ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
▼
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
-
▼
Ιουλίου
(190)
- «Χαράτσι» έως και 90% για κρυφά εισοδήματα και κατ...
- Οι γονείς δεν μεταβιβάζουν ακίνητα στα παιδιά τους!
- Ποιοι απαλλάσσονται από τον φόρο κληρονομιάς
- Τέσσερις στις 10 εταιρείες ετοιμάζουν προσλήψεις α...
- Ψηφιακό Δημόσιο: Ποιες υπηρεσίες διεκπεραιώνονται ...
- Πακέτο - βόμβα σε δικαστή του «Noor One» - Περιείχ...
- Έφυγε από κοντά μας ο Δημήτρης Διαμαντόπουλος
- «Πέφτει» χρήμα στην αγορά: Δείτε τα επτά προγράμμα...
- Πως δημιουργήθηκε το πρώτο email και γιατί ο προγρ...
- Αποχωρούν επιχειρηματίες από το Ντουμπάι
- Με καύσωνα και πάνω από 40 βαθμούς θα μας κάνει......
- Πάνω από 100.000 εταιρείες που έχουν κλείσει είναι...
- Αυτά είναι τα 10 επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτη...
- Στο ρυθμό της λίμνης
- Συγχαρητήρια του Δήμου Καστοριάς στον Πολιτιστικό ...
- Συγχαρητήρια του Δήμου Καστοριάς στον καστοριανού ...
- Απόφαση - βόμβα για τους αναδρομικούς ελέγχους και...
- «Αερομαχίες» τριών εταιρειών για 20 άγονες γραμμές
- Δημοσίευμα-σοκ: Ο 18χρονος παγίδεψε τα θύματά του ...
- ΕΝΦΙΑλτης για 1,6 εκατ. ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων
- Έλληνας στους νεκρούς του Μονάχου. To χρονικό του ...
- Ο Π. Κεπαπτσόγλου ανακάλυψε "περιβαλλοντική επιβάρ...
- Συγκλονίζει η μαρτυρία Ελληνίδας για την επίθεση σ...
- Συναγερμός στο Μόναχο: Πυροβολισμοί μέσα σε εμπορι...
- Όλιβερ Στόουν: Το «Pokemon Go» είναι μια νέα μορφή...
- Πόσο κοινωνικά εὐαίσθητο εἶναι αὐτό το ὑπουργεῖο τ...
- Ο Διοικητής της 1ης Στρατιάς κ. Ηλίας Λεοντάρης, ε...
- Εργασιακός μεσαίωνας: 127.000 εργαζόμενοι δουλεύου...
- Επίδειξη μόδας γούνας από τον Σύνδεσμο Γουνοποιών...
- Στα 250 ευρώ το ελάχιστο πρόστιμο για την μη έκδοσ...
- Κάρτα σίτισης και φάρμακα για όσους χάνουν το ΕΚΑΣ
- Γιατί οι νέοι Έλληνες αναζητούν εργασία στο εξωτερικό
- Βουλιάζουν τα Ταμεία στα 16,6 δισ. χρέη από ασφαλι...
- ΕΟΠΥΥ: Μόνο ηλεκτρονικές γνωματεύσεις για αποζημίω...
- Προσοχή στα 20ευρα. Κατασχέθηκαν επτά εκατ. πλαστά
- ΟΔΟΣ: Δήµος Καστοριάς, ο Δήµος της καρδιάς µας
- ΟΓΑ: Προγράμματα κοινωνικού - ιαματικού τουρισμού ...
- «Κόκκινος» συναγερμός στο Αιγαίο - Θρίλερ με Τούρκ...
- Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις σχολές – Ποιες θα...
- Προσχηματικό το ενδιαφέρον της Περιφέρειας για το ...
- Το γλέντι του Προφήτη Ηλία στον Απόσκεπο
- «Παράθυρο» για δημοψήφισμα από το Μαξίμου
- Γ.Ζ.: Ούτε ένα δάκρυ για το μπακάλικο της γειτονιάς
- Γ.Ζ.: Το Πάρκο των... τελετών και των κομματικών μ...
- Πολυμήχανες... διαβουλεύσεις
- Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ για...
- SOS: Απάτη με τηλεφωνικές κλήσεις από συγκεκριμένο...
- Τηλεοπτικές άδειες: Κόπηκε το MEGA, ο Ιβάν Σαββίδη...
- Ο αντιπεριφερειάρχης που μοιράζει... χορτοκοπτικά ...
- Η κυρία Ερντογάν πίνει τσάι 1.700 ευρώ το κιλό
- Πότε διαγράφονται τα χρέη προς την εφορία - Ολη η ...
- Στραγγίζει η Ελλάδα, πλουτίζει η Ευρώπη από τη φυγ...
- FT: Εφοδος της εφορίας στο σπίτι Ελληνα τραπεζίτη
- Τραγελαφικές καταστάσεις στον Δήμο Άργους Ορεστικο...
- Θέατρο του Βουνού: επιθεώρηση “Οικογένεια Σοϊ-Μπλε...
- Ανακοίνωση της ΝΟΔΕ Καστοριάς για τις εκτιμήσειςτο...
- Άρθρο Tουρκάλας δημοσιογράφου για τα ελληνικά νησι...
- Σαφές μήνυμα από Γερμανία: Θανατική ποινή ίσον λήξ...
- Τελεσίγραφο σε εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες μ...
- O Σαουδάραβας πρίγκιπας, η «Χριστίνα» του Ωνάση κα...
- Οδοιπορικό στο Γράμμο: Οι δρόμοι του τσαγιού
- «Φουσκωμένοι» ισολογισμοί, δάνεια και περίεργες εξ...
- 1.500 νόμοι, 60 χιλ. σελίδες ΦΕΚ «σκοτώνουν» τις ε...
- Φοροελεγκτές στα πρόθυρα... νευρικής κρίσης
- 40 κομμάντος επιτέθηκαν για να σκοτώσουν τον Τ. Ερ...
- Το μεγάλο κόλπο με τις εταιρείες... φαντάσματα στη...
- Η ανισόρροπη ανάπτυξη που προωθεί η αντιδημαρχία Τ...
- Ψυχοπαθής έσφαξε τη μητέρα του στο Ξυλόκαστρο
- Αλεξανδρούπολη: Ενώπιον του εισαγγελέα οι οκτώ Τού...
- Η ημέρα της εκκαθάρισης
- Γιατί ο Ερντογάν απειλεί με διώξεις όσους λένε ότι...
- Σαράβαλα και σκουπίδια στο δάσος της Μεσοποταμίας
- Λυκουρέζος για τους «8» που ζητούν άσυλο: «Επιβάλλ...
- Γελάει κάθε πικραμένος με την "δημόσια διαβούλευση...
- ΕΣΠΑ: Πέντε νέα προγράμματα για τις Περιφέρειες τη...
- Έρχεται νέα ρύθμιση για τις ασφαλιστικές εισφορές
- Ή συνθήκη της Γενεύης το απαγορεύει την παράδοση τ...
- Προς απόρριψη το αίτημα ασύλου των 8 πραξικοπηματι...
- Τα πραξικοπήματα στην ιστορία της Τουρκίας
- Δεκάδες οι νεκροί στην Άγκυρα – Βομβάρδισαν το Κοι...
- Τούρκοι πραξικοπηματίες ζήτησαν άσυλο στην Ελλάδα ...
- Τουρκικό ελικόπτερο της αστυνομίας προσγειώθηκε στ...
- Συλλήψεις στρατιωτικών μπροστά στις κάμερες - Επικ...
- Καιρός: Πέφτει η θερμοκρασία – Πού θα βρέξει
- Πραξικοπηματίες: Oι ένοπλες δυνάμεις εξακολουθούν ...
- Τουρκία: Ο λαός συλλαμβάνει τους πραξικοπηματίες. ...
- ΜΙΤ: Κατεστάλη το πραξικόπημα στην Τουρκία
- Airlive.net: Ο Ερντογάν εγκατέλειψε την χώρα με το...
- Διάγγελμα Ερντογάν σε λίγο - Ο αρχηγός των τουρκικ...
- Πραξικόπημα στην Τουρκία - Ο στρατός ανακοίνωσε ότ...
- Αντιδήμαρχος πήδηξε από το " τρένο" του δήμου Αργο...
- Παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων έδω...
- Μεγάλη πυρκαγιά απείλησε φάρμα γουνοφόρων ζώων στη...
- Το πρωτοσέλιδο 14-7-2016
- Οι παρατηρήσεις των ΕΝ.ΔΗΜΟ. για το 12ο Δημοτικό Σ...
- Ερχεται το «χαράτσι» στην συνδρομητική τηλεόραση -...
- Τρομοκρατικό χτύπημα στη Γαλλία. Φορτηγό έπεσε πάν...
- Σκηνές, καζάνια και κατσαρόλες στο ΑΠΘ Κατάληψη τη...
- Βird-exit!
- Γ.Ζ.: Δήλωση του ΣΕΓ για τις εκθέσεις
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
►
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (24)
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
15 Ιουλίου 2016
Οι παρατηρήσεις των ΕΝ.ΔΗΜΟ. για το 12ο Δημοτικό Συμβούλιο (επισημάνσεις για την κυκλοφοριακή μελέτη)
7/15/2016 11:11:00 π.μ.
|
|
Στο 12ο Δημοτικό Συμβούλιο ήρθε το θέμα έγκρισης της Α' φάσης για την μελέτη κυκλοφοριακής οργάνωσης.
Επειδή
όμως στο δημοτικό συμβούλιο πολλές φορές οι απόψεις δεν ακούγονται όσο
πρέπει ή δεν δίνεται η δέουσα δημοσιότητα ώστε να υπάρξει και η
απαραίτητη βαρύτητα στο δημόσιο διάλογο, καλό είναι να δημοσιεύονται
κατά την γνώμη μας περισσότερο αναλυτικά και εμπεριστατωμένα οι θέσεις
μας, μιας και ο γραπτός λόγος μπορεί να μελετηθεί με περισσότερη προσοχή
από τον αναγνώστη, αλλά και να επιδοθεί σε καλύτερη ανάλυση ο
συντάκτης.
Πριν το συγκεκριμένο Δημοτικό Συμβούλιο είχαμε προτείνει μια εναλλακτική προσέγγιση για ρυθμίσεις κυκλοφορίας για το κέντρο της πόλης. (Μπορείτε να την μελετήσετε εδώ). Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει διάφορες ανάστροφες μονοδρομήσεις και η παρακάτω εικόνα δείχνει μια γενική οπτική περιγραφή:
Όταν ανοίξαμε την συζήτηση για αλλαγή του κυκλοφοριακού χάρτη, δεχθήκαμε άλλη μια πρόταση από τον Κ. Μπέλλο Παντελή που σε μεγάλο βαθμό συμφωνεί με την πρόταση των ΕΝ.ΔΗΜΟ.
(Μπορείτε να δείτε μια εικόνα χαμηλής ανάλυσης παρακάτω και να δείτε την πρόταση που μας εστάλη εδώ)
Ερευνώντας την μελέτη που έχουν εκπονήσει για λογαριασμό του Δήμου οι μελετητές Αναστάσιος Μιχαήλ και Θωμάς Βασιλειάδης παρατηρήσαμε ότι κινείται σε διαφορετική κατεύθυνση. Η μελέτη εκπονήθηκε το 2012 (όπως προκύπτει από εδάφια που αναφέρουν περιόδους μετρήσεων) και δίνει δύο εναλλακτικές. Οι κύριες διαφορές είναι η χωροθέτηση των ΚΤΕΛ και η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου στο σώμα του βουνού της "Ψαλίδας".
Η εκδοχή με την κατασκευή της περιφερειακής οδού θέτει έναν χρονικό ορίζοντα "εντός πενταετίας" ώστε τα πορίσματα της μελέτης να είναι επίκαιρα (Φυσικά από το 2012, ήδη έχουν περάσει 4 έτη, αλλά πιστεύουμε ότι ακόμα η μελέτη παραμένει επίκαιρη).
Η μελέτη αυτή αφορά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Καστοριάς (συμπεριλαμβανομένου της περιοχής της Χλόης) και κατά κύριο λόγο δίνει έμφαση στην ασφάλεια των διασταυρώσεων, όπου προτείνονται σχεδόν παντού κόμβοι (14 στο σύνολο), λαμβάνει υπόψη το ισοζύγιο θέσεων parking (Θα ασκήσουμε κριτική παρακάτω επί αυτού) και προτείνει τεχνικές διαμορφώσεις και αλλαγές χωροταξίας υποδομών (πχ. ΚΤΕΛ).
Η εισήγηση που δόθηκε στο δημοτικό συμβούλιο είναι τα τελικά πορίσματα της μελέτης, το οποίο είναι και το πλέον ουσιαστικό της κεφάλαιο.
Παρατηρήσεις ΕΝ.ΔΗΜΟ.
Έχουμε να κάνουμε 9 βασικές παρατηρήσεις επί της μελέτης που κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την Β' Φάση της. Ήδη έχουν δοθεί στις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου οι παραπάνω προτάσεις που αναφέρθηκαν. Ενώ τελικά θα προσπαθήσουμε να "συσχετίσουμε" αυτές τις προτάσεις με την μελέτη ως μια νέα πρόταση που σε κάποια σημεία πιστεύουμε ότι μπορεί να βελτιώσει την μελέτη με καλύτερα πρακτικά αποτελέσματα τόσο σε ασφάλεια όσο και σε λειτουργικότητα.
Οι αριθμοί με ροζ χρώμα "-10" και "-2" δηλώνουν την κατάργηση 12
συνολικά θέσεων parking. Τα 10 ειδικά κάτω από τα τείχη, είναι κατά τη
γνώμη μας πολύ λειτουργικά.
Εμείς προτείνουμε την μονοδρόμηση τόσο της Ιουστινιανού, όσο και της Ορεστείων (τό ίδιο και στην πρόταση του κ. Μπέλλου).
Επίσης αντιστροφή της κίνησης γύρω από την πλατεία ΒανΦλίτ (κάτι που θα κάνει λειτουργικότερο το parking της περιοχής στην υποστήριξη συστήματος καταμέτρησης θέσεων (VPN), αλλά μάλλον θα χρειαστεί να μεταφερθεί η πιάτσα TAXI επί της οδού Άρτης για να βγαίνουν κατευθείαν στην Ορεστείων, ενώ αλλάζει η διαμόρφωση του parking που γίνεται ασφαλέστερο και ίσως το ισοζύγιο θέσεων να είναι οριακά θετικό.
Με την πρόταση μάς οι συστροφές μειόνονται ακόμα περισσότερο στη διαστάυρωση του Δημαρχείου σε μόλις 5 (!)
Σε επίπεδο πόλης συνάγεται ότι οι θέσεις parking (προσφορά) είναι πολύ περισσότερες από τα οχήματα της πόλης (όπως μετρήθηκαν τις βραδινές ώρες).
κατά την διάρκεια της πρωινής αιχμής όμως η καθημερινή εμπειρία δείχνει ότι υπάρχει θέμα, ακόμα και τώρα που γίνεται εκτεταμένη χρήση ποδηλάτου σε σχέση με το 2012.
Πιθανών να έχουμε αύξηση του αριθμού των οχημάτων που επισκέπτονται την πόλη (κόσμος που έρχεται από τα γύρω χωριά για τις δουλείες του και τουρίστες για αναψυχή.
(Αν και δεν έχει νόημα μια τέτοια διερεύνηση. Η ουσία είναι ότι χρειάζεται έναν τρόπο διαχείρισης του parking στο κέντρο η πόλη).
Σε ότι αφορά στο κέντρο της πόλης η προσφορά και ζήτηση parking είναι όπως περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα:
Αν προσέξει κανείς τα νούμερα αντιλαμβάνεται πολύ εύκολα ότι αυτό έρχεται σε αντίφαση με την καθημερινή μας εμπειρία.
Για παράδειγμα στο parking της νομαρχίας μετρώνται 258 οχήματα σε ώρα αιχμής από τα 282 προσφερόμενα parking. Ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι πολλοί παρκάρουν ακόμα και παράνομα σε μη διαμορφωμένες θέσεις parking πιά. Επίσης το parking στην παλιά πιάτσα TAXI δεν υφίσταται πλέον και έχει αλλάξει το ισοζύγιο. Ομοίως και οι θέσεις που σήμερα είναι η αφετηρία των αστικών λεωφορείων.
Επίσης δεν έχει νόημα να προσμετρώνται οι θέσεις parking του γηπέδου που εξυπηρετούν μόνο σε αθλητικές διοργανώσεις στη πράξη. Αντίθετα υπάρχουν "αυτοσχέδιες" θέσεις parking κάτω από τα πλατάνια της Βόρειας Παραλίας προς την μεριά της Χλόης (ειδικά τις Τετάρτες).
Γενικά η απόπειρα καταμέτρησης πέρα από το ότι πια δεν είναι επίκαιρη, παράλληλα δεν φτάνει σε ακριβή συμπεράσματα.
Επίλογος
Με αυτό το άρθρο θέλουμε να προσθέσουμε δημιουργικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού και να συμβάλουμε σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Η όποια κριτική μας είναι καλοπροαίρετη. Θα θέλαμε να δημοσιεύσουμε το σύνολο της μελέτης,αλλά δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτό είναι συμβατό με τη νομοθεσία και την ηθική περί πνευματικών δικαιωμάτων. Από την ώρα όμως που η μελέτη είναι στα χέρια του δήμου, είναι και δημόσια προσβάσιμη.
Έτσι για τις ανάγκες αυτού του άρθρου δημοσιεύουμε μόνο αναγκαία τμήματα της μελέτης.
Παραπομπές:
[1] Οι μελετητές χωρίζουν το πολεοδομικό συγκρότημα της Καστοριάς σε τέσσερις(4) υποπεριοχές (σελ81)
"Ως περιοχές μελέτης, ειδικά για το θέμα της στάθμευσης, λήφθηκε το σύνολο της πόλης της Καστοριάς. Για την καλύτερη οργάνωση και κυρίως ανάγνωση και ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, αλλά και αυτών που υπολογίσθηκαν, η περιοχή μελέτης χωρίστηκε σε 4 υποπεριοχές:
Πριν το συγκεκριμένο Δημοτικό Συμβούλιο είχαμε προτείνει μια εναλλακτική προσέγγιση για ρυθμίσεις κυκλοφορίας για το κέντρο της πόλης. (Μπορείτε να την μελετήσετε εδώ). Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει διάφορες ανάστροφες μονοδρομήσεις και η παρακάτω εικόνα δείχνει μια γενική οπτική περιγραφή:
Όταν ανοίξαμε την συζήτηση για αλλαγή του κυκλοφοριακού χάρτη, δεχθήκαμε άλλη μια πρόταση από τον Κ. Μπέλλο Παντελή που σε μεγάλο βαθμό συμφωνεί με την πρόταση των ΕΝ.ΔΗΜΟ.
(Μπορείτε να δείτε μια εικόνα χαμηλής ανάλυσης παρακάτω και να δείτε την πρόταση που μας εστάλη εδώ)
Ερευνώντας την μελέτη που έχουν εκπονήσει για λογαριασμό του Δήμου οι μελετητές Αναστάσιος Μιχαήλ και Θωμάς Βασιλειάδης παρατηρήσαμε ότι κινείται σε διαφορετική κατεύθυνση. Η μελέτη εκπονήθηκε το 2012 (όπως προκύπτει από εδάφια που αναφέρουν περιόδους μετρήσεων) και δίνει δύο εναλλακτικές. Οι κύριες διαφορές είναι η χωροθέτηση των ΚΤΕΛ και η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου στο σώμα του βουνού της "Ψαλίδας".
Η εκδοχή με την κατασκευή της περιφερειακής οδού θέτει έναν χρονικό ορίζοντα "εντός πενταετίας" ώστε τα πορίσματα της μελέτης να είναι επίκαιρα (Φυσικά από το 2012, ήδη έχουν περάσει 4 έτη, αλλά πιστεύουμε ότι ακόμα η μελέτη παραμένει επίκαιρη).
Η μελέτη αυτή αφορά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Καστοριάς (συμπεριλαμβανομένου της περιοχής της Χλόης) και κατά κύριο λόγο δίνει έμφαση στην ασφάλεια των διασταυρώσεων, όπου προτείνονται σχεδόν παντού κόμβοι (14 στο σύνολο), λαμβάνει υπόψη το ισοζύγιο θέσεων parking (Θα ασκήσουμε κριτική παρακάτω επί αυτού) και προτείνει τεχνικές διαμορφώσεις και αλλαγές χωροταξίας υποδομών (πχ. ΚΤΕΛ).
Η εισήγηση που δόθηκε στο δημοτικό συμβούλιο είναι τα τελικά πορίσματα της μελέτης, το οποίο είναι και το πλέον ουσιαστικό της κεφάλαιο.
Παρατηρήσεις ΕΝ.ΔΗΜΟ.
Έχουμε να κάνουμε 9 βασικές παρατηρήσεις επί της μελέτης που κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την Β' Φάση της. Ήδη έχουν δοθεί στις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου οι παραπάνω προτάσεις που αναφέρθηκαν. Ενώ τελικά θα προσπαθήσουμε να "συσχετίσουμε" αυτές τις προτάσεις με την μελέτη ως μια νέα πρόταση που σε κάποια σημεία πιστεύουμε ότι μπορεί να βελτιώσει την μελέτη με καλύτερα πρακτικά αποτελέσματα τόσο σε ασφάλεια όσο και σε λειτουργικότητα.
1.Δεν υπάρχει
περιγραφή μετρήσεων για την λαϊκή του
Σαββάτου στη μελέτη.
Ενώ μετράται ο φόρτος οχημάτων την Τετάρτη, το Σάββατο που επίσης υπάρχει πυκνή κίνηση και ειδικά στην περιοχή της πλατείας Μακεδονομάχων, δεν γίνεται ειδική μέτρηση. Την ώρα όμως που γίνεται η λαϊκή, τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά, λόγω της ημέρας συρρέουν αρκετοί επισκέπτες στη πόλη, η κίνηση αναψυχής για καφέ έχει μεταφερθεί πλέον στη Βόρεια παραλία (ενώ κατά την εκπόνηση το 2012, την κίνηση αυτή την είχε η Νότια παραλία και γι αυτό άλλωστε η μελέτη συμπεραίνει ότι είναι από τις οδούς με την πυκνότερη κίνηση), ενώ στην περιοχή της πλατείας υπάρχουν πολλά μεγάλα οχήματα/φορτηγάκια και γενικά η διέλευση από την πλατεία Μακεδονομάχων γίνεται προβληματική.
Εδώ θα μπορούσαμε να προτείνουμε σαν ελάχιστη μεταβολή η λαϊκή να γίνεται ΕΝΤΟΣ της πλατείας μακεδονομάχων (με τους πάγκους της λαϊκής δηλαδή μέσα στο πάρκο, ώστε να ελευθερώνεται το ρεύμα που καταλαμβάνεται τώρα κατά το ήμιση, αλλά η καλύτερη λύση θα ήταν η διαφορετική χωροθέτηση της λαϊκής αγοράς του Σαββάτου (πιθανά το πρώην στρατόπεδο του ΛΕΜ κοντά στις εργατικές να μπορούσε να αξιοποιηθεί για τον σκοπό αυτό,ίσως και για μεγαλύτερη λαϊκή λαμβάνοντας υπόψη και θέσεις parking τόσο για φορτηγά όσο και για καταναλωτές. Μιλάμε δηλαδή για την βάση δημιουργίας μιας οργανωμένης λαϊκής αγοράς.
Ενώ μετράται ο φόρτος οχημάτων την Τετάρτη, το Σάββατο που επίσης υπάρχει πυκνή κίνηση και ειδικά στην περιοχή της πλατείας Μακεδονομάχων, δεν γίνεται ειδική μέτρηση. Την ώρα όμως που γίνεται η λαϊκή, τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά, λόγω της ημέρας συρρέουν αρκετοί επισκέπτες στη πόλη, η κίνηση αναψυχής για καφέ έχει μεταφερθεί πλέον στη Βόρεια παραλία (ενώ κατά την εκπόνηση το 2012, την κίνηση αυτή την είχε η Νότια παραλία και γι αυτό άλλωστε η μελέτη συμπεραίνει ότι είναι από τις οδούς με την πυκνότερη κίνηση), ενώ στην περιοχή της πλατείας υπάρχουν πολλά μεγάλα οχήματα/φορτηγάκια και γενικά η διέλευση από την πλατεία Μακεδονομάχων γίνεται προβληματική.
Εδώ θα μπορούσαμε να προτείνουμε σαν ελάχιστη μεταβολή η λαϊκή να γίνεται ΕΝΤΟΣ της πλατείας μακεδονομάχων (με τους πάγκους της λαϊκής δηλαδή μέσα στο πάρκο, ώστε να ελευθερώνεται το ρεύμα που καταλαμβάνεται τώρα κατά το ήμιση, αλλά η καλύτερη λύση θα ήταν η διαφορετική χωροθέτηση της λαϊκής αγοράς του Σαββάτου (πιθανά το πρώην στρατόπεδο του ΛΕΜ κοντά στις εργατικές να μπορούσε να αξιοποιηθεί για τον σκοπό αυτό,ίσως και για μεγαλύτερη λαϊκή λαμβάνοντας υπόψη και θέσεις parking τόσο για φορτηγά όσο και για καταναλωτές. Μιλάμε δηλαδή για την βάση δημιουργίας μιας οργανωμένης λαϊκής αγοράς.
2.Ενώ μετράται
ο φόρτος των οχημάτων, δεν μετράται η
χρονοκαθυστέρηση στα οχήματα που
αναμένουν στις διασταυρώσεις ώστε να
τις διαβούν. Οι καθυστερήσεις αυτές όμως είναι
που δημιουργούν συνθήκες στρές κατά την
οδήγηση, επειδή οι οδηγοί αργούν να τις προσπελάσουν και "πετάγονται"
θέτοντας την ασφάλεια της κυκλοφορίας σε κίδυνο. Μάλλον εκεί είναι η
ουσία που κάνει επιτακτική την ανάγκη
για την δημιουργία κυκλικών κόμβων
3.Οι τράπεζες και τα σημεία που έχουν τοποθετήσει τα ΑΤΜ τους (με
χαρακτηριστικά παραδείγματα την Εθνική
και AlphaBank) έχουν ένα σημαντικό μερίδιο ευθύνης στην παρακώλυση της
κυκλοφορίας στην 11ης Νοεμβρίου και την Γράμμου μετά το Φανάρι. Δεν
επισημαίνεται στη μελέτη,
αλλά θεωρούμε ότι είναι ένας από τους λόγους
που δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο
στη πόλη. Τόσο τα παρκαρίσματα πάνω στο
πεζοδρόμιο μπροστά από την AlphaBank όσο
και τα μποτιλιαρίσματα στο ΑΤΜ της
εθνικής είναι συχνά αιτία παρακώλυσης
της συγκοινωνίας.
4.Στην πρόταση του κόμβου στα λύκεια όπως διαμορφώθηκε και μετά από τις αποφάσεις σε προγενέστερο δημοτικό συμβούλιο, εφόσον δεν μπορεί να γίνει κυκλικός σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες, θα προτείναμε να διευθετηθεί τουλάχιστον κατάλληλα η διασταύρωση μπροστά από το Super Market Μαρινόπουλος (Συμβολή οδών Δημάρχου Μαυροβίτη με Λεωφ. Γουναράδων) που θα δεχθεί όλη αυτή τη κίνηση η οποία τώρα γίνεται διαμέσου της πρώτης εισόδου του παρκινγκ του γηπέδου και το χρησιμοποιεί ως εναλλακτική διασταύρωση ένα μεγάλο μέρος κατοίκων της περιοχής.
Σημειώνουμε εδώ ότι η διαμόρφωση του κόμβου στα λύκεια προβλέπει το "φράξιμο" της πρώτης εισόδου στο parking του γηπέδου σύμφωνα με τον σχεδιασμό (και σωστά κατά τη γνώμη μας) για να περιοριστούν οι συστροφές των οχημάτων. Αυτό το "φράξιμο" όμως θα μεταφέρει τον φόρτο και τις καθυστερήσεις της διασταύρωσης μπροστά στα λύκεια. Κατά την γνώμη μας θα πρέπει να γίνει διαπλάτυνση της διασταύρωσης ώστε στο ένα ρεύμα (προς κόμβο χλόης) να χωρούν δυο αυτοκίνητα ώστε να γίνει ασφαλέστερη η διασταύρωση. (Δείτε την πρότασή μας γι αυτό, εδώ εποπτικά)
5.Οι θέσεις που προτείνονται
για την μεταφορά των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΑΛ
(αστικά),κοντά στο ενυδρείο καλό θα είναι να
διερευνηθεί μήπως υπάρχει σύγκρουση
στη χρήση γης με παλιότερη απόφαση που
πήραμε σχετικά με την κατασκευή εκεί
κρατικής βιβλιοθήκης.
(Το παραπάνω ερώτημα απαντήθηκε με σαφήνεια από τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων κ.Κωττούλα και δεν υφίσταται θέμα σύγκρουσης χρήσεων γης)
Επίσης το ΚΤΕΛ θα χρειαστεί υποδομές εξυπηρέτησης, κάτι που ενδέχεται να καθυστερήσει.
Το ΚΤΕΑΛ επίσης δεν θεωρούμε ότι είναι βολικό σημείο για τις μετακινήσεις ηλικιωμένων από τα χωριά (οι οποίοι είναι και οι βασικοί χρήστες μαζί με τους μαθητές των ΜΜΜ στη Καστοριά).
Δηλαδή κάποιος ηλικιωμένος θα πρέπει να έρθει την Τετάρτη στο παζάρι ή να εξυπηρετηθεί σε κάποια δημόσια υπηρεσία (είτε με το Υπεραστικό, είτε με το αστικό ΚΤΕΛ) και θα πρέπει να περπατήσει μέχρι το κέντρο. Ενώ δεν είναι εύκολη η επίλυση αυτού του ζητήματος (με συγχρονισμό ας πούμε ΚΤΕΛ και ΚΤΕΑΛ στα δρομολόγια, ώστε να υπάρχει αστικό που φτάνει στην αφετηρία την ώρα που ξεκινά ένα υπεραστικό ΚΤΕΛ για χωριά ή ακόμα και για άλλους νομούς). Αυτές οι παραδοχές από πλευράς του μελετητή υποβιβάζουν σε αξιοπιστία τα πορίσματα του, επειδή μπορεί να λύνουν χωροταξικά κάποια πράγματα αλλά δυσκολεύουν πρακτικά την καθημερινότητα, άρα και την ποιότητα ζωής)
6.Άλλες τέτοιες παραδοχές είναι η εκτίμηση ότι θα παραδοθεί ο περιφερειακός της ψαλίδας σε μια πενταετία, σε περίοδο κρίσης (και μάλιστα το 2012 που εκπονούνταν η μελέτη).
Επίσης η παραδοχές και ο τρόπος μέτρησης του ισοζυγίου parking στις 4 περιοχές που χωρίζει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα [1], δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε και θεωρούμε ότι ενέχουν ένα “λογικό σφάλμα”.
Το να μετράμε τα αυτοκίνητα το βράδυ, θεωρώντας ότι αυτές είναι οι θέσεις parking και να εξάγουμε από αυτή τη μέτρηση το πόσα αυτοκίνητα “περισσεύουν” και άρα είναι παράνομα παρκαρισμένα, αλλά θα μπορούσαν αν ήταν νόμιμα και να κάλυπταν τις ενδεχόμενες κενές θέσεις, είναι μια προσέγγιση που αγνοεί την απλή καθημερινότητα, όπου θέσεις parking δημιουργούνται “αυτοσχέδια” ακόμα και πάνω στα πεζοδρόμια, αρκεί να είναι ο πολίτης όσο κοντύτερα και ταχύτερα στη δουλειά του. Αυτό όμως κανένα τεχνικό έργο ίσως να μην μπορεί να το πετύχει γιατί είναι και θέμα οδηγικής παιδείας και σεβασμού στους άλλους χρήστες του δικτύου.
7.Σε ότι αφορά την διασταύρωση κοντά στο δημαρχείο με το κλείσιμο της Χριστοπούλου διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας κατά πόσο η προτεινόμενη λύση είναι λειτουργική.
Στη πρόταση αλλαγής κυκλοφορίας που έχουμε προτείνει οι ΕΝ.ΔΗΜΟ. περιορίζουμε τις στρέψεις σε μόλις 5(!) από 13 (σε σχέση με τις 10 του μελετητή), χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να “φραχτεί” η Χριστοπούλου.
Παρόλα αυτά ακόμα κι αυτό δεν είναι ασύμβατο με την δικιά μας πρόταση, αλλά θεωρούμε ότι είναι περιττό έξοδο και πιθανών να δημιουργεί προβλήματα τόσο στις μετακινήσεις δημοτικών οχημάτων στο υπόγειο του Δημαρχείου όσο και στους προμηθευτές του super Market. Γενικά δημιουργεί συνθήκες μη ασφαλούς κίνησης οχημάτων πλησίον του τείχους και χάνονται και κάποιες θέσεις parking.
Πάνω σε αυτό μπορούμε να κάνουμε μια υποθετική "συσχέτιση" των δύο προτάσεων, που θα θέλαμε να διερευνηθεί ως σενάριο κατά την Β' φάση της μελέτης.
Στο παρακάτω διάγραμμα μπορείτε να δείτε την υπάρχουσα κατάσταση στην διασταύρωση του Δημαρχείου όπως περιγράφεται στη μελέτη και το τι προτείνουν οι μελετητές [2]:
4.Στην πρόταση του κόμβου στα λύκεια όπως διαμορφώθηκε και μετά από τις αποφάσεις σε προγενέστερο δημοτικό συμβούλιο, εφόσον δεν μπορεί να γίνει κυκλικός σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες, θα προτείναμε να διευθετηθεί τουλάχιστον κατάλληλα η διασταύρωση μπροστά από το Super Market Μαρινόπουλος (Συμβολή οδών Δημάρχου Μαυροβίτη με Λεωφ. Γουναράδων) που θα δεχθεί όλη αυτή τη κίνηση η οποία τώρα γίνεται διαμέσου της πρώτης εισόδου του παρκινγκ του γηπέδου και το χρησιμοποιεί ως εναλλακτική διασταύρωση ένα μεγάλο μέρος κατοίκων της περιοχής.
Σημειώνουμε εδώ ότι η διαμόρφωση του κόμβου στα λύκεια προβλέπει το "φράξιμο" της πρώτης εισόδου στο parking του γηπέδου σύμφωνα με τον σχεδιασμό (και σωστά κατά τη γνώμη μας) για να περιοριστούν οι συστροφές των οχημάτων. Αυτό το "φράξιμο" όμως θα μεταφέρει τον φόρτο και τις καθυστερήσεις της διασταύρωσης μπροστά στα λύκεια. Κατά την γνώμη μας θα πρέπει να γίνει διαπλάτυνση της διασταύρωσης ώστε στο ένα ρεύμα (προς κόμβο χλόης) να χωρούν δυο αυτοκίνητα ώστε να γίνει ασφαλέστερη η διασταύρωση. (Δείτε την πρότασή μας γι αυτό, εδώ εποπτικά)
5.
(Το παραπάνω ερώτημα απαντήθηκε με σαφήνεια από τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων κ.Κωττούλα και δεν υφίσταται θέμα σύγκρουσης χρήσεων γης)
Επίσης το ΚΤΕΛ θα χρειαστεί υποδομές εξυπηρέτησης, κάτι που ενδέχεται να καθυστερήσει.
Το ΚΤΕΑΛ επίσης δεν θεωρούμε ότι είναι βολικό σημείο για τις μετακινήσεις ηλικιωμένων από τα χωριά (οι οποίοι είναι και οι βασικοί χρήστες μαζί με τους μαθητές των ΜΜΜ στη Καστοριά).
Δηλαδή κάποιος ηλικιωμένος θα πρέπει να έρθει την Τετάρτη στο παζάρι ή να εξυπηρετηθεί σε κάποια δημόσια υπηρεσία (είτε με το Υπεραστικό, είτε με το αστικό ΚΤΕΛ) και θα πρέπει να περπατήσει μέχρι το κέντρο. Ενώ δεν είναι εύκολη η επίλυση αυτού του ζητήματος (με συγχρονισμό ας πούμε ΚΤΕΛ και ΚΤΕΑΛ στα δρομολόγια, ώστε να υπάρχει αστικό που φτάνει στην αφετηρία την ώρα που ξεκινά ένα υπεραστικό ΚΤΕΛ για χωριά ή ακόμα και για άλλους νομούς). Αυτές οι παραδοχές από πλευράς του μελετητή υποβιβάζουν σε αξιοπιστία τα πορίσματα του, επειδή μπορεί να λύνουν χωροταξικά κάποια πράγματα αλλά δυσκολεύουν πρακτικά την καθημερινότητα, άρα και την ποιότητα ζωής)
6.Άλλες τέτοιες παραδοχές είναι η εκτίμηση ότι θα παραδοθεί ο περιφερειακός της ψαλίδας σε μια πενταετία, σε περίοδο κρίσης (και μάλιστα το 2012 που εκπονούνταν η μελέτη).
Επίσης η παραδοχές και ο τρόπος μέτρησης του ισοζυγίου parking στις 4 περιοχές που χωρίζει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα [1], δεν μπορούμε να τις αγνοήσουμε και θεωρούμε ότι ενέχουν ένα “λογικό σφάλμα”.
Το να μετράμε τα αυτοκίνητα το βράδυ, θεωρώντας ότι αυτές είναι οι θέσεις parking και να εξάγουμε από αυτή τη μέτρηση το πόσα αυτοκίνητα “περισσεύουν” και άρα είναι παράνομα παρκαρισμένα, αλλά θα μπορούσαν αν ήταν νόμιμα και να κάλυπταν τις ενδεχόμενες κενές θέσεις, είναι μια προσέγγιση που αγνοεί την απλή καθημερινότητα, όπου θέσεις parking δημιουργούνται “αυτοσχέδια” ακόμα και πάνω στα πεζοδρόμια, αρκεί να είναι ο πολίτης όσο κοντύτερα και ταχύτερα στη δουλειά του. Αυτό όμως κανένα τεχνικό έργο ίσως να μην μπορεί να το πετύχει γιατί είναι και θέμα οδηγικής παιδείας και σεβασμού στους άλλους χρήστες του δικτύου.
7.Σε ότι αφορά την διασταύρωση κοντά στο δημαρχείο με το κλείσιμο της Χριστοπούλου διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας κατά πόσο η προτεινόμενη λύση είναι λειτουργική.
Στη πρόταση αλλαγής κυκλοφορίας που έχουμε προτείνει οι ΕΝ.ΔΗΜΟ. περιορίζουμε τις στρέψεις σε μόλις 5(!) από 13 (σε σχέση με τις 10 του μελετητή), χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να “φραχτεί” η Χριστοπούλου.
Παρόλα αυτά ακόμα κι αυτό δεν είναι ασύμβατο με την δικιά μας πρόταση, αλλά θεωρούμε ότι είναι περιττό έξοδο και πιθανών να δημιουργεί προβλήματα τόσο στις μετακινήσεις δημοτικών οχημάτων στο υπόγειο του Δημαρχείου όσο και στους προμηθευτές του super Market. Γενικά δημιουργεί συνθήκες μη ασφαλούς κίνησης οχημάτων πλησίον του τείχους και χάνονται και κάποιες θέσεις parking.
Πάνω σε αυτό μπορούμε να κάνουμε μια υποθετική "συσχέτιση" των δύο προτάσεων, που θα θέλαμε να διερευνηθεί ως σενάριο κατά την Β' φάση της μελέτης.
Στο παρακάτω διάγραμμα μπορείτε να δείτε την υπάρχουσα κατάσταση στην διασταύρωση του Δημαρχείου όπως περιγράφεται στη μελέτη και το τι προτείνουν οι μελετητές [2]:
Διαμόρφωση διασταύρωσης Δημαρχείου με "φράξιμο" της οδού Χριστοπούλου |
Zoom της προηγούμενης εικόνας |
Εμείς προτείνουμε την μονοδρόμηση τόσο της Ιουστινιανού, όσο και της Ορεστείων (τό ίδιο και στην πρόταση του κ. Μπέλλου).
Επίσης αντιστροφή της κίνησης γύρω από την πλατεία ΒανΦλίτ (κάτι που θα κάνει λειτουργικότερο το parking της περιοχής στην υποστήριξη συστήματος καταμέτρησης θέσεων (VPN), αλλά μάλλον θα χρειαστεί να μεταφερθεί η πιάτσα TAXI επί της οδού Άρτης για να βγαίνουν κατευθείαν στην Ορεστείων, ενώ αλλάζει η διαμόρφωση του parking που γίνεται ασφαλέστερο και ίσως το ισοζύγιο θέσεων να είναι οριακά θετικό.
Με την πρόταση μάς οι συστροφές μειόνονται ακόμα περισσότερο στη διαστάυρωση του Δημαρχείου σε μόλις 5 (!)
Η πρόταση ΕΝ.ΔΗΜΟ. περιορίζει τις συστροφές σε 5 από 13 (και 10 της μελέτης) |
Συνολική προσφορά και ζήτηση Parking στη Καστοριά. |
Σε επίπεδο πόλης συνάγεται ότι οι θέσεις parking (προσφορά) είναι πολύ περισσότερες από τα οχήματα της πόλης (όπως μετρήθηκαν τις βραδινές ώρες).
κατά την διάρκεια της πρωινής αιχμής όμως η καθημερινή εμπειρία δείχνει ότι υπάρχει θέμα, ακόμα και τώρα που γίνεται εκτεταμένη χρήση ποδηλάτου σε σχέση με το 2012.
Πιθανών να έχουμε αύξηση του αριθμού των οχημάτων που επισκέπτονται την πόλη (κόσμος που έρχεται από τα γύρω χωριά για τις δουλείες του και τουρίστες για αναψυχή.
(Αν και δεν έχει νόημα μια τέτοια διερεύνηση. Η ουσία είναι ότι χρειάζεται έναν τρόπο διαχείρισης του parking στο κέντρο η πόλη).
Σε ότι αφορά στο κέντρο της πόλης η προσφορά και ζήτηση parking είναι όπως περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα:
Προσφορά και ζήτηση parking στο κέντρο της πόλης |
Αν προσέξει κανείς τα νούμερα αντιλαμβάνεται πολύ εύκολα ότι αυτό έρχεται σε αντίφαση με την καθημερινή μας εμπειρία.
Για παράδειγμα στο parking της νομαρχίας μετρώνται 258 οχήματα σε ώρα αιχμής από τα 282 προσφερόμενα parking. Ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι πολλοί παρκάρουν ακόμα και παράνομα σε μη διαμορφωμένες θέσεις parking πιά. Επίσης το parking στην παλιά πιάτσα TAXI δεν υφίσταται πλέον και έχει αλλάξει το ισοζύγιο. Ομοίως και οι θέσεις που σήμερα είναι η αφετηρία των αστικών λεωφορείων.
Επίσης δεν έχει νόημα να προσμετρώνται οι θέσεις parking του γηπέδου που εξυπηρετούν μόνο σε αθλητικές διοργανώσεις στη πράξη. Αντίθετα υπάρχουν "αυτοσχέδιες" θέσεις parking κάτω από τα πλατάνια της Βόρειας Παραλίας προς την μεριά της Χλόης (ειδικά τις Τετάρτες).
Γενικά η απόπειρα καταμέτρησης πέρα από το ότι πια δεν είναι επίκαιρη, παράλληλα δεν φτάνει σε ακριβή συμπεράσματα.
Επίλογος
Με αυτό το άρθρο θέλουμε να προσθέσουμε δημιουργικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού και να συμβάλουμε σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Η όποια κριτική μας είναι καλοπροαίρετη. Θα θέλαμε να δημοσιεύσουμε το σύνολο της μελέτης,αλλά δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτό είναι συμβατό με τη νομοθεσία και την ηθική περί πνευματικών δικαιωμάτων. Από την ώρα όμως που η μελέτη είναι στα χέρια του δήμου, είναι και δημόσια προσβάσιμη.
Έτσι για τις ανάγκες αυτού του άρθρου δημοσιεύουμε μόνο αναγκαία τμήματα της μελέτης.
Παραπομπές:
[1] Οι μελετητές χωρίζουν το πολεοδομικό συγκρότημα της Καστοριάς σε τέσσερις(4) υποπεριοχές (σελ81)
"Ως περιοχές μελέτης, ειδικά για το θέμα της στάθμευσης, λήφθηκε το σύνολο της πόλης της Καστοριάς. Για την καλύτερη οργάνωση και κυρίως ανάγνωση και ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, αλλά και αυτών που υπολογίσθηκαν, η περιοχή μελέτης χωρίστηκε σε 4 υποπεριοχές:
1. Περιοχή "παλιάς Πόλης"/ Κέτρου Καστοριάς
2. Περιοχή Καλλιθέα
3. Επέκταση 'Αμμος-Μύλοι-Νταηλάκη απ την Οδό Γραβιάς και πρός Νότο
4. Επέκταση σχεδίου πόλεως Φουντουκλή
[2] Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν οι μελετητές για την διαστάυρωση κάτω απο το Δημαρχείο είναι τα εξής:
2. Περιοχή Καλλιθέα
3. Επέκταση 'Αμμος-Μύλοι-Νταηλάκη απ την Οδό Γραβιάς και πρός Νότο
4. Επέκταση σχεδίου πόλεως Φουντουκλή
[2] Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν οι μελετητές για την διαστάυρωση κάτω απο το Δημαρχείο είναι τα εξής:
Α̟πό την
ε̟πεξεργασία των α̟ποτελεσμάτων των
μετρήσεων και α̟πό τα στοιχεία των προηγούμενων
̟πινάκων συμ̟περαίνουμε ότι:
• Το σύνολο
των 13 στρεφουσών κινήσεων, η γεωμετρία
του κόμβου (ανομοιογενή ̟πλάτη εισόδου –
εξόδου, γωνίες συμβολής κλ̟.), καθώς και
τα σταθμευμένα οχήματα ̟παρά του κρασ̟πέδου,
είναι ̟προφανές ότι δυσχεραίνουν έντονα
τις κυκλοφοριακές συνθήκες κίνησης των
οχημάτων αλλά και των ̟πεζών ε̟πί του
κόμβου της ̟πλατείας Μακεδονομάχων.
• Σε γενικές
γραμμές ο κυκλοφοριακός φόρτος στο
σύνολο του κόμβου δεν είναι ιδιαίτερα υψηλός, ̟παρ’
ότι βρίσκεται στα ελάχιστα όρια
διερεύνησης για την εγκατάσταση σηματοδότησης.
Οι υψηλότεροι φόρτοι εμφανίζονται στις
κινήσεις 1 και 9 ̟που α̟ποτελούν
τη διαμ̟περή κίνηση του κόμβου και τη
σύνδεση του κέντρου της ̟πόλης με την ε̟πέκταση
«Φουντουκλή», καθώς και στις κινήσεις
4 και 5 ̟ου α̟ποτελούν την κίνηση α̟πό
την βόρεια ̟παραλία ̟προς το κέντρο της
̟όλης και ̟προς ε̟πέκταση «Φουντουκλή».
• Στο σύνολο
του κόμβου, η μέγιστη τιμή κυκλοφοριακού
φόρτου ̟παρατηρείται κατά τη μεσημβρινή
ώρα αιχμής (13:30 – 14:30) και είναι ίση με
1019 ΜΕΑ/ώρα.
• Κατά τη
σύγκριση των συνολικών φόρτων στον
κόμβο Κ1 μεταξύ των δύο ημερών (τυ̟πική
καθημερινή και τυ̟πική Τετάρτη) δεν
̟παρατηρείται σημαντική διαφορά, ̟πλην της ̟πρωινής
αιχμής ̟ου την Τετάρτη ̟παρατηρείται
μικρότερη κατά 11.5% σε σχέση με τις καθημερινές.
Αυτό εξηγείται κυρίως α̟πό τη μείωση
των κυκλοφορούντων βαρέων Ιδιαίτερη
σημείωση ̟ρέ̟πει να γίνει για το γεγονός
ότι ̟παρατηρήθηκε στον κόμβο της πλατείας
Μακεδονομάχων το φαινόμενο «rat-running»
και αφορά ε̟παναλαμβανόμενες κινήσεις
οχημάτων ̟προς αναζήτηση θέσης στάθμευσης.
Τα οχήματα αυτά διέρχονται α̟πό τα ίδια
σημεία αρκετές φορές σε σύντομο χρονικό
διάστημα, αλλά στα ̟πλαίσια της παρούσας
μελέτης δεν ήταν δυνατόν να ̟ποσοτικο̟οιηθεί
ο φόρτος ̟που αντι̟ροσω̟πεύει
αυτό το
δείγμα. Άλλωστε με δεδομένη την ̟παρούσα
κατάσταση, ούτως ή άλλως οι κινήσεις
αυτές ε̟πιβαρύνουν εν γένει το σύνολο
της κυκλοφορίας ̟που διέρχεται α̟πό
τον συγκεκριμένο
κόμβο.
Η ̟πλατεία
Μακεδονομάχων α̟ποτελεί ξεχωριστό
αντικείμενο για την ̟παρούσα Μελέτη και αναλύεται
̟περισσότερο στην ̟αρ.7.9 του ̟παρόντος
τεύχους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Μόλις 13 χλµ. ανατολικά της Καστοριάς, στην ανατολική ακτή της λίμνης Ορεστιάδας, βρίσκεται ένα πολύ όμορφο χωριουδάκι, το Μαυροχώρι ή Μα...
-
Ύστερα από τον δημοσίευμα της "Κ.Ε." της π. εβδομάδος, που δεν διαψεύστηκε από κανέναν, πυκνώνουν τα ερωτηματικά που προκαλε...
-
►ΜΑΛΛΟΝ βιάστηκαν κάποιοι να αποδώσουν σ΄ ένα πρώην δήμαρχο, το... διασωληνωμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο, που εγκατέστησε ο Δήμος Καστ...
-
Ανακοινώθηκαν σήμερα οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δείτε όλα τα ονόματα των επιτυχόντων από όλα τα Λύκεια της Π. Ε. Καστοριάς
-
►ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ πέντε χρόνων αποφασίστηκε από την Δικαιοσύνη, η οριστική παύση από την εργασία του, του γνωστού πλέον σε όλους πρώην τα...
-
Με πρόταση μομφής κατά της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απαντάει η ΝΔ στην κίνηση για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Μετά από πολύωρη συζήτηση...
-
►ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αποκτήσαμε κυβέρνηση! Η οποία δεν είναι ούτε συγκυβέρνηση ούτε υπηρεσιακή. Είναι κυβέρνηση “ειδικού σκοπού” σύμφωνα με τον νεολο...
-
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε με την καταγραφή 501 υπηρεσιών στο gov.gr, ενώ σήμερα έχουν φτάσει πάνω από 1.500.
-
Ούτε το Καστοριανό Καρναβάλι βγήκε αλώβητο, από την οικονομική κρίση των μνημονίων και των χαρατσιών, που διακωμωδήθηκαν όμως αρκούντ...
-
Για κανόνες εμπλοκής που έχουν πλέον παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας του κάνει λόγο ο αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ, Μπουλέντ Μποστ...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου