δαπάνες.
 Εκτιμήσεις 2016
Το ισοζύγιο του ενοποιημένου προϋπολογισμού των ΟΤΑ (κατά ESA) εκτιμάται να διαμορφωθεί στα 292 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου Προϋπολογισμού ύψους 315 εκατ. ευρώ. Η μείωση αυτή οφείλεται στην αύξηση των ανεξόφλητων υποχρεώσεών τους σε τρίτους. Το ισοζύγιο των νομικών προσώπων των ΟΤΑ αναμένεται να διαμορφωθεί στα 20 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4 εκατ. ευρώ, έναντι του στόχου 2016.
Το ταμειακό ισοζύγιο του ενοποιημένου προϋπολογισμού των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού εκτιμάται να διαμορφωθεί στα 348 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 104 εκατ. ευρώ, έναντι του αποτελέσματος του 2016.
Τα συνολικά έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού) εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 7.552 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 755 εκατ. ευρώ, έναντι του στόχου. Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στις αυξημένες επιχορηγήσεις από το ΠΔΕ κατά 441 εκατ. ευρώ, σε έσοδα απευθείας από την ΕΕ κατά 16 εκατ. ευρώ και στα λοιπά έσοδα, κατά 233 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές δαπάνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 7.203 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 650 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο. Η αύξηση των δαπανών οφείλεται στις αυξημένες δαπάνες για επενδύσεις, κατά 466 εκατ. ευρώ, καθώς και στις λοιπές δαπάνες κατά 121 εκατ. ευρώ.
 Προβλέψεις 2017
Το ισοζύγιο του ενοποιημένου προϋπολογισμού των ΟΤΑ (κατά ESA) προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 70 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 222 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2016. Η διαφορά αυτή οφείλεται στη λήξη του προγράμματος ρύθμισης των οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τους ΟΤΑ (ν. 3756/2009), η τελευταία δόση του οποίου δόθηκε το 2016 ύψους 214 εκατ. ευρώ. Η μεταβολή των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των ΟΤΑ προς τρίτους προβλέπεται να είναι μειωμένη σε σχέση με το 2016 κατά 22 εκατ. ευρώ. Το ισοζύγιο των νομικών προσώπων των ΟΤΑ προβλέπεται να ανέλθει στα 30 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 10 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2016.
Το ταμειακό ισοζύγιο των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού για το 2017 προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 95 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 253 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, τα έσοδα του ενοποιημένου προϋπολογισμού θα ανέλθουν στα 7.562 εκατ. ευρώ και θα είναι αυξημένα κατά 10 εκατ. ευρώ, έναντι του 2016.
Οι συνολικές δαπάνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπεται να ανέλθουν στα 7.466 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 263 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις εκτιμήσεις του 2016. Σημαντική αύξηση εμφανίζουν οι δαπάνες για επενδύσεις κατά 180 εκατ. ευρώ.
Πίνακας 3.26  Ενοποιημένος προϋπολογισμός ΟΤΑ (σε εκατ. ευρώ)


Κατηγορία 2016 2017
Προϋπ/σμός Εκτιμήσεις Προβλέψεις
Α Έσοδα (1+2+3+4+5+6+7) 6.797 7.552 7.562
1 Μεταβιβάσεις από Τακτικό Προϋπολογισμό 3.256 3.229 3.037
2 Επιχορηγήσεις από ΠΔΕ (περιλαμβανομένων των εσόδων από ΕΣΠΑ) 835 1.276 1.404
3 Τόκοι 34 44 44
4 Έσοδα από προγράμματα της ΕΕ 1 17 17
5 Λοιπά έσοδα 2.041 2.274 2.317

–    Έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα 969 1.105 1.122

–    Έσοδα από φόρους, λοιπά τέλη, δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών 445 461 472

–    Λοιπά ίδια έσοδα 224 289 292

–    Έσοδα ΠΟΕ 403 420 431
6 Εισπράξεις υπέρ Δημοσίου και τρίτων 630 711 743
Β Έξοδα (1+2+3+4+5+6+7) 6.553 7.203 7.466
1 Αμοιβές προσωπικού 1.811 1.801 1.840
2 Προνοιακά επιδόματα 737 737 734
3 Τόκοι 60 74 74
4 Δαπάνες για επενδύσεις προ αποσβέσεων 1.177 1.643 1.823
5 Λοιπές δαπάνες 2.090 2.211 2.225

–    Πληρωμές ΠΟΕ         493 378 422

–    Μεταβιβάσεις σε τρίτους 540 599 600

–    Λοιπές λειτουργικές δαπάνες 1.157 1.234 1.204
6 Αποδόσεις εσόδων υπέρ Δημοσίου και τρίτων 678 738 770
Γ Ταμειακό ισοζύγιο κατά ESA (Α-Β) 244 348 95
Δ Εθνικολογιστικές προσαρμογές 71 -57 -25
1 Μεταβολή ανεξόφλητων υποχρεώσεων προς τρίτους 55 -77 -55
2 Δεδουλευμένο ισοζύγιο των ΝΠ των ΟΤΑ 16 20 30
Ε Ισοζύγιο κατά ESA 315 292 70
(1)   Το αρνητικό πρόσημο σημαίνει έλλειμμα.
(2)   Το θετικό πρόσημο στη μεταβολή των ανεξόφλητων υποχρεώσεων σημαίνει βελτίωση του αποτελέσματος.

aftodioikisi.gr

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις