Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

4 Απριλίου 2013

 
Με αποικιοκρατικού τύπου συμφωνίες, που δεν θα ωφελήσουν στο ελάχιστον την περιοχή μας - αλλά  αντίθετα θα την επιβαρύνουν - αναμένεται στα επόμενα χρόνια να ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, με προορισμό την Ιταλία μέσω Αλβανίας. 
Παρά τον πανηγυρικό χαρακτήρα που δόθηκε στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας, ακόμα και από την βουλευτή της Ν.Δ. κ. Μαρία Αντωνίου για ευνόητους λόγους, ο αγωγός δεν αναμένεται να διαθέτει “αναμονές” σε κομβικά σημεία του νομού, για να μπορεί αργότερα το ελληνικό δημόσιο να κατασκευάσει δίκτυο παροχής φυσικού αερίου σε επιχειρήσεις και κατοικίες του τόπου μας. 
Το θέμα του αγωγού, που θα κατασκευάσει η γερμανική ιδιωτική εταιρεία ΤΑΡ (Trans Adriatice Pipeline) απασχολεί τις τοπικές αρχές από το καλοκαίρι του 2010, όταν έγιναν οι πρώτες βολιδοσκοπήσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία. 
Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι πέρα από τον αγωγό που ξεκινάει από την Θράκη και καταλήγει στην Ηγουμενίτσα της Ηπείρου, να υπάρχει κι ένα “παρακλάδι”, που θα διατρέχει την Δυτική Μακεδονία, με κατεύθυνση το Δυρράχιο της Αλβανίας. 
Στην πορεία όμως φαίνεται ότι άλλαξαν τα δεδομένα και η δεύτερη επιλογή υπερίσχυσε της πρώτης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αναβαθμίζονται και τα οφέλη που θα προκύψουν για την περιοχή. 
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του τότε προέδρου  της Βουλής κ. Φ. Πετσάλνικου προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης “να χαμηλώσουν οι τόνοι και να μην καλλιεργούνται υπερβολικές προσδοκίες στον κόσμο”, γιατί “κατά την εκτίμησή μου θα χρειαστούν αρκετά χρόνια, για να φτάσει το φυσικό αέριο στην Δυτική Μακεδονία”!
Πιο αισιόδοξος εμφανίστηκε ο τότε νομάρχης κ. Κ. Λιάντσης, ο οποίος μετά την συνάντησή του με τους εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρείας δήλωσε: “Σήμερα μιλάμε για κάτι διαφορετικό και αφορά τον αγωγό που θα ξεκινάει από την Ν. Αγχίαλο της Θεσσαλονίκης, με κατεύθυνση την Διποταμία και οριστική κατάληξη το Δυρράχιο της Αλβανίας, για να φτάσει υποθαλάσσια στην Ιταλία”.
Οι δύο λύσεις που πρότεινε τότε η εταιρεία, για την διέλευση του αγωγού έγιναν... μία και είναι αυτή που θα διέλθει από την περιοχή μας με κατεύθυνση την Αλβανία, από την οποία θα αποκομίσουμε ως “αντισταθμιστικά ωφέλη” μόνο τα τέλη διέλευσης του αγωγού προς το παρόν! 
Και αυτό κρίθηκε σκόπιμο, να πανηγυριστεί δεόντως από τους τοπικούς φορείς, περίπου σαν την έλευση της “τέταρτης δόσης” του δανείου!
Μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί καμιά επίσημη ενημέρωση για τον αγωγό, εκτός από τις γνωστές μεγαλοστομίες ορισμένων πολιτικών, που “μηρυκάζουν” τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την δημιουργία 2000 θέσεων εργασίας, σ΄ όλο το μήκος του αγωγού. 
Ενώ πουθενά δεν υπάρχει δέσμευση της κατασκευάστριας εταιρείας ότι θα αξιοποιήσει ντόπιο εργατικό και επιστημονικό προσωπικό και δεν θα απευθυνθεί στην βαλκανική αγορά εργασίας, όπως γίνεται με τα φωτοβολταϊκά, για φτηνά εργατικά χέρια!
Η  “μεγάλη επένδυση” του αγωγού, όπως την αποκαλούν, δεν δημιουργεί μακροπρόθεσμα προϋποθέσεις για καμιά παραγωγική διαδικασία και φυσικά, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, η Ελλάδα δεν θα προμηθεύεται φυσικό αέριο από αυτόν τον αγωγό, διότι θα περνάει transit, με κατεύθυνση την κεντρική Ευρώπη μέσω Ιταλίας. 
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι δεν πρόκειται να δημιουργηθεί δίκτυο φυσικού αερίου από τον διερχόμενο αγωγό, που θα προορίζεται για χρήση στην Δυτική Μακεδονία και ιδιαίτερα στην Καστοριά!
Αντίθετα αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο να εφοδιάζεται η Αλβανία με ορισμένη ποσότητα φυσικού αερίου. 
Επίσης δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την  διαδρομή του αγωγού στην περιφέρεια της Καστοριάς ούτε γνωρίζουμε το περιβαλλοντικό κόστος που θα προκύψει και τις εκτάσεις (αγροτικές, δασικές κλπ) που θα δεσμεύσει ο αγωγός - και για πόσο διάστημα - αλλά και για τις επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία.

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις