ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
►
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
▼
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
-
▼
Αυγούστου
(153)
- Λατρευτικές εκδηλώσεις στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως τη...
- Το πρωτοσέλιδο (28-8-2014)
- Κι αν ο αγέρας φυσά δεν μας δροσίζει...
- ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΨΥΔΡΙΑ ΔΕΥΑΚ: Μ...
- ΕΝΦΙΑ: ένας άδικος φόρος!
- ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ Ζημιές καταγράφει ο ισολ...
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (21-8-2014)
- Ο “ρατσιστικός” τουρισμός!
- Τι αλλάζει στη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων
- Θέσεις εργασίας για 12.000 νέους σε ιδιωτικές επιχ...
- Λίμνη Πλαστήρα: Ένα βήμα απέχει από το να στερέψει
- Το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων ενόψει της 79ης ΔΕΘ
- Οι εταιρείες που θα εκμεταλλευτούν τους υδρογονάνθ...
- Έμαθαν την επιτυχία τους στις Πανελλαδικές μέσα στ...
- Βάσεις 2014: Πέρασα! Ψάχνω φοιτητική στέγη! Τι πρέ...
- Στο τραπέζι οι διαρθρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο
- Πάτρα: Βρήκε κρεμασμένο τον 30χρονο αδελφό του
- Τέλος οι οι πλειστηριασμοί στο 1/3 της αντικειμενι...
- Βάσεις 2014: Υπάρχει ΤΕΙ μόνο με έναν εισακτέο!
- Ποινική δίωξη στον Μιχάλη Χατζηγιάννη!
- Τρίκαλα: Τον βρήκαν νεκρό στο χωράφι του
- Τσουχτερά πρόστιμα και φυλάκιση για τα ανασφάλιστα...
- Λιγότερα μαθήματα, λιγότερο διάβασμα για τους μαθη...
- Πολιτική ορκωμοσία για την Ρένα Δούρου παρουσία Τσ...
- Αμφίπολη: Ο φόβος των αρχαιολόγων για την ταυτότητ...
- ΟΑΕΕ και δωρεάν περίλθαψη: Ποιους αφορά και δικαιο...
- Στάχτη τα δάση μας - Θλιβερή διάκριση για την Ελλάδα
- "Η Ελλάδα αναζητά νέες πηγές προμήθειας φυσικού αε...
- Ποιες είναι οι τουρκικές λέξεις που χρησιμοποιούμε...
- ΕΝΦΙΑ: Αυτόματος υπολογισμός όσων δικαιούνται απαλ...
- Σχέδιο "ανάσα" για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
- Αμφίπολη: Εντυπωσιακά τα νέα ευρήματα από το εσωτε...
- Η νέα κυβέρνηση στη Γαλλία
- EETAA, Παιδικοί Σταθμοί - ΕΣΠΑ. Πως να κάνω ένσταση;
- Η οκρωμοσία του νέου Δημάρχου και του Δημοτικού Συ...
- Κυβερνητική κρίση στη Γαλλία. Παραιτήθηκε η κυβέρνηση
- Βάζουν μαχαίρι στις συντάξεις έως 30%
- Τα κλειδιά για την προεδρική εκλογή και η στάση Κο...
- Αμφίπολη: Αποκαλύπτεται ο τύμβος Καστά. Συλημένος ...
- Δημόσιοι υπάλληλοι: 1 στους 4 δεν ξέρει υπολογιστέ...
- Δέσμευση οι 15.000 απολύσεις στο Δημόσιο
- Ο παντοπώλης που πήγε στην Αμερική και έγινε διάση...
- Τα μέτρα στήριξης της ΕΕ για τα ελληνικά ροδάκινα
- Δίστομο: Χτενίζουν την Πελοπόννησο για να βρουν το...
- Μήνυση από στρατιωτικούς κατά Χαρδούβελη και Σταϊκ...
- Τρία προγράμματα θα "τρέξουν" από Σεπτέμβριο από τ...
- "Βροχή" τα αιτήματα για ξενάγηση στην Αμφίπολη
- Βάσεις 2014: Τα πάνω κάτω φέρνουν οι μετεγγραφές
- Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στην Αλβανία
- Περισυλλογή τουλάχιστον 180 μεταναστών στο Αιγαίο
- Αίγυπτος: Σύγκρουση λεωφορείων με 25 νεκρούς και 5...
- Δημόσιο: 362 προσλήψεις στα υπουργεία Οικονομικών ...
- Αμφίπολη: Μπήκαν στο εσωτερικό του τύμβου, αρχίζει...
- Βόμβα στα εργασιακά: Καταργούν επιδόματα γάμου και...
- Κοζάνη: Σοβαρό τροχαίο με νεαρούς ποδηλάτες
- Πανικός στα Σκόπια για την ανακάλυψη στην Αμφίπολη
- ΔΕΘ: Εγκαίνια με δύο συλλαλητήρια
- Ο Κούγιας ανέλαβε την υπεράσπιση των παιδοκτόνων
- Εθνικές εκλογές εντός μηνών βλέπει ο Παπαδημούλης.
- Θεσσαλονίκη: Θρίλερ με πτώμα στη θάλασσα του Θερμα...
- Κίνδυνος για μείωση στο εφάπαξ χιλιάδων δικαιούχων
- Μάνη: Λύθηκε το μυστήριο της διπλής δολοφονίας των...
- Αποκαλύφθηκαν οι Σφίγγες της Αμφίπολης, εντυπωσικό...
- Η Ρωσία αίρει το εμπάργκο στη Δύση για ορισμένα πρ...
- Τραγική ειρωνεία: Πνίγηκε ο εμπνευστής του μπουγελ...
- Πόσο ασφαλές είναι να φιλάμε το κατοικίδιό μας;
- Τα 200 χρόνια λειτουργίας του γιορτάζει ο Ιερός Να...
- Μπούμερανγκ για την κυβέρνηση Σαμαρά ο ΕΝΦΙΑ
- Η Πεντάμορφη και το τέρας στην Καστοριά στις 25 Αυ...
- Κατασχέσεις λογαριασμών και για χρέη ΦΠΑ πάνω από ...
- Προβληματισμός στο Μαξίμου, διευρύνονται τα μέτωπα
- Ανασύρθηκε νεκρός ο μοναχός που αγνοούνταν στο Άγι...
- Άμεσα θα ξεκινήσει η απόσυρση ροδάκινων για διανομ...
- Άστρος: "Μας έδερνε,απειλούσε να εκτελέσει τα εγγό...
- Αγνοείται μοναχός στο Άγιον Όρος,μεγάλη επιχείρηση...
- Αμφίπολη: Λίγες ημέρες μένουν για την αποκάλυψη
- Guardian: Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα ωραιότε...
- Άστρος: Σοκάρουν λεπτομέρειες της δολοφονίας: Έτσι...
- Τρέχουν να βγουν στην σύνταξη
- Βάσεις 2014: Σκληρή μάχη για την εισαγωγή στα περι...
- Οι ορκωμοσίες των νέων Δημάρχων και Δημοτικών Συμβ...
- Ειδικός γερανός στην Αμφίπολη για την ανασκαφή
- Καταγγελία εφοριακών: Ο ΕΝΦΙΑ ήρθε γραμμένος στα α...
- Έκθεση-σοκ του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: Σε επίπεδα 1980 οι μισθοί
- Αυτόφωρο τέλος για χρέη προς το Δημόσιο
- Άντρας εισέβαλε με καραμπίνα στον ΟΠΕΚΕΠΕ Κοζάνης
- ΟΑΕΔ: Μπαίνει λουκέτο στον Οργανισμό; Ποια είναι τ...
- Ελαιόλαδο: Μία καταπληκτική ιδιότητα που ίσως δεν ...
- Αρχίζουν ξανά οι ανασκαφές στον αρχαίο τάφο της Αμ...
- Κι όμως, κάποιοι θα πάρουν αυξήσεις έως 25% και μι...
- Τέλεση λειτουργίας για πρώτη φορά μετά το 1922 σε ...
- Οικογένεια δολοφόνων του Άστρος Κυνουρίας
- ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΖΗΤΟΥΝ την ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ των ΓΛΥ...
- Αλλαγές στις τραπεζικές συναλλαγές. Όσα πρέπει να ...
- ΕΝΦΙΑ: Η απόφαση για την επιστροφή φόρου σε όσους ...
- ΕΝΦΙΑ: Πότε πρέπει να πληρώσουμε την πρώτη δόση, ο...
- Νέο αεροπορικό δυστύχημα,νεκρός υποψήφιος πρόεδρος...
- Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία καταλόγου φαρμα...
- Δυνατή η χορήγηση φορολογικής ενημερότητας εάν υπά...
- Προ των πυλών ο πρώτος καύσωνας του καλοκαιριού
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (24)
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
19 Αυγούστου 2014
Guardian: Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι τα ωραιότερα. Πρέπει να τα επιστρέψουμε
8/19/2014 10:58:00 π.μ.
|
|
Στο άρθρο που έχει τον τίτλο "Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι η ωραιότερη τέχνη στον κόσμο και γι αυτό πρέπει να τα επιστρέψουμε" ο δημοσιογράφος της Guardian Τζόναθαν Τζόουνςκάνει ένα ταξίδι στον χρόνο και περιγράφει πότε και πως δημιουργήθηκαν ενώ δεν παραλείπει να τα συγκρίνει με άλλα μνημεία παγκόσμιου ενδιαφέροντος: «Τα γλυπτά δημιουργήθηκαν στην Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. για να διακοσμήσουν τον
Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, που ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας, ξεκινά το άρθρο του ο Τζόναθαν Τζόουνς. «Ένα ταξίδι στην Ελλάδα με έπεισε ότι το Μουσείο της Ακρόπολης είναι το μέρος στο οποίο πρέπει να βρίσκονται» γράφει σε άρθρο του στο Guardian ο αρθρογράφος Τζόναθαν Τζόουνς εκθειάζοντας το Μουσείο της Ακρόπολης. «Τι μπορεί να κάνει κάποιος με τα πιο όμορφα έργα τέχνης του κόσμου; Πού ανήκουν; Πώς πρέπει να φροντίζονται και πού πρέπει να εκτίθενται;» αναρωτιέται τονίζοντας για άλλη μία φορά πως τα γλυπτά πρέπει να επιστρέψουν στον τόπο καταγωγής τους. Είναι φανερό ότι τα καλύτερα διατηρημένα τμήματα που διασώθηκαν από τον ναό στις αρχές του 19ου αιώνα, αφαιρέθηκαν από τον Λόρδο Έλγιν και μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο, όπου έκτοτε συγκαταλέγονται στα εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου. Εξίσου εμφανώς η Ελλάδα θέλει τα μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω και το 2009 άνοιξε ένα μουσείο –έργο τέχνης– κάτω από το λόφο της Ακρόπολης που στέκεται ο Παρθενώνας για να τα στεγάσει. Πού ανήκουν όμως πραγματικά τα γλυπτά; Για να βρει όμως κανείς μια λογική απάντηση σε αυτό το ερώτημα, υποστηρίζει ο αρθρογράφος, πρέπει πρώτα να σκεφτεί ότι πρόκειται για την πιο όμορφη τέχνη στον κόσμο. Έχει μόνο ελάχιστους αντιπάλους – σκεφτείτε τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον Μιχαήλ Άγγελο. Τα γλυπτά όμως του Παρθενώνα δημιουργήθηκαν 2.000 χρόνια πριν από τα αριστουργήματα της Αναγέννησης. Κρύβουν ζωή, ενέργεια, ηρεμία και μεγαλείο. Οι μορφές των ανακλινόμενων θεών από το ανατολικό αέτωμα, για παράδειγμα, αποδίδουν τρομακτικά τη σύνθεση της μορφής και της χάρης και μοιάζουν περισσότερο με όνειρα παρά με αντικείμενα. Οι φλέβες που διακρίνονται από τα πλευρά ενός κενταύρου, το πάθος των ζώων που κοιτάζουν ψηλά στον ουρανό την ώρα που οδηγούνται προς θυσία – αυτές οι λεπτομέρειες συνθέτουν μια άψογη ομορφιά που επαναλαμβάνω, γράφει ο αρθρογράφος, συναγωνίζονται μόνο τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της Αναγέννησης. Αν οι τοιχογραφίες της Καπέλα Σιστίνα είχαν αποσπαστεί από την οροφή τον 19ο αιώνα και εκθέτονταν στους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης, θα μπορούσαμε να τις εκτιμήσουμε τόσο; Όχι. Θα παλεύαμε να φανταστούμε την πραγματική δύναμη των έργων του Μιχαήλ Αγγέλου στην αρχική τους θέση. Θα χάναμε την συγκίνηση που νιώθει κανείς όταν πονάει ο λαιμός του στην προσπάθεια να τα θαυμάσει στην οροφή της καπέλα Σιστίνα αλλά και τον ενθουσιασμό να διασχίζουμε το Βατικανό προκειμένου να τα θαυμάσουμε, ακόμη και μέσα από τη φασαρία της αναμονής. Η θλιβερή αλήθεια είναι πως μέσα στο Βρετανικό Μουσείο, τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους. Κυρίως για έναν λόγο, παρουσιάζονται σε μια γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με αυτά τα λίθινα έργα τέχνης – είναι μια νεκρική αίθουσα που τα «πλακώνει» αντί να τα φωτίζει. Επομένως, αν το Βρετανικό Μουσείο θέλει να κρατήσει αυτά τα αριστουργήματα, πρέπει να βρει τα χρήματα να τα παρουσιάσει σε έναν χώρο με πιο μοντέρνα αισθητική. Ή, θα μπορούσε να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, που έχει κατασκευάσει ήδη ένα υπέροχο σύγχρονο μουσείο για να το κάνει αυτό. Το καλύτερο πράγμα σχετικά με την έκθεση των γλυπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης, για τα γλυπτά του Παρθενώνα, είναι πως καθιστά εύκολο στον θεατή να δει πώς ταιριάζουν τα γλυπτά στο κτίριο και πώς λειτουργούν ως σύνολο. Έχει επίσης ένα πλεονέκτημα που το Λονδίνο δεν μπορεί σε τίποτε να συναγωνιστεί – μπορεί κανείς να θαυμάσει τα γλυπτά και μετά μέσα από τον γυάλινο τοίχο να δει τον ίδιο τον Παρθενώνα, δημιουργώντας μια αισθητική σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και το αρχιτεκτονικό σπίτι τους. Την πρώτη φορά που επισκέφτηκα τον Παρθενώνα μαγεύτηκα από την μοναδική φωτεινότητα και την τελειότητά του και σκέφτηκα ότι είναι απολύτως προφανές πως τα μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να βρίσκονται στην Αθήνα, τονίζει ο αρθρογράφος. Τότε έμαθα περισσότερα για την εκστρατεία επιστροφής τους. Φαινόταν να αφορά κυρίως την εθνική υπερηφάνεια και όχι τόσο την ίδια την τέχνη. Δεν με ενδιαφέρει ο εθνικισμός, μόνο ο καλύτερος τρόπος για να αναδειχθεί αυτό το καταπληκτικό έργο τέχνης, ώστε ο καθένας να μπορεί να αισθανθεί τη δύναμή του» γράφει ο αρθρογράφος για να καταλήξει ότι «εθνικιστικό ή όχι, η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι αγαπά την τέχνη. Η Ελλάδα και όχι το Βρετανικό Μουσείο αξίζει να είναι ο θεματοφύλακας της μεγαλύτερης τέχνης του κόσμου. Για τον κόσμο. Και για την τέχνη, καταλήγει το άρθρο».
Παρθενώνα, τον ναό της Αθηνάς, που ακόμα και σήμερα δεσπόζει στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας, ξεκινά το άρθρο του ο Τζόναθαν Τζόουνς. «Ένα ταξίδι στην Ελλάδα με έπεισε ότι το Μουσείο της Ακρόπολης είναι το μέρος στο οποίο πρέπει να βρίσκονται» γράφει σε άρθρο του στο Guardian ο αρθρογράφος Τζόναθαν Τζόουνς εκθειάζοντας το Μουσείο της Ακρόπολης. «Τι μπορεί να κάνει κάποιος με τα πιο όμορφα έργα τέχνης του κόσμου; Πού ανήκουν; Πώς πρέπει να φροντίζονται και πού πρέπει να εκτίθενται;» αναρωτιέται τονίζοντας για άλλη μία φορά πως τα γλυπτά πρέπει να επιστρέψουν στον τόπο καταγωγής τους. Είναι φανερό ότι τα καλύτερα διατηρημένα τμήματα που διασώθηκαν από τον ναό στις αρχές του 19ου αιώνα, αφαιρέθηκαν από τον Λόρδο Έλγιν και μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο, όπου έκτοτε συγκαταλέγονται στα εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου. Εξίσου εμφανώς η Ελλάδα θέλει τα μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω και το 2009 άνοιξε ένα μουσείο –έργο τέχνης– κάτω από το λόφο της Ακρόπολης που στέκεται ο Παρθενώνας για να τα στεγάσει. Πού ανήκουν όμως πραγματικά τα γλυπτά; Για να βρει όμως κανείς μια λογική απάντηση σε αυτό το ερώτημα, υποστηρίζει ο αρθρογράφος, πρέπει πρώτα να σκεφτεί ότι πρόκειται για την πιο όμορφη τέχνη στον κόσμο. Έχει μόνο ελάχιστους αντιπάλους – σκεφτείτε τον Λεονάρντο ντα Βίντσι και τον Μιχαήλ Άγγελο. Τα γλυπτά όμως του Παρθενώνα δημιουργήθηκαν 2.000 χρόνια πριν από τα αριστουργήματα της Αναγέννησης. Κρύβουν ζωή, ενέργεια, ηρεμία και μεγαλείο. Οι μορφές των ανακλινόμενων θεών από το ανατολικό αέτωμα, για παράδειγμα, αποδίδουν τρομακτικά τη σύνθεση της μορφής και της χάρης και μοιάζουν περισσότερο με όνειρα παρά με αντικείμενα. Οι φλέβες που διακρίνονται από τα πλευρά ενός κενταύρου, το πάθος των ζώων που κοιτάζουν ψηλά στον ουρανό την ώρα που οδηγούνται προς θυσία – αυτές οι λεπτομέρειες συνθέτουν μια άψογη ομορφιά που επαναλαμβάνω, γράφει ο αρθρογράφος, συναγωνίζονται μόνο τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της Αναγέννησης. Αν οι τοιχογραφίες της Καπέλα Σιστίνα είχαν αποσπαστεί από την οροφή τον 19ο αιώνα και εκθέτονταν στους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης, θα μπορούσαμε να τις εκτιμήσουμε τόσο; Όχι. Θα παλεύαμε να φανταστούμε την πραγματική δύναμη των έργων του Μιχαήλ Αγγέλου στην αρχική τους θέση. Θα χάναμε την συγκίνηση που νιώθει κανείς όταν πονάει ο λαιμός του στην προσπάθεια να τα θαυμάσει στην οροφή της καπέλα Σιστίνα αλλά και τον ενθουσιασμό να διασχίζουμε το Βατικανό προκειμένου να τα θαυμάσουμε, ακόμη και μέσα από τη φασαρία της αναμονής. Η θλιβερή αλήθεια είναι πως μέσα στο Βρετανικό Μουσείο, τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν μπορεί να τα θαυμάσει κανείς στην τελειότητά τους. Κυρίως για έναν λόγο, παρουσιάζονται σε μια γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αντίθεση με αυτά τα λίθινα έργα τέχνης – είναι μια νεκρική αίθουσα που τα «πλακώνει» αντί να τα φωτίζει. Επομένως, αν το Βρετανικό Μουσείο θέλει να κρατήσει αυτά τα αριστουργήματα, πρέπει να βρει τα χρήματα να τα παρουσιάσει σε έναν χώρο με πιο μοντέρνα αισθητική. Ή, θα μπορούσε να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, που έχει κατασκευάσει ήδη ένα υπέροχο σύγχρονο μουσείο για να το κάνει αυτό. Το καλύτερο πράγμα σχετικά με την έκθεση των γλυπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης, για τα γλυπτά του Παρθενώνα, είναι πως καθιστά εύκολο στον θεατή να δει πώς ταιριάζουν τα γλυπτά στο κτίριο και πώς λειτουργούν ως σύνολο. Έχει επίσης ένα πλεονέκτημα που το Λονδίνο δεν μπορεί σε τίποτε να συναγωνιστεί – μπορεί κανείς να θαυμάσει τα γλυπτά και μετά μέσα από τον γυάλινο τοίχο να δει τον ίδιο τον Παρθενώνα, δημιουργώντας μια αισθητική σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και το αρχιτεκτονικό σπίτι τους. Την πρώτη φορά που επισκέφτηκα τον Παρθενώνα μαγεύτηκα από την μοναδική φωτεινότητα και την τελειότητά του και σκέφτηκα ότι είναι απολύτως προφανές πως τα μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να βρίσκονται στην Αθήνα, τονίζει ο αρθρογράφος. Τότε έμαθα περισσότερα για την εκστρατεία επιστροφής τους. Φαινόταν να αφορά κυρίως την εθνική υπερηφάνεια και όχι τόσο την ίδια την τέχνη. Δεν με ενδιαφέρει ο εθνικισμός, μόνο ο καλύτερος τρόπος για να αναδειχθεί αυτό το καταπληκτικό έργο τέχνης, ώστε ο καθένας να μπορεί να αισθανθεί τη δύναμή του» γράφει ο αρθρογράφος για να καταλήξει ότι «εθνικιστικό ή όχι, η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι αγαπά την τέχνη. Η Ελλάδα και όχι το Βρετανικό Μουσείο αξίζει να είναι ο θεματοφύλακας της μεγαλύτερης τέχνης του κόσμου. Για τον κόσμο. Και για την τέχνη, καταλήγει το άρθρο».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ποινή φυλάκισης 6 μηνών με αναστολή επέβαλε το μονομελές πρωτοδικείο Καστοριάς, στους συμπολίτες μας Γιώργο Μαντζούρα και Σωκράτη Λιάνο, ...
-
Η κ. Σουλτάνα Ζορπίδου είναι υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με τον συνδυασμό του Νίκου Βασιλειάδη και σχολιάζει παλαιότερο δημοσίευμα της ...
-
Κανένας από τους "πρωτοκλασάτους" της ομάδας Χατζησυμεωνίδη δεν αποτόλμησε να παραστεί στο μνημόσυνο των θυμάτων της γερμανικής...
-
Σωρεία διοικητικών παραβάσεων και αξιόποινων πράξεων, διαπιστώνει το πόρισμα των Ορκωτών Λογιστών που αφορά την διαχειριστική περίοδο 201...
-
►ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ του νέου χρόνου, έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτες “διαρροές” από τον συνδυασμό του δημάρχου Καστοριάς, κατά την διάρ...
-
Σε άνδρα 58 ετών ανοίκει το πτώμα που βρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης σε παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου Κοζάνης. Για τον άστυχ...
-
Άρθρο του Δημήτρη Ιατρίδη Ακούμε τελευταία κατά κόρον, από επίσημα χείλη, να γίνεται λόγος για απεντάξεις έργων και στους τρεις Δήμο...
-
Με πλαστά πτυχία βρέθηκαν 15 μόνιμοι υπάλληλοι της Βουλής και η υπόθεσή τους εστάλη στον εισαγγελέα προκειμένου να ερευνηθεί αν τα αυτ...
-
Με αμείωτους ρυθμούς αλλά και με αστυνομική παρουσία συνεχίστηκαν και σήμερα οι ουρές στα ΑΤΜ της Καστοριάς. Πολλά από τα οποία έχουν...
-
Με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο συναντήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής ο Μανώλης Γλέζος. Η συνάντηση έγινε σε ιδιαίτερα καλό κλίμα και η σ...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου