Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

29 Αυγούστου 2014
Άρθρο του Δημήτρη Ιατρίδη

Παλαιότερα κυριαχρούσε η αντίληψη ότι το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, είναι το μόνο που φέρνει συνάλλαγμα, γι΄αυτό απευθύνονταν κυρίως  σε ξένους μεγαλοσχήμονες τους διεθνούς τζετ - σετ. 
Αργότερα στα χρόνια του κοινωνικού μετασχηματισμού, έγινε “κοινωνικό αγαθό” και προσφέρονταν αφειδώς σ΄ όλους τους έλληνες μέσω των ασφαλιστικών ταμείων, σαν ένα είδος κοινωνικής πρόνοιας. 

  Ήταν η εποχή της μεγάλης άνθησης, όπου οι έλληνες αποδείχθηκαν ιδιαίτερα καταναλωτικοί προκειμένου να γνωρίσουν την χώρα τους. 
Σήμερα στην εποχή των τουρ - οπερέϊτορς, ο τουρισμός έγινε χρηματιστηριακό είδος και επέστρεψε στην προηγούμενη κατάσταση, για να ανατραπεί και πάλι η αναλογία ένα προς δέκα σε βάρος των ελλήνων, που τόλμησαν να κάνουν διακοπές!
  Βασικό στοιχείο που περιόρισε την τουριστική δυνατότητα των ελλήνων δεν είναι μόνο η οικονομική κρίση, όπως λανθασμένα υποστηρίζουν κάποιοι, αλλά η αποικιοκρατική αντίληψη που επικρατεί από χρόνια στην εγχώρια βιομηχανία τουρισμού. 
Δηλαδή δεν μειώθηκε μόνο η αγοραστική δύναμη των ελλήνων αλλά υποτιμήθηκε και το τουριστικό προϊόν που απευθύνεται στους ξένους, με τα περίφημα “πακέτα”, τα οποία προσφέρουν φθηνές διακοπές, μόνο σε όσους δεν είναι έλληνες...
  Εδώ συμβαίνει το εξής ευτράπελο: Πολλοί έλληνες αναγκάζονται να “κλείσουν” ξενοδοχεία στην Ελλάδα μέσω γραφείων από τις Βρυξέλλες ή το Βερολίνο, για να τους έρθουν φθηνότερα... Και αυτό είναι κάτι που επαναλαμβάνεται τα τελευταία πολλά χρόνια, χωρίς κανείς από τους ιθύνοντες να προβληματίζεται γι΄ αυτή την “ιδιαιτερότητα”, που μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει!
Συνήθως στα υπόλοιπα μέρη του κόσμου οι άνθρωπο του τουρισμού που απευθύνονται στους ξένους επισκέπτες, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την διαφορά στην ισοτιμία του συναλλάγματος, για να ισοσκελίσουν τις χαμηλές αποδόσεις της εγχώριας αγοράς. 
  Εδώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Οι εγχώριοι τουρ - οπερέϊτορς προσπαθούν να προσελκύσουν ξένους με “πακέτα” σε εξευτελιστικές τιμές και εν συνεχεία χρεώνουν την “χασούρα” στους έλληνες επισκέπτες που θα τολμήσουν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους στα πιο αξιοπρεπή θέρετρα της χώρας. 
Γι΄αυτό και το τελικό άθροισμα των κερδών, δεν συμβαδίζει με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα. 
Διότι μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των Ελλήνων που κάνει διακοπές στην χώρα του και ο έλληνας τουρίστας έγινε συνώνυμος με τον... αλβανό ομόλογό του, που μόνο σαν ανέκδοτο κυκλοφορούσε πριν μερικά  χρόνια. 
Αυτό το φαινόμενο το βίωσε καλύτερα απ΄ όλους  η  Καστοριά, μια πόλη με πλούσια φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, που απευθύνονταν όμως μόνο στην εγχώρια αγορά, η οποία δυστυχώς τα τελευταία  χρόνια δεν έχει τίποτε άλλο να προσφέρει...

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις