ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
►
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
►
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
▼
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
-
▼
Ιανουαρίου
(20)
- Ο αντίκτυπος μιας καταστροφικής προφητείας
- Τι θα επιφέρει η νέα άφιξη της τρόικας
- Ανασκαφές και... εκσκαφές!
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (19-1-2012)
- Με δυο ταχύτητες!
- Η φιλοσοφία ενός θυρωρού
- Μεγάλο πρόβλαμα η ΔΕΗ για τους Έλληνες!!
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (12-1-2012)
- Τα αποκαλυπτήρια!
- Για μια χούφτα...κέρματα!
- Παγωνιά, παντού...
- “Άμεση προτεραιότητα η εξασφάλιση της ποιότητας κα...
- Πώς χάθηκε η ευκαιρία κατασκευής της Σήραγγα...
- Επέτειος 10 χρόνων για το ευρώ!
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (5-1-2012)
- Οι Νοστράδαμοι!
- Άγνωστοι λήστεψαν τον ταμία του Δήμου Νεστορίου
- Τιμή και δόξα στους “Αρλεκίνους”!
- Η Εγνατία της συμφοράς...
- Ραγκουτσάρια 2012 - Βραβεία
-
►
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (24)
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
27 Ιανουαρίου 2012
Με δυο ταχύτητες!
1/27/2012 01:28:00 μ.μ.
|
|
Άρθρο του Δημήτρη Ιατρίδη
Όταν πριν από καιρό, βάλαμε με επιφύλαξη, το θέμα της δημιουργίας “Περιφέρειας δύο ταχυτήτων”, από το πολιτικό κατεστημένο της Κοζάνης, κανείς δεν περίμενε ότι θα επι- βεβαιωθούν τόσο σύντομα οι φόβοι μας από τις εξελίξεις!
Πρώτα είχαμε την ανισοκατανομή των πόρων, στις επί μέρους Ενότητες, με την ανοχή - αν όχι και συνέργεια - των τοπικών περιφερειακών συμβούλων, που εκδηλώνουν “αγελαία” πολιτική συμπεριφορά, ακόμα κι όταν πλήττονται τα συμφέροντα του νομού τους!
Έτσι φτάσαμε στο σημείο, η Καστοριά να λαμβάνει μόνο το 13,5% του συνολικού προϋπολογισμού, από το 24% που ζήτησε να θεσπισθεί με απόφαση, η μειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου.
Στην συνέχεια είχαμε την απένταξη της σήραγγας της Κλεισούρας, από τα τομεακά προγράμματα του υπουργείου, όπου οι μηχανισμοί της Περιφέρειας, έπιασαν στον “ύπνο” τους συμβούλους της Καστοριάς, γνωρίζοντας εκ των προτέρων, ότι το έργο χωρίς μελέτη σκοπιμότητας, δεν θα είχε καμιά τύχη στις χρηματοδοτήσεις.
Για να χρυσώσουν μάλιστα το “χάπι” στους εύπιστους καστοριανούς, έστησαν την γνωστή φιέστα με το πρώτο... αποκεντρωμένο περιφερειακό συμβούλιο στην Καστοριά, λίγο πριν από τις γιορτές, όπου ενέταξαν δυο -τρία ημιτελή έργα στο Γράμμο και τον δρόμο Νυμφαίου - Πολυκέρασου, ως... παρακαμπτήριο της απενταγμένης σήραγγας!
Τελευταία προέκυψε θέμα και με τον οδικό άξονα Ε65, που θα συνέδεε την ΠΕΘΑ Αθηνών - Θεσσαλονίκης με την Εγνατία, στο ύψος των Γρεβενών. Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες, που έγιναν αντικείμενο ψηφίσματος, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς, ο δρόμος από την Λαμία θα φτάσει μέχρι την Καλαμπάκα και θα σταματήσει εκεί, για χίλιους δύο λόγους...
Η αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική. Και φήμες που διαρρέουν, από διάφορες πλευρές, θέλουν να κρύβεται “δάχτυλος” Κοζάνης, πίσω από όλα αυτά!
Διότι αν ο Ε65 φτάσει μέχρι τα Γρεβενά, αυτόματα η Κοζάνη βρίσκεται εκτός οδικών αξόνων και χάνει τα πλεονεκτήματα του κόμβου, που οραματίζεται.
Αντίθετα, αν προτιμηθεί ο οδικός άξονας Κοζάνη - Λάρισα, αποκτάει διακριτό ρόλο στις οδικές μεταφορές και κατοχυρώνει την θέση της, ως εμπορικό κέντρο της Περιφέρειας με ό,τι αυτό συνεπάγεται...
Σ΄ αυτή την κρίσιμη συγκυρία, με την βραδυπορούσα, ανάπτυξη, να συγκενρώνεται μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, η Καστοριά, εκτός από τον Καλλικράτη, είχε την ατυχία να άγεται από πολιτικό προσωπικό με μειωμένα αντανακλαστικά, που ... άγεται και φέρεται από τους “αητονύχηδες” της Κοζάνης...
Όταν πριν από καιρό, βάλαμε με επιφύλαξη, το θέμα της δημιουργίας “Περιφέρειας δύο ταχυτήτων”, από το πολιτικό κατεστημένο της Κοζάνης, κανείς δεν περίμενε ότι θα επι- βεβαιωθούν τόσο σύντομα οι φόβοι μας από τις εξελίξεις!
Πρώτα είχαμε την ανισοκατανομή των πόρων, στις επί μέρους Ενότητες, με την ανοχή - αν όχι και συνέργεια - των τοπικών περιφερειακών συμβούλων, που εκδηλώνουν “αγελαία” πολιτική συμπεριφορά, ακόμα κι όταν πλήττονται τα συμφέροντα του νομού τους!
Έτσι φτάσαμε στο σημείο, η Καστοριά να λαμβάνει μόνο το 13,5% του συνολικού προϋπολογισμού, από το 24% που ζήτησε να θεσπισθεί με απόφαση, η μειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου.
Στην συνέχεια είχαμε την απένταξη της σήραγγας της Κλεισούρας, από τα τομεακά προγράμματα του υπουργείου, όπου οι μηχανισμοί της Περιφέρειας, έπιασαν στον “ύπνο” τους συμβούλους της Καστοριάς, γνωρίζοντας εκ των προτέρων, ότι το έργο χωρίς μελέτη σκοπιμότητας, δεν θα είχε καμιά τύχη στις χρηματοδοτήσεις.
Για να χρυσώσουν μάλιστα το “χάπι” στους εύπιστους καστοριανούς, έστησαν την γνωστή φιέστα με το πρώτο... αποκεντρωμένο περιφερειακό συμβούλιο στην Καστοριά, λίγο πριν από τις γιορτές, όπου ενέταξαν δυο -τρία ημιτελή έργα στο Γράμμο και τον δρόμο Νυμφαίου - Πολυκέρασου, ως... παρακαμπτήριο της απενταγμένης σήραγγας!
Τελευταία προέκυψε θέμα και με τον οδικό άξονα Ε65, που θα συνέδεε την ΠΕΘΑ Αθηνών - Θεσσαλονίκης με την Εγνατία, στο ύψος των Γρεβενών. Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες, που έγιναν αντικείμενο ψηφίσματος, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς, ο δρόμος από την Λαμία θα φτάσει μέχρι την Καλαμπάκα και θα σταματήσει εκεί, για χίλιους δύο λόγους...
Η αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική. Και φήμες που διαρρέουν, από διάφορες πλευρές, θέλουν να κρύβεται “δάχτυλος” Κοζάνης, πίσω από όλα αυτά!
Διότι αν ο Ε65 φτάσει μέχρι τα Γρεβενά, αυτόματα η Κοζάνη βρίσκεται εκτός οδικών αξόνων και χάνει τα πλεονεκτήματα του κόμβου, που οραματίζεται.
Αντίθετα, αν προτιμηθεί ο οδικός άξονας Κοζάνη - Λάρισα, αποκτάει διακριτό ρόλο στις οδικές μεταφορές και κατοχυρώνει την θέση της, ως εμπορικό κέντρο της Περιφέρειας με ό,τι αυτό συνεπάγεται...
Σ΄ αυτή την κρίσιμη συγκυρία, με την βραδυπορούσα, ανάπτυξη, να συγκενρώνεται μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, η Καστοριά, εκτός από τον Καλλικράτη, είχε την ατυχία να άγεται από πολιτικό προσωπικό με μειωμένα αντανακλαστικά, που ... άγεται και φέρεται από τους “αητονύχηδες” της Κοζάνης...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Μόλις 13 χλµ. ανατολικά της Καστοριάς, στην ανατολική ακτή της λίμνης Ορεστιάδας, βρίσκεται ένα πολύ όμορφο χωριουδάκι, το Μαυροχώρι ή Μα...
-
Ύστερα από τον δημοσίευμα της "Κ.Ε." της π. εβδομάδος, που δεν διαψεύστηκε από κανέναν, πυκνώνουν τα ερωτηματικά που προκαλε...
-
►ΜΑΛΛΟΝ βιάστηκαν κάποιοι να αποδώσουν σ΄ ένα πρώην δήμαρχο, το... διασωληνωμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο, που εγκατέστησε ο Δήμος Καστ...
-
Ανακοινώθηκαν σήμερα οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δείτε όλα τα ονόματα των επιτυχόντων από όλα τα Λύκεια της Π. Ε. Καστοριάς
-
►ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ πέντε χρόνων αποφασίστηκε από την Δικαιοσύνη, η οριστική παύση από την εργασία του, του γνωστού πλέον σε όλους πρώην τα...
-
Με πρόταση μομφής κατά της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απαντάει η ΝΔ στην κίνηση για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Μετά από πολύωρη συζήτηση...
-
►ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αποκτήσαμε κυβέρνηση! Η οποία δεν είναι ούτε συγκυβέρνηση ούτε υπηρεσιακή. Είναι κυβέρνηση “ειδικού σκοπού” σύμφωνα με τον νεολο...
-
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε με την καταγραφή 501 υπηρεσιών στο gov.gr, ενώ σήμερα έχουν φτάσει πάνω από 1.500.
-
Ούτε το Καστοριανό Καρναβάλι βγήκε αλώβητο, από την οικονομική κρίση των μνημονίων και των χαρατσιών, που διακωμωδήθηκαν όμως αρκούντ...
-
Για κανόνες εμπλοκής που έχουν πλέον παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας του κάνει λόγο ο αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ, Μπουλέντ Μποστ...
Σοβαροί προβληματισμοί αλλά και γενικεύσεις/αοριστίες/ευκ(ή/και χ)ολολόγια που θολώνουν αντί να ξεκαθαρίζουν το τοπίο και διεστρεβλώνουν αντί να αποσαφηνίζουν την πραγματικότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν από οτιδήποτε άλλο, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι 2 ή και παραπάνω ταχύτητες είναι δομικό χαρακτηριστικό της κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας που ζούμε (για πολλούς 'άκρατος νεοφιλελευθερσιμός' ή απλά 'καπιταλισμός'). Πολύ απλά, πάντα θα υπάρχουν και αναγκαστικά κάποιοι θα είναι στην πρώτη και κάποιοι στην δεύτερη.
Επιπλέον, οι 2 ταχύτητες σαν πρόβλημα πρέπει να αντιληφθούν με μια σχετική και όχι απόλυτη έννοια. Δηλαδή, το πρόβλημα δεν βρίσκεται απλά στο ποιός ανήκει στην 1η καιποιός στην 2η, αλλά ποια είναι η δυναμική και το αποτέλεσμα του να ανήκεις στην μια ή την άλλη. Πολύ απλά, η 2ή ταχύτητα δεν θα ήταν σημαντικό πρόβλημα αν υπολειπόταν κάτι χιλιοστά, ποσοστά, ή χιλιάδες Ευρώ της 1ης. Παρόμοια, αν οι παρεμβάσεις της μικρότερης 2ής είχαν καλύτερο αποτέλεσμα από τις παρεμβάσεις της πολύ μεγαλύτερης 1ης, πάλι δεν θα ήταν πρόβλημα.
Τέλος, η εναλλάγή μεταξύ ταχυτήτων δεν έχει κανένα νόημα εαν δεν λειφθεί υπόψη και το σημείο αφετηρίας. Είναι τουλάχιστον αφελής η άποψη ότι αν, σαν Καστοριά, πάρουμε φέτος ή και του χρόνου κάτι ή και πολύ περισσότερα από την Κοζάνη, θα καταφέρουμε να τους φτάσουμε ή και να τους περάσουμε. Αλήθεια, πόσες πιθανότητες έχει μια ευκαιρειακή μεγέθυνση να πετατραπεί σε διαρκής ανάπτυξη;;;
Άλλου είναι το πρόβλημα και αλλού πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις. Είναι η ποιότητα των παρεμβάσεων και όχι η ποσότητα. Και να μην ξεχνάμε τι είδους τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη επιθυμούμε και για ποιόν στον τόπο μας;;;