Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

11 Δεκεμβρίου 2017
Συχνά-πυκνά ακούμε τα παράπονα του κόσμου για την αδράνεια των αρχών σε σχέση με την εσωτερική περιλίμνια διαδρομή, που είναι περισσότερο γνωστή ως “μικρός γύρος της
λίμνης”.
Η διαδρομή αυτή είναι ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης και είναι αλήθεια ότι είναι παραμελημένη εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ τεχνικές παρεμβάσεις είναι δύσκολο να γίνουν.

Σε αυτήν την πρόταση θα προσπαθήσουμε να συνδυάσουμε διάφορα πράγματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε αχρηστία από τον δήμο, να τους δώσουμε ζωή και μαζί να δώσουμε μια άλλη φιλοσοφία και προοπτική αυτού του θησαυρού της Καστοριάς.
Θα χωρίσουμε την πρόταση σε δυο μέρη.
Το πρώτο μέρος είναι πιο άμεσα εφικτό και το κόστος του μπορεί να κυμανθεί από 5.000 ευρώ μέχρι 30.000 ευρώ. Ποσά δηλαδή που δεν είναι απαγορευτικά για τις δυνατότητες του δήμου ενώ οι μελέτη μπορεί να γίνει από τις υπηρεσίες του δήμου, μιας και δεν είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένη.
Εμπόδιο ίσως αποτελέσουν για άλλη μια φορά νομικίστικης φύσης ζητήματα (αυτά που δημιουργούν την γραφειοκρατία στην Ελλάδα και δεν παράγεται ουσιαστικό δίκαιο δηλαδή).
Παρόλα αυτά νομίζουμε ότι μπορεί να ξεπεραστούν.

1η Φάση:Για να αξιοποιήσουμε την διαδρομή τουριστικά, αλλά και για να μπορεί να γίνει περισσότερο φιλική ακόμα και στον Καστοριανό, θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά τον περιορισμό της κυκλοφορίας στην περιοχή. Προσοχή! Δεν μιλάμε για απαγόρευση, μιας και αυτό θα απέτρεπε τους τουρίστες από την επίσκεψη. Χρειαζόμαστε όμως έναν τρόπο να αποτρέψουμε τους Καστοριανούς από τις άσκοπες περιλίμνιες βόλτες, αλλά και να δούμε την διαδρομή ως ένα φυσικό μουσείο, ένα αξιοθέατο το οποίο πρέπει να σεβαστούμε και να ενισχύσουμε την φυσικότητά του και θα έλκει τους τουρίστες.
Παράλληλα θα αξιοποιήσουμε δυο πράγματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε αχρηστία.
Τα ποδήλατα που έχει αγοράσει ο δήμος και “κοσμούν” την αίθουσα συνελεύσεων της αντιπεριφέρειας, καθώς και το ηλιακό καραβάκι που αυτή τη στιγμή η μόνη του χρήση είναι ως φόντο σε κάποια φωτογραφία.

Μια μπάρα αλλάζει τα πάντα!
Το πρώτο που πρέπει να γίνει λοιπόν είναι να μπει μια μπάρα με κερματοδέκτη στον δρόμο μετά το μοναστήρι της Παναγίας της Μαυριώτισσας.
Εναλλακτικά μπορεί όποιος θέλει να αγοράζει “μάρκες” από την Σπηλιά του Δράκου, προκειμένου να τις χρησιμοποιήσει ώστε να ανοίξει η μπάρα (για να αποφύγουμε και καταστροφές των μηχανημάτων).
Για να ανοίξει η μπάρα για τα αυτοκίνητα θα απαιτείται ένα αντίτιμο έστω για παράδειγμα 2 Ευρώ.
Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να περάσουν στα έσοδα της τουριστικής επιχείρησης “Ορεστειάς” και ανταποδοτικά σε ένα ποσοστό 80% να διατίθεται για την συντήρηση των υποδομών της περιλίμνιας διαδρομής ή ακόμα και επενδύσεις και ένα 20% να αξιοποιούνται σε λοιπές δράσεις τις τουριστικής επιχείρησης.
Με τον τρόπο αυτό περιορίζουμε τους Καστοριανούς πολίτες να κάνουν χρήση όλης της περιλίμνιας διαδρομής άσκοπα και αντιμετωπίζουμε την διαδρομή ως τουριστική επένδυση, η οποία φυσικά έχει κόστος συντήρησης και αναβάθμισης των ποιοτικών της χαρακτηριστικών.
Άλλωστε η περιβαλλοντική επιβάρυνση και η φθορά της διαδρομής προέρχεται σε μεγάλο βαθμό ακριβώς από αυτήν την εύκολη πρόσβαση στο αυτοκίνητο.
Φανταστική αναπαράσταση με την μπάρα ελέγχου και
τα stands των Δημοτικών Ποδηλάτων



Τα “Δημοτικά Ποδήλατα”
Δίπλα στη μπάρα θα πρέπει να εγκατασταθούν βάσεις/stand για τα “Δημοτικά Ποδήλατα”, όπου δωρεάν θα μπορεί κάποιος να τα δανειστεί για την κλειστή διαδρομή μέχρι τον Ναυτικό Όμιλο.
Τα ποδήλατα θα πρέπει να έχουν ενσωματωμένο τσιπάκι GPS και να διασυνδεθεί με την αστυνομία, ώστε να χτυπάει συναγερμός όταν ξεφεύγει της κλειστής διαδρομής και να παρακολουθείται η διαδρομή τους.
Εναλλακτικά κάποια από τα ποδήλατα μπορούν να εγκατασταθούν κοντά στην έξοδο της Σπηλιάς του Δράκου και η διαδρομή να μεγαλώσει μεταξύ της Σπηλιάς του Δράκου και του ΝΟΚ, ενώ θα υπάρχει και έλεγχος από τους υπαλλήλους της σπηλιάς.
Η χρήση των ποδηλάτων όπως είπαμε θα είναι ΔΩΡΕΑΝ και η συντήρησή τους θα προέρχεται από τα έσοδα της μπάρας με κόμιστρο. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε και την χρήση ποδηλάτου σε βάρος της χρήσης αυτοκινήτου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την μικρότερη όχληση της περιλίμνιου διαδρομής και την αθλητική εικόνα του αξιοθέατου.

Φανάρια στη γυρολιμνια!
Εφόσον λοιπόν δημιουργήσαμε μια κλειστή διαδρομή κατά μήκος του 

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις