ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
-
▼
Νοεμβρίου
(202)
- Η... "πεπατημένη" της Περιφέρειας Δυτ. Μακεδονίας
- Το πολυμηχάνημα και τα νούφαρα της λίμνης
- Οι Δαναοί και τα “δώρα” τους! (Του Δημήτρη Ιατρίδη)
- Το πρωτοσέλιδο της Καστοριανής Εστίας 30-11-2017
- Eπίσκεψη της Εμπορικής Ακολούθου της Κίνας στον Σύ...
- Συγκλονιστική ανακάλυψη του ΕΜΠ για τον Πανάγιο Τά...
- Έκτακτο Περιφερειακό Συμβούλιο για την απευθείας α...
- Σε συμβολαιογράφο και σε μία ώρα το συναινετικό δι...
- Το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου με το μου...
- Ερώτηση του Δημήτρη Σαββόπουλου στο Περιφερειακό Σ...
- Δήμος Καστοριάς: Οδηγίες για έντονες χιονοπτώσεις
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού για την Δυτι...
- Επίσκεψη Παπαδημούλη στην Καστοριά
- Στεγαστικά δάνεια για αγορά ακινήτων μέσω πλειστηρ...
- Απίστευτη ροζ ιστορία… πίσω από το Κοινωνικό Μέρισ...
- Κοινωνικό μέρισμα: Καταγγελίες για αδικίες με φιλο...
- Το ΚΕ.Π.ΚΑ Δυτικής Μακεδονίας για τις Κατασχέσεις ...
- Συνελήφθη Αλβανός στην Κρυσταλλοπηγή σε βάρος το...
- Έσβησε αβοήθητος ο άτυχος φοιτητής στην Κάλυμνο - ...
- Από 5 έως 3.234 ευρώ θα λάβουν σήμερα πάνω από 1 ε...
- Κοινωνικό Μέρισμα: «Χάρτης» για να πάρετε τα χρήμα...
- Οι κερδισμένοι από μειώσεις προστίμων και παραγραφές
- Με αλυσίδες η κυκλοφορία στο στην Ε.Ο. Καστοριάς -...
- Ενημέρωση του Επιμελητηρίου Καστοριάς για την δράσ...
- Εξετάσεις πιστοποίησης αγροτών σε θέματα ορθολογι...
- Νίκου Δόϊκου:" Τα τρίστιχα" (Του Χρήστου Γιούτσου)
- Καστοριά: Μήνυση της βουλευτού Μαρίας Αντωνίου κατ...
- Η ΕλληνοΑμερικανική Ένωση Καστοριάς γιόρτασε το Th...
- Κοινωνικό Μέρισμα: Γιατί «κόβονται» αιτήσεις -Τα ...
- Δέκα "κόφτες" αφήνουν εκτός μερίσματος εκατοντάδες...
- Άνοιξε σήμερα η σελίδα για το κοινωνικό μέρισμα
- Taxisnet: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα...
- Σοκάρουν τα σημειώματα του 43χρονου που πήρε στον ...
- Φοιτητές ΤΕΙ, πτυχιούχοι ΑΕΙ
- Τραγωδία στην Κάλυμνο: Νεκρός βρέθηκε ο 21χρονος φ...
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού στην Περιφέρ...
- Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: έρχονται καταιγίδες, χαλάζι κα...
- Φθινοπωρινό ψάρεμα στην Λίμνη της Καστοριάς
- Αναρτήθηκαν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 - Πώς θα τα ε...
- Στους Ψαράδες Πρεσπών Φλώρινας ο Κώστας Καραμανλής
- Αποχαιρέτα την, την κατανάλωση που (δεν) χάνεις...
- Κοινωνικό μέρισμα: Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ -Αναλυτικά η...
- Τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων στην...
- Το πρωτοσέλιδο της Καστοριανής Εστίας 24-11-2017
- Πρόργραμμα εορτασμού Ημέρας Εθνικής Αντίστασης στη...
- ΠΟΥ ΒΑΔΙΖΕΙ Η ΚΑΣΤΟΡΙΑ? (Του Φίλιππου Πετσάλνικου)
- Το Μικρό Θέατρο Λάρισας " ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ...
- Μαγειρεύουμε έναν καλύτερο κόσμο για τα παιδιά μας...
- Δυναμική η παρουσία των Ελλήνων Γουνοποιών στην έκ...
- Ανακοίνωση της ΔΕΥΑΚ σχετικά με εργασίες που θα πρ...
- O ΟΠΕΚΕΠΕ προγραμματίζει τη χορήγηση προκαταβολής ...
- Σύλληψη δύο ατόμων στην Καστοριά για διακίνηση πο...
- Νέα εμπλοκή στο Φράγμα Νεστορίου
- Πρώην υπάλληλος του super market Γρηγοριάδης συνελ...
- Ο Νίκος Γκάλης βγάζει στο “σφυρί” τα παπούτσια του...
- Βρέθηκε η χαμένη Ατλαντίδα; - Σπουδαία αρχαιολογικ...
- Τη βίαιη προσαγωγή του πρώην διευθυντή του ΚΕΕΛΠΝΟ...
- Επιστρέφει χρήματα η εφορία – Ποιοι και πόσα δικαι...
- Προκήρυξη ΑΣΕΠ: 335 θέσεις εργασιακών συμβούλων στ...
- Σύλληψη δύο ημεδαπών σε περιοχή των Γρεβενών για κ...
- Υπολογίστε on line το δώρο Χριστουγέννων
- Συγκέντρωση Υλικών Αγαθών από την Καστοριά για το ...
- Ανοιχτή εκδήλωση στην Καστοριά με θέμα: «Η Πολιτικ...
- Προϋπολογισμός: Τι προβλέπεται για τους ΟΤΑ το 201...
- Καστοριά: Καταγγελίες για ασυνέπεια του ΤΑΡ σε προ...
- Η ΔΕΔΑ διαψεύδει την παροχή φυσικού αερίου στην Κα...
- Κοινωνικό μέρισμα: Όλες οι αλλαγές – Οι δικαιούχοι...
- Νεκρός λύκος σε τροχαίο ατύχημα στην Καστοριά
- Άσκηση ετοιμότητας από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κ...
- Με λαμπρότητα οι επετειακές εκδηλώσεις για την Ημέ...
- Καστοριά: Ενημέρωση κατόχων παραγωγικών αδειών υπα...
- Αρχαιολογία αμέσου δράσεως... (Του Δημήτρη Ιατρίδη)
- H WWF Ελλάς με το πρόγραμμα «Υγιή παιδιά, υγιής ...
- Το “σταλαγμιτόμορφο” εικονοστάσι της “Κοιμήσεως τη...
- Η Βουλή ψήφισε «ναι» στο μέρισμα – «Όχι» μόνο από ...
- Κοινωνικό μέρισμα: Η μεγάλη «παγίδα» των τεκμηρίων...
- Εφορία και Ταμεία κατάσχουν 2,2 εκατ. κάθε ημέρα α...
- Μαραθώνια σύσκεψη στην Π. Ε. Καστοριάς για το Πολυ...
- Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχ...
- Κραυγή αγωνίας από κτηνοτρόφο στα ορεινά των Γρεβε...
- Λειτουργεί Έκθεση Τροχαίας στο Κέντρο Περιβαλλοντι...
- Τι αλλάζει για εκατομμύρια επαγγελματίες με το νέο Ε3
- Βαρώτσος: υπάρχει πρόβλεψη για μέγεθος, επίκεντρο ...
- 2oς κύκλος προγράμματος από το ΚΕΚ του Δήμου Καστο...
- Η Γεννηματά πρόεδρος του νέου φορέα της Κεντροαρισ...
- Καταιγίδες και χιόνια το σκηνικό του καιρού τη Δευ...
- Λαμαρίνες στο Φράγμα του Γέρμα
- Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς για την επέτειο το...
- Η ΝΟΔΕ Καστοριάς για τον ΕΛΓΑ
- Αναλυτικά τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μο...
- 10η Γιορτή Κρασιού από τα ζαχαροπλαστεία Καλαμπούκα
- Νέα Δημοκρατία: 5ο Προσυνέδριο στην Λάρισα και ημε...
- Μίλησε με τη μητέρα του πριν χάσει τη ζωή του - «Μ...
- Το πρωτοσέλιδο της Καστοριανής Εστίας 16-11-2017
- Τα θέματα που θα συζητηθούν στο Περιφερειακό Συμβο...
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού από την Περιφέρε...
- ΣτΕ: «Οχι» στον φορολογικό έλεγχο καταθέσεων πριν ...
- Αναβάλλεται λόγω εθνικού πένθους η αυριανή συνεδρί...
- Εθνικό πένθος για την τραγωδία στην Μάνδρα κήρυξε ...
- Καστοριά: Σοβαρό τροχαίο στην πλατεία Ομονοίας
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
►
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
►
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (24)
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
2 Νοεμβρίου 2017
Στο κυνήγι προσφορών στα σούπερ-μάρκετ οι Έλληνες
11/02/2017 06:33:00 μ.μ.
|
|
Ο Έλληνας καταναλωτής επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις.
Τρεις φορές την εβδομάδα πάνε σούπερ μάρκετ οι Ελληνες! Τα παραπάνω προκύπτουν από την πανελλήνια έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), με δείγμα 2.000 ατόμων, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα και τις πολυκαναλικές τάσεις που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές στο πλαίσιο της προσαρμογής στην οικονομική ύφεση, αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων. Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής παρότι προσπαθεί να αξιοποιήσει προσφορές και εκπτώσεις από το σουπερμάρκετ, παράλληλα επισκέπτεται σε σημαντικό βαθμό και άλλα σημεία πώλησης.
Όπως φαίνεται από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 3 φορές ανά εβδομάδα η περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει 2 ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Μόλις το 9% επισκέπτεται 1 φορά ή λιγότερες το σουπερμάρκετ ανά εβδομάδα. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 53% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 3 επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.
Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 1 επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Άλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών. Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα, με μόλις το 20% του κοινού να δηλώνει ότι δεν τα επισκέπτεται καθόλου.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ θα πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα δεν μεταφράζεται και σε αξία καλαθιού καθώς π.χ. ο φούρνος-αρτοπωλείο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το κρεοπωλείο, αλλά κατά κανόνα έχει καλάθι χαμηλότερης αξίας. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη καταγράφεται στο σουπερμάρκετ, καθώς πρόκειται για το σημείο πώλησης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, στο οποίο άλλωστε ο καταναλωτής μπορεί να βρει και τα προϊόντα των ανταγωνιστικών καναλιών.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 36% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 34%, η Λαϊκή αγορά το 14% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο το 16%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Η ανάλυση των αιτιών που πραγματοποιούνται οι επισκέψεις στο σουπερμάρκετ είναι ενδεικτική για την κατανόηση αυτής της συμπεριφοράς. Κυρίαρχος λόγος επίσκεψης στο σουπερμάρκετ είναι οι εβδομαδιαίες αγορές, η αναπλήρωση δηλαδή των οικιακών αποθεμάτων σε τρόφιμα και λοιπά είδη. Αντίστοιχοι είναι και οι κύριοι λόγοι για τα σημεία πώλησης της λαϊκής αγοράς και εν μέρει των εξειδικευμένων καταστημάτων. Δεύτερος λόγος είναι η έλλειψη συγκεκριμένου προϊόντος με 43%, ενώ ένα 19% επιπλέον επισκέπτεται το σουπερμάρκετ για το φαγητό της ημέρας. Πρόκειται δηλαδή για καθημερινές και μη προγραμματισμένες επισκέψεις, οι οποίες επίσης παρατηρούνται στο αρτοπωλείο-φούρνο και εν μέρει στα εξειδικευμένα καταστήματα.
Η βασική διαφορά του σουπερμάρκετ σε σχέση με τα μικρότερα σημεία πώλησης είναι ότι πρώτον αποτελεί πόλο έλξης λόγω των πολλών, έντονων και εναλλασσόμενων προσφορών και εκπτώσεων, αλλά και ως σημείο εξόδους «διασκέδασης» μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης. Το 40% του κοινού επισκέπτεται το σουπερμάρκετ για κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων ενώ το 22% για βόλτα, διασκέδαση ψυχαγωγία. Παρά την κινητικότητα που καταγράφεται, το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής (σχήμα 4), με το 73% του κοινού να το επιλέγει σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης. Άλλωστε θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι και ιδιαίτερα υψηλό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρόκειται για αποτέλεσμα των μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό, όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών η αξιολόγηση των οποίων έχει πολύ απαιτητικά κριτήρια. Παράλληλα, η σχέση εμπιστοσύνης σχετίζεται και με τη σχέση ποιότητας-τιμής που θεωρεί ότι λαμβάνει ο καταναλωτής, με την πλειοψηφία του κοινού (74%) να αξιολογούν υψηλά τη σχέση value-for-money που βρίσκουν στο σουπερμάρκετ με αυξητική μάλιστα τάση.
aftodioikisi.gr
Τρεις φορές την εβδομάδα πάνε σούπερ μάρκετ οι Ελληνες! Τα παραπάνω προκύπτουν από την πανελλήνια έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), με δείγμα 2.000 ατόμων, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα και τις πολυκαναλικές τάσεις που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές στο πλαίσιο της προσαρμογής στην οικονομική ύφεση, αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων. Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής παρότι προσπαθεί να αξιοποιήσει προσφορές και εκπτώσεις από το σουπερμάρκετ, παράλληλα επισκέπτεται σε σημαντικό βαθμό και άλλα σημεία πώλησης.
Όπως φαίνεται από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 3 φορές ανά εβδομάδα η περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει 2 ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Μόλις το 9% επισκέπτεται 1 φορά ή λιγότερες το σουπερμάρκετ ανά εβδομάδα. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 53% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 3 επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.
Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 1 επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Άλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών. Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα, με μόλις το 20% του κοινού να δηλώνει ότι δεν τα επισκέπτεται καθόλου.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ θα πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα δεν μεταφράζεται και σε αξία καλαθιού καθώς π.χ. ο φούρνος-αρτοπωλείο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το κρεοπωλείο, αλλά κατά κανόνα έχει καλάθι χαμηλότερης αξίας. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη καταγράφεται στο σουπερμάρκετ, καθώς πρόκειται για το σημείο πώλησης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, στο οποίο άλλωστε ο καταναλωτής μπορεί να βρει και τα προϊόντα των ανταγωνιστικών καναλιών.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 36% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 34%, η Λαϊκή αγορά το 14% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο το 16%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Η ανάλυση των αιτιών που πραγματοποιούνται οι επισκέψεις στο σουπερμάρκετ είναι ενδεικτική για την κατανόηση αυτής της συμπεριφοράς. Κυρίαρχος λόγος επίσκεψης στο σουπερμάρκετ είναι οι εβδομαδιαίες αγορές, η αναπλήρωση δηλαδή των οικιακών αποθεμάτων σε τρόφιμα και λοιπά είδη. Αντίστοιχοι είναι και οι κύριοι λόγοι για τα σημεία πώλησης της λαϊκής αγοράς και εν μέρει των εξειδικευμένων καταστημάτων. Δεύτερος λόγος είναι η έλλειψη συγκεκριμένου προϊόντος με 43%, ενώ ένα 19% επιπλέον επισκέπτεται το σουπερμάρκετ για το φαγητό της ημέρας. Πρόκειται δηλαδή για καθημερινές και μη προγραμματισμένες επισκέψεις, οι οποίες επίσης παρατηρούνται στο αρτοπωλείο-φούρνο και εν μέρει στα εξειδικευμένα καταστήματα.
Η βασική διαφορά του σουπερμάρκετ σε σχέση με τα μικρότερα σημεία πώλησης είναι ότι πρώτον αποτελεί πόλο έλξης λόγω των πολλών, έντονων και εναλλασσόμενων προσφορών και εκπτώσεων, αλλά και ως σημείο εξόδους «διασκέδασης» μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης. Το 40% του κοινού επισκέπτεται το σουπερμάρκετ για κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων ενώ το 22% για βόλτα, διασκέδαση ψυχαγωγία. Παρά την κινητικότητα που καταγράφεται, το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής (σχήμα 4), με το 73% του κοινού να το επιλέγει σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης. Άλλωστε θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι και ιδιαίτερα υψηλό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρόκειται για αποτέλεσμα των μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό, όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών η αξιολόγηση των οποίων έχει πολύ απαιτητικά κριτήρια. Παράλληλα, η σχέση εμπιστοσύνης σχετίζεται και με τη σχέση ποιότητας-τιμής που θεωρεί ότι λαμβάνει ο καταναλωτής, με την πλειοψηφία του κοινού (74%) να αξιολογούν υψηλά τη σχέση value-for-money που βρίσκουν στο σουπερμάρκετ με αυξητική μάλιστα τάση.
aftodioikisi.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η κ. Σουλτάνα Ζορπίδου είναι υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με τον συνδυασμό του Νίκου Βασιλειάδη και σχολιάζει παλαιότερο δημοσίευμα της ...
-
Ποινή φυλάκισης 6 μηνών με αναστολή επέβαλε το μονομελές πρωτοδικείο Καστοριάς, στους συμπολίτες μας Γιώργο Μαντζούρα και Σωκράτη Λιάνο, ...
-
Κανένας από τους "πρωτοκλασάτους" της ομάδας Χατζησυμεωνίδη δεν αποτόλμησε να παραστεί στο μνημόσυνο των θυμάτων της γερμανικής...
-
Επιμέλεια Μαριάννα Ιατρίδου Η απαξίωση του πολιτικού συστήματος και των εκπροσώπων του, που φτάνει στο 36% για το νομό της Καστοριάς, αποτυ...
-
Ο Περικλής Ζαγάρας, μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί μας διέψευσε την είδηση, για συμμε...
-
Το Συμβούλιο της Επικρατείας επιδίκασε τελεσίδικα αποζημίωση στον Κύπριο Αυγουστίνο Δημητρίου, που το 2006, όταν φοιτούσε στη Θεσσαλονίκ...
-
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΝΩΛΗ ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝΊΔΗ Η αλαζονεία της εξουσίας σε συνδυασμό με την εξάρτηση, που έφθανε στα ...
-
►ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ του νέου χρόνου, έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτες “διαρροές” από τον συνδυασμό του δημάρχου Καστοριάς, κατά την διάρ...
-
Σε άνδρα 58 ετών ανοίκει το πτώμα που βρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης σε παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου Κοζάνης. Για τον άστυχ...
-
Αγώνα δρόμου για ρυθμίσεις κόκκινων στεγαστικών δανείων, κάνουν τράπεζες και ρίχνουν στο τραπέζι όλα τα όπλα τους προκειμένου να μη χαθού...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου