Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

27 Ιανουαρίου 2012
Άρθρο του Δημήτρη Ιατρίδη

Όταν πριν από καιρό, βάλαμε με επιφύλαξη, το θέμα της δημιουργίας “Περιφέρειας δύο ταχυτήτων”, από το πολιτικό κατεστημένο της Κοζάνης, κανείς δεν περίμενε ότι θα επι- βεβαιωθούν τόσο σύντομα οι φόβοι μας από τις εξελίξεις!


Πρώτα είχαμε την ανισοκατανομή των πόρων, στις επί μέρους Ενότητες, με την ανοχή - αν όχι και συνέργεια - των τοπικών περιφερειακών συμβούλων, που εκδηλώνουν “αγελαία” πολιτική συμπεριφορά, ακόμα κι όταν πλήττονται τα συμφέροντα του νομού τους!
Έτσι φτάσαμε στο σημείο, η Καστοριά να λαμβάνει μόνο το 13,5% του συνολικού προϋπολογισμού, από το 24% που ζήτησε να θεσπισθεί με απόφαση, η μειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου.
Στην συνέχεια είχαμε την απένταξη της σήραγγας της Κλεισούρας, από τα τομεακά προγράμματα του υπουργείου, όπου οι μηχανισμοί της Περιφέρειας, έπιασαν στον “ύπνο” τους συμβούλους της Καστοριάς, γνωρίζοντας εκ των προτέρων, ότι το έργο χωρίς μελέτη σκοπιμότητας, δεν θα είχε καμιά τύχη στις χρηματοδοτήσεις.
Για να χρυσώσουν μάλιστα το “χάπι” στους εύπιστους καστοριανούς, έστησαν την γνωστή φιέστα με το πρώτο... αποκεντρωμένο περιφερειακό συμβούλιο στην Καστοριά, λίγο πριν από τις γιορτές, όπου ενέταξαν δυο -τρία ημιτελή έργα στο Γράμμο και τον δρόμο Νυμφαίου - Πολυκέρασου, ως... παρακαμπτήριο της απενταγμένης σήραγγας!
Τελευταία προέκυψε θέμα και με τον οδικό άξονα Ε65, που θα συνέδεε την ΠΕΘΑ Αθηνών - Θεσσαλονίκης με την Εγνατία, στο ύψος των Γρεβενών. Σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες, που έγιναν αντικείμενο ψηφίσματος, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Καστοριάς, ο δρόμος από την Λαμία θα φτάσει μέχρι την Καλαμπάκα και θα σταματήσει εκεί, για χίλιους δύο λόγους...
Η αλήθεια όμως είναι εντελώς διαφορετική. Και φήμες που διαρρέουν, από διάφορες πλευρές, θέλουν να κρύβεται “δάχτυλος” Κοζάνης, πίσω από όλα αυτά!
Διότι αν ο Ε65 φτάσει μέχρι τα Γρεβενά, αυτόματα η Κοζάνη βρίσκεται εκτός οδικών αξόνων και χάνει τα πλεονεκτήματα του κόμβου, που οραματίζεται.
Αντίθετα, αν προτιμηθεί ο οδικός άξονας Κοζάνη - Λάρισα, αποκτάει διακριτό ρόλο στις οδικές μεταφορές και κατοχυρώνει την θέση της, ως εμπορικό κέντρο της Περιφέρειας με ό,τι αυτό συνεπάγεται...
Σ΄ αυτή την κρίσιμη συγκυρία, με την βραδυπορούσα, ανάπτυξη, να συγκενρώνεται μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, η Καστοριά, εκτός από τον Καλλικράτη, είχε την ατυχία να άγεται από πολιτικό προσωπικό με μειωμένα αντανακλαστικά, που ... άγεται και φέρεται από τους “αητονύχηδες” της Κοζάνης...

1 σχόλιο:

  1. Σοβαροί προβληματισμοί αλλά και γενικεύσεις/αοριστίες/ευκ(ή/και χ)ολολόγια που θολώνουν αντί να ξεκαθαρίζουν το τοπίο και διεστρεβλώνουν αντί να αποσαφηνίζουν την πραγματικότητα.
    Πριν από οτιδήποτε άλλο, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι 2 ή και παραπάνω ταχύτητες είναι δομικό χαρακτηριστικό της κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας που ζούμε (για πολλούς 'άκρατος νεοφιλελευθερσιμός' ή απλά 'καπιταλισμός'). Πολύ απλά, πάντα θα υπάρχουν και αναγκαστικά κάποιοι θα είναι στην πρώτη και κάποιοι στην δεύτερη.
    Επιπλέον, οι 2 ταχύτητες σαν πρόβλημα πρέπει να αντιληφθούν με μια σχετική και όχι απόλυτη έννοια. Δηλαδή, το πρόβλημα δεν βρίσκεται απλά στο ποιός ανήκει στην 1η καιποιός στην 2η, αλλά ποια είναι η δυναμική και το αποτέλεσμα του να ανήκεις στην μια ή την άλλη. Πολύ απλά, η 2ή ταχύτητα δεν θα ήταν σημαντικό πρόβλημα αν υπολειπόταν κάτι χιλιοστά, ποσοστά, ή χιλιάδες Ευρώ της 1ης. Παρόμοια, αν οι παρεμβάσεις της μικρότερης 2ής είχαν καλύτερο αποτέλεσμα από τις παρεμβάσεις της πολύ μεγαλύτερης 1ης, πάλι δεν θα ήταν πρόβλημα.
    Τέλος, η εναλλάγή μεταξύ ταχυτήτων δεν έχει κανένα νόημα εαν δεν λειφθεί υπόψη και το σημείο αφετηρίας. Είναι τουλάχιστον αφελής η άποψη ότι αν, σαν Καστοριά, πάρουμε φέτος ή και του χρόνου κάτι ή και πολύ περισσότερα από την Κοζάνη, θα καταφέρουμε να τους φτάσουμε ή και να τους περάσουμε. Αλήθεια, πόσες πιθανότητες έχει μια ευκαιρειακή μεγέθυνση να πετατραπεί σε διαρκής ανάπτυξη;;;
    Άλλου είναι το πρόβλημα και αλλού πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις. Είναι η ποιότητα των παρεμβάσεων και όχι η ποσότητα. Και να μην ξεχνάμε τι είδους τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη επιθυμούμε και για ποιόν στον τόπο μας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις