ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
►
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
►
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
▼
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
-
▼
Φεβρουαρίου
(24)
- ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΔΥΜΑ;
- Τι θα γίνει τελικά με το ευρώ?
- Ό γέγονε, γέγονε...
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (23-2-2011)
- Η εκποίηση του κράτους
- Ή στραβός είν΄ ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε...
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (17-2-2011)
- ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΑΤΡΙΣ!
- Προκρούστης αντί για Καλλικράτης στην Εκπαίδευση!
- Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
- ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ
- Συγχώνευση σχολείων (Καλλικρατίτιδα. Χωνεύεται …
- Πιέσεις για μείωση δαπανών και αύξηση φόρων από τη...
- Μικρές προσδοκίες σε δύσκολες συγκυρίες...
- Δεν πληρώνω - Δεν πληρώνω
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (10-2-2011)
- ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ Οι άρχοντες των σκ...
- Οι αμετανόητοι!
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (27-1-2011)
- Έπεα πτερόεντα!
- "Σκόνταψε" το Αιολικό Πάρκο;
- Αλλαγές στην διαδικασία υποβολής των φορολογικών δ...
- Το σκάνδαλο που ανέδειξε η “Καστοριανή Εστία”
- ΤΑ ΕΡΓΑ, ΟΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ ΜΙΑΣ ΣΚΟΤΕΙΝΗΣ ...
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
17 Φεβρουαρίου 2011
Συγχώνευση σχολείων (Καλλικρατίτιδα. Χωνεύεται …
2/17/2011 10:20:00 π.μ.
|
|
Άρθρο του Λάζαρου Νικηφορίδη
Με απόφαση του Υπουργείου Εθνικής (που δεν είναι, ως όφειλε ) Παιδείας και Θρησκευμάτων επείγει να γίνουν συγχωνεύσεις σχολείων στον νομό (κατάργηση, λένε, ορισμένων εξ’ αυτών) καθ’ υπαγόρευσιν και προφανώς επιταγήν του Μνημονίου και του Δ.Ν.Τ. , για λόγους οικονομίας και διδακτικού προσωπικού (αν το εγχείρημα δεν υποκρύπτει κινήσεις και σχέδια για περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου). Φαινομενικώς η απόφαση αυτή μοιάζει να λαμβάνονται μέτρα για νοικοκύρεμα από περιττή σπατάλη, πρόνοια για περιστολή περιττών ή υπερβολικών δαπανών και ως προς τούτο θα κρινόταν εύλογη ενέργεια και ουδείς ψόγος.
Προκειμένου όμως για σχολεία, για την άρτια εκπαίδευση – μόρφωση των παιδιών μας, ούτε καν οφείλουν να το διανοούνται οι ιθύνοντες, εφόσον αποβαίνει εις βάρος της παρεχομένης παιδείας. Αντιθέτως, σε εποχή, κατά την οποία η γνώση και η τεχνολογία είναι όροι απαραίτητοι και προϋποθέσεις για την βελτίωση της ζωής και του βιοτικού επιπέδου, η Πολιτεία υποχρεούται να πλειοδοτεί στα θέματα της καλής και άρτιας Εκπαιδεύσεως-Παιδείας γενικότερα – και όχι να προβαίνει σε περικοπές κονδυλίων, που διατίθενται για την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων. Δοκιμάσαμε στο παρελθόν τα πολυπληθή τμήματα στα γυμνάσια και Λύκεια με τις πολλές αρνητικές πλευρές. Και όποια θετικά αποτελέσματα αν προέκυπταν, οφείλονταν στις όντως φιλότιμες και εντατικές προσπάθειες των καθηγητών ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ.
Πασιδήλως γίνεται φανερό και κατανοητό ότι πολλά είναι τα πλεονεκτήματα των σχολείων με ολιγομελή τμήματα (μια ένδειξη: εσείς, που στέλνετε τα παιδιά σας σε φροντιστήρια, το ευρίσκετε λογικό και δέχεσθε να πληρώνετε περισσότερα δίδακτρα για την περίπτωση ολιγομελούς τμήματος), χωρίς να οδηγούμεθα και σε υπερβολές υπολειτουργούντων με ελαχίστους μαθητές Γυμνασίων, που τότε το πράγμα «κολάζεται» με τον όρο «παράρτημα».
Ανεξαρτήτως των λόγων και συνθηκών, υπό τις οποίες ιδρύθηκαν τα τελευταία 20 – 25 χρόνια τα γνωστά Γυμνάσια στον νομό μας, από καιρού και ως εκπαιδευτικός Μ.Ε., συνταξιούχος τώρα, έχω πεισθεί ότι καλώς ιδρύθηκαν και ωφέλησαν και ωφελούν την επαρχία μας. Στην αιχμηρότητα της επαρχιακής ζωής, όπου πολιτισμικές – πνευματικές κινήσεις σπανίζουν , ένα Γυμνάσιο είναι και πρέπει να θεωρείται φυτώριο πνευματικό, κυψέλη και φάρος της …ξηράς.
Από πολλών ετών παρακολουθώ την «σταδιοδρομία» του Γυμνασίου Πενταβρύσου. Συνεχώς επί τα πρόσω. Κτήριο, υποδομές, χώροι χρηστικοί, οργάνωση, όλα σε άριστη κατάσταση. Λειτουργία υποδειγματική. Εκδηλώσεις πολιτιστικές και δραστηριότητες ποιότητος πάντοτε, που εντυπωσιάζουν. Πολλά τα πλεονεκτήματα, μειονέκτημα ουδέν (αν και ο αριθμός των μαθητών δύναται, όπως διατείνονται ο σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων και ο Σύλλογος των διδασκόντων, να αυξηθεί στους 80 – 85 με την ορθή και επιβλητέα χωροταξική κατανομή). Το Γυμνάσιο αυτό με τον υποδειγματικό τρόπο λειτουργίας και από πλευράς ανέσεως χώρων και τις άριστες επιδόσεις και αποδόσεις του, δεν είναι δυνατό και επιτρεπτό να το εγγίσει καμιά τσιμπίδα… συγχωνετική. Πολλοί λόγοι, κοινωνικοί και άλλοι υπαγορεύουν και συνηγορούν υπέρ της συνεχίσεως λειτουργίας του σχολείου αυτού. Μακράν εμού η μεροληπτική διάθεση και μακάρι να είχα γνώση – ενημέρωση και για τα άλλα γυμνάσιά μας. Επειδή όμως το θέμα αφορά όλα τα επαρχιακά(;) γυμνάσια του νομού, ταπεινή μου γνώμη είναι να μην εξαρτηθεί το κλείσιμο ή μη ενίων σχολείων από μια λ.χ. 3/μελή επιτροπή (της οποίας τα δύο μέλη κυβερνητικά!). Να συγκροτηθεί μια διευρυμένη επιτροπή αρμοδίων και επαϊόντων και φορέων που έχουν άμεση σχέση, ώστε στο σοβαρό αυτό ζήτημα, που αφορά την ποιοτική εκπαίδευση, να χυθεί φως άπλετο με στοιχεία συγκεκριμένα και πληροφόρηση επαρκή. Ο διάλογος – η διαβούλευση (ο τόσο νεοφανής αυτός όρος) όλων των εμπλεκομένων, ασφαλώς θα οδηγήσει σε ορθή απόφαση. Εν πάση περιπτώσει, εάν αυτή η διευρυμένη επιτροπή διαπιστώσει ότι και άλλα Γυμνάσια του νομού παρουσιάζουν τα πλεονεκτήματα του Γυμνασίου Πενταβρύσου ή τα υπερακοντίζουν, τότε θα βρει κλειστή την θύρα της Λογικής για κλείσιμο σχολείων στο νομό μας. Ευκταίο και απόφαση συνετή για τον ακριτικό νομό μας με τα τόσα προβλήματα και την ανεργία.
Με απόφαση του Υπουργείου Εθνικής (που δεν είναι, ως όφειλε ) Παιδείας και Θρησκευμάτων επείγει να γίνουν συγχωνεύσεις σχολείων στον νομό (κατάργηση, λένε, ορισμένων εξ’ αυτών) καθ’ υπαγόρευσιν και προφανώς επιταγήν του Μνημονίου και του Δ.Ν.Τ. , για λόγους οικονομίας και διδακτικού προσωπικού (αν το εγχείρημα δεν υποκρύπτει κινήσεις και σχέδια για περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου). Φαινομενικώς η απόφαση αυτή μοιάζει να λαμβάνονται μέτρα για νοικοκύρεμα από περιττή σπατάλη, πρόνοια για περιστολή περιττών ή υπερβολικών δαπανών και ως προς τούτο θα κρινόταν εύλογη ενέργεια και ουδείς ψόγος.
Προκειμένου όμως για σχολεία, για την άρτια εκπαίδευση – μόρφωση των παιδιών μας, ούτε καν οφείλουν να το διανοούνται οι ιθύνοντες, εφόσον αποβαίνει εις βάρος της παρεχομένης παιδείας. Αντιθέτως, σε εποχή, κατά την οποία η γνώση και η τεχνολογία είναι όροι απαραίτητοι και προϋποθέσεις για την βελτίωση της ζωής και του βιοτικού επιπέδου, η Πολιτεία υποχρεούται να πλειοδοτεί στα θέματα της καλής και άρτιας Εκπαιδεύσεως-Παιδείας γενικότερα – και όχι να προβαίνει σε περικοπές κονδυλίων, που διατίθενται για την εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων. Δοκιμάσαμε στο παρελθόν τα πολυπληθή τμήματα στα γυμνάσια και Λύκεια με τις πολλές αρνητικές πλευρές. Και όποια θετικά αποτελέσματα αν προέκυπταν, οφείλονταν στις όντως φιλότιμες και εντατικές προσπάθειες των καθηγητών ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ.
Πασιδήλως γίνεται φανερό και κατανοητό ότι πολλά είναι τα πλεονεκτήματα των σχολείων με ολιγομελή τμήματα (μια ένδειξη: εσείς, που στέλνετε τα παιδιά σας σε φροντιστήρια, το ευρίσκετε λογικό και δέχεσθε να πληρώνετε περισσότερα δίδακτρα για την περίπτωση ολιγομελούς τμήματος), χωρίς να οδηγούμεθα και σε υπερβολές υπολειτουργούντων με ελαχίστους μαθητές Γυμνασίων, που τότε το πράγμα «κολάζεται» με τον όρο «παράρτημα».
Ανεξαρτήτως των λόγων και συνθηκών, υπό τις οποίες ιδρύθηκαν τα τελευταία 20 – 25 χρόνια τα γνωστά Γυμνάσια στον νομό μας, από καιρού και ως εκπαιδευτικός Μ.Ε., συνταξιούχος τώρα, έχω πεισθεί ότι καλώς ιδρύθηκαν και ωφέλησαν και ωφελούν την επαρχία μας. Στην αιχμηρότητα της επαρχιακής ζωής, όπου πολιτισμικές – πνευματικές κινήσεις σπανίζουν , ένα Γυμνάσιο είναι και πρέπει να θεωρείται φυτώριο πνευματικό, κυψέλη και φάρος της …ξηράς.
Από πολλών ετών παρακολουθώ την «σταδιοδρομία» του Γυμνασίου Πενταβρύσου. Συνεχώς επί τα πρόσω. Κτήριο, υποδομές, χώροι χρηστικοί, οργάνωση, όλα σε άριστη κατάσταση. Λειτουργία υποδειγματική. Εκδηλώσεις πολιτιστικές και δραστηριότητες ποιότητος πάντοτε, που εντυπωσιάζουν. Πολλά τα πλεονεκτήματα, μειονέκτημα ουδέν (αν και ο αριθμός των μαθητών δύναται, όπως διατείνονται ο σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων και ο Σύλλογος των διδασκόντων, να αυξηθεί στους 80 – 85 με την ορθή και επιβλητέα χωροταξική κατανομή). Το Γυμνάσιο αυτό με τον υποδειγματικό τρόπο λειτουργίας και από πλευράς ανέσεως χώρων και τις άριστες επιδόσεις και αποδόσεις του, δεν είναι δυνατό και επιτρεπτό να το εγγίσει καμιά τσιμπίδα… συγχωνετική. Πολλοί λόγοι, κοινωνικοί και άλλοι υπαγορεύουν και συνηγορούν υπέρ της συνεχίσεως λειτουργίας του σχολείου αυτού. Μακράν εμού η μεροληπτική διάθεση και μακάρι να είχα γνώση – ενημέρωση και για τα άλλα γυμνάσιά μας. Επειδή όμως το θέμα αφορά όλα τα επαρχιακά(;) γυμνάσια του νομού, ταπεινή μου γνώμη είναι να μην εξαρτηθεί το κλείσιμο ή μη ενίων σχολείων από μια λ.χ. 3/μελή επιτροπή (της οποίας τα δύο μέλη κυβερνητικά!). Να συγκροτηθεί μια διευρυμένη επιτροπή αρμοδίων και επαϊόντων και φορέων που έχουν άμεση σχέση, ώστε στο σοβαρό αυτό ζήτημα, που αφορά την ποιοτική εκπαίδευση, να χυθεί φως άπλετο με στοιχεία συγκεκριμένα και πληροφόρηση επαρκή. Ο διάλογος – η διαβούλευση (ο τόσο νεοφανής αυτός όρος) όλων των εμπλεκομένων, ασφαλώς θα οδηγήσει σε ορθή απόφαση. Εν πάση περιπτώσει, εάν αυτή η διευρυμένη επιτροπή διαπιστώσει ότι και άλλα Γυμνάσια του νομού παρουσιάζουν τα πλεονεκτήματα του Γυμνασίου Πενταβρύσου ή τα υπερακοντίζουν, τότε θα βρει κλειστή την θύρα της Λογικής για κλείσιμο σχολείων στο νομό μας. Ευκταίο και απόφαση συνετή για τον ακριτικό νομό μας με τα τόσα προβλήματα και την ανεργία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ποινή φυλάκισης 6 μηνών με αναστολή επέβαλε το μονομελές πρωτοδικείο Καστοριάς, στους συμπολίτες μας Γιώργο Μαντζούρα και Σωκράτη Λιάνο, ...
-
Η κ. Σουλτάνα Ζορπίδου είναι υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με τον συνδυασμό του Νίκου Βασιλειάδη και σχολιάζει παλαιότερο δημοσίευμα της ...
-
Κανένας από τους "πρωτοκλασάτους" της ομάδας Χατζησυμεωνίδη δεν αποτόλμησε να παραστεί στο μνημόσυνο των θυμάτων της γερμανικής...
-
Σωρεία διοικητικών παραβάσεων και αξιόποινων πράξεων, διαπιστώνει το πόρισμα των Ορκωτών Λογιστών που αφορά την διαχειριστική περίοδο 201...
-
►ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ του νέου χρόνου, έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτες “διαρροές” από τον συνδυασμό του δημάρχου Καστοριάς, κατά την διάρ...
-
Σε άνδρα 58 ετών ανοίκει το πτώμα που βρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης σε παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου Κοζάνης. Για τον άστυχ...
-
Άρθρο του Δημήτρη Ιατρίδη Ακούμε τελευταία κατά κόρον, από επίσημα χείλη, να γίνεται λόγος για απεντάξεις έργων και στους τρεις Δήμο...
-
Με αμείωτους ρυθμούς αλλά και με αστυνομική παρουσία συνεχίστηκαν και σήμερα οι ουρές στα ΑΤΜ της Καστοριάς. Πολλά από τα οποία έχουν...
-
Με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο συναντήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο Μανώλης Γλέζος. Η συνάντηση έγινε σε ιδιαίτερα καλό κλίμα και η σ...
-
Σε 65 Ε.Τ. επί συνόλου 147 Ε.Τ. λαμβάνουν Ν.Δ. 39,63% ΣΥΡΙΖΑ 17,23% ΠΑΣΟΚ 15,28% ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ 9,64%
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου