ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
-
▼
Οκτωβρίου
(229)
- Ο Λάζαρος Ζήσης καλεί τους καρναβαλιστές της Καστο...
- Δύο Καστοριανοί αθλητές κλήθηκαν στο κλιμάκιο της ...
- Επιστρέφουν στην φυλακή Άκης Τσοχατζόπουλος και Βί...
- Πραγματοποιήθηκε πριν λίγη ώρα η τελετή παράδοης τ...
- ΕΦΚΑ: Εξασφάλιση ενημερότητας με 168 ευρώ το μήνα
- Ολυμπία Τελιγιορίδου: Εγκριση ένταξης στο Πρόγραμμ...
- “Μποναμάς” έως 1.400 ευρώ σε συνταξιούχους τον Δεκ...
- ΟΑΕΔ: Ποιοι δικαιούνται το επίδομα μακροχρόνιων αν...
- Επιστρέφει η Αποστολή από τη Χάλκη στην Καστοριά Δ...
- Καστοριά: Λειτουργία Αμβίκων Μικρών Αποσταγματοποι...
- Ένα όχημα για πυροπροστασία παρέλαβε ο Δήμος Καστο...
- Καστοριά: Ξεκινά η Απογραφή ζωικού πληθυσμού εκμε...
- Το πρόγραμμα του FUR SHOPPING FESTIVAL
- Διάθεση πετρελαίου θέρμανσης στο Γηροκομείο από τη...
- 220 θέσεις σε υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών...
- Πυρκαγιά στο κτήριο της Αστυνομίας Καστοριάς πριν ...
- Σ. Αδαμόπουλος - Ε. Σημανδράκος -Δ. Λαμπρόπουλος: ...
- Σκότωσε διαρρήκτη που μπήκε στο κατάστημά του. Εί...
- Εκδήλωση με θέμα: «Τρεις σχεδόν άγνωστοι Μακεδονομ...
- Αφιέρωμα στην 31η κάστανο γιορτή και στο λαογραφικ...
- Οπλοστάσιο στα χέρια του 29χρονου που συνελήφθη γι...
- Η Κομισιόν εξετάζει την κατάργηση της θερινής ώρας
- Μπάνιο έκαναν στην θάλασσα τα μέλη της Καστοριανής...
- Η παρέλαση της Χάλκης παρουσία της Καστοριανής απο...
- Καστοριά: Η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου με φόντο τ...
- Τα θέματα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Τρίτης ...
- Επέτειος του Όχι. Εθνική γιορτή για την είσοδο τη...
- Δεσμεύτηκαν οι τραπεζικοί λογαριασμοι της ΔΕΥΑ Κοζ...
- Ο Πρύτανης του Πα. Μακ. έβγαλε ειρωνικά το πορτοφό...
- Το πρωτοσέλιδο της Καστοριανής Εστίας 26-10-2017
- Δείτε γιατί πέταξε σήμερα το ελικόπτερο chinook πά...
- Η Αντιδημαρχία "Τουρισμού- Παραδοσικών Πολιτιστικώ...
- Σήμερα Παρασκευή γίνεται η καταβολή του Κοινωνικού...
- Επιτέλους! Εντάχθηκε το έργο του Βιολογικού Καθαρι...
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης! 28η Οκτωβρίου με καται...
- Η Καστοριά υποδέχθηκε την Ολυμπιακή Φλόγα (φωτό, β...
- Δείτε τον θεματικό αντιπεριφεριάρχη Παναγιώτη Κώττ...
- Π.Ε. Καστοριάς: Επιβεβαιωμένες Εστίες γρίπης των π...
- Πρόσκληση από το Δημοτικό Σχολείο Μαυροχωρίου για ...
- Γιορτάζει σήμερα ο Άγιος Δημήτριος -Η ιστορία του
- Επιστροφή ποσού που παρακρατήθηκε, ως αχρεωστήτως ...
- Σπάνιες φωτογραφίες από το ναυάγιο του «Τιτανικού»...
- Χωρίς "κούρεμα" η ρύθμιση για τους μικροοφειλέτες
- Συντάξεις Νοεμβρίου: Πότε πληρώνονται σε ΟΓΑ ΙΚΑ Ο...
- Καστοριά: η πόλη ευπρεπίζεται για να υποδεχτεί την...
- Διακοπή νερού στην Υψηλή Ζώνη της Καστοριάς
- Περιπέτεια στα διόδια για ζευγάρι που δεν είχε να ...
- Καστοριά: παραδόθηκε το υλικό στους λαμπαδηδρόμους...
- Έκτακτο: Δεν θα λειτουργήσει αύριο Τετάρτη 25/10 τ...
- Καστοριά: Ο Π.Σ.Κ. "620" σας προσκαλεί σε εκδρομή ...
- Καστοριά: Ενημέρωση για την ευλογιά των αιγών και ...
- 7 νέοι Δικαιούχοι Άσκησης Υπαιθρίου Πλανοδίου Εμπο...
- Καστορια: Η δολοφονία του ταξιτζή 7 μήνες μετά στο...
- Συγχαρητήρια Αγγελή στην Καστοριανή Μαρία Νίτσα γι...
- Φρένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο νότιο τμήμα τ...
- Θέμα ΛΑΡΚΟ έθεσε η Ματούλα Αντωνίου στην Επιτροπή ...
- Η λίμνη Μουτσάλια του Γράμμου στην εκπομπή "10 στη...
- Εντυπωσιακό βίντεο από το χιονισμένο Βίτσι του Αλέ...
- Έφυγε από τη ζωή ο Θανάσης Μηταλίδης
- Ο Δήμος Καστοριάς ευχαριστεί τους Αστυνομικούς της...
- Ενημέρωση του Δήμου Καστοριάς για τους ημιβυθιζόμε...
- Η Κοζάνη χτίζει βιβλιοθήκες και η Καστοριά εκκλησι...
- Θα διαγραφούν από την Ν.Δ. όσοι βουλευτές επιμείνο...
- Μπόνους 30 ευρώ ανά έλεγχο κατά της «μαύρης» εργασίας
- Δολοφονία Πατήσια: Το κρυφό δράμα που ζούσε η 32χρ...
- Αναδρομικά για πρώην βουλευτές: 160 θα πάρουν πάνω...
- Πρωτάθλημα JUNIOR E3-Μία ακόμη σπουδαία διοργάνωση...
- «Το τελευταίο σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη: ιστο...
- Ανοιξιάτικο Σαββατοκύριακο, αλλά από Δευτέρα... χε...
- Αναλυτικά τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μο...
- Προκήρυξη για 119 θέσεις ΟΒΑ στον Στρατό Ξηράς
- Εντυπωσιακό βίντεο από την Καστοριά και τον Γράμμο...
- 53χρονος βρέθηκε απαγχονισμένος στην Βροντή Βοΐου
- Ο Καστοριανός Γιάννης Πρώιος θα παραδώσει την Ολυμ...
- ΤΟ ΣΤΕ παγώνει την υποβολή Πόθεν Έσχες μόνο για το...
- ΟΑΕΔ: Τα τρία προγράμματα που θα τρέξουν έως το τέ...
- Πώς έφθασε η ΕΛΑΣ στη σύλληψη του τζιχαντιστή στην...
- Το 2nd FUR SHOPPING FESTIVAL του Συνέσμου Γουνοποι...
- Το πρωτοσέλιδο της Καστοριανής Εστίας 19-10-2017
- Επιβεβαιώθηκε η ανακάλυψη τεράστιου σπηλαίου στη Σ...
- Τέλος ο ΕΝΦΙΑ: Επανέρχεται ο φόρος μεγάλης ακίνητη...
- Πρόγραμμα Εορτασμού Εθνικής Επετείου 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟ...
- Εορτασμός της «Ημέρας της Ελληνικής Αστυνομίας» κα...
- Νέος κύκλος επαφών της Ε.Ο.Γ. με σκοπό την προώθη...
- 3η Γενική Συνέλευση των ΕΝ.ΔΗΜΟ.
- Το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Φλόγας που θα περάσει ...
- Ο Σάκης Αρναούτογλου προειδοποιεί: Έρχεται ραγδαία...
- Πότε πιστώνεται η τρίτη δόση του οικογενειακού επι...
- Στο Νοσοκομείο της Καστοριάς βρέθηκε ζωντανή η αγν...
- Ενδιαφέρον του Νίκου Βασιλειάδη για την παραχώρησ...
- Σύληψη 2 καστοριανών για κατοχή ναρκωτικών
- Ο Δήμαρχος Aθηναίων Γιώργος Καμίνης επισκέφθηκε τ...
- Ο Δήμαρχος Αθηναίων έδωσε το αίμα του στην Καστορι...
- Κι άλλη κλοπή στο αμαξοστάσιο του Δήμου Καστοριάς
- Το Επιμελητήριο Καστοριάς ενημερώνει για την Διεθν...
- Παραιτήθηκε ο Διευθυντής Οικονομικών του Δήμου Κασ...
- Στα 12 πιο όμορφα σπήλαια της Ελλάδας και το Σπήλα...
- Εκδήλωση για την Ιφιγένεια Διδασκάλου από τον Προο...
- Σοβαρό τροχαίο στην Εγνατία στον Πολύμυλο
- Λαζαρος Ζήσης: Μειωμένη η ζήτηση του πετρελαίου θέ...
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
►
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
►
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (24)
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
23 Οκτωβρίου 2017
Φρένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο νότιο τμήμα του Ε65
10/23/2017 10:57:00 μ.μ.
|
|
Κρατική ενίσχυση θεωρεί η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού το σχέδιο για τη χρηματοδότηση του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία - Ξυνιάδα) εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο
και την Ε.Ε. Οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμα καταλήξει, και η ελληνική πλευρά καταθέτει συνεχώς νέα επιχειρήματα για να κάμψει τις κοινοτικές αντιρρήσεις, με κυριότερο ότι το νότιο τμήμα θα είναι οικονομικά «αυτόνομο» και δεν θα δικαιούται την οικονομική ενίσχυση που έχει προβλεφθεί για το ήδη κατασκευασμένο μεσαίο.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ο Ε65 θα ξεκινούσε λίγο πριν από τη Λαμία και θα κατέληγε 175 χλμ. μετά, στην Εγνατία Οδό. Το έργο ανατέθηκε με σύμβαση παραχώρησης στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός και άρχισε να κατασκευάζεται το 2008. Οι εργασίες, όμως, σταμάτησαν εξαιτίας της κρίσης το 2010.
Οταν στα τέλη του 2013 το Δημόσιο επανεκκίνησε τα έργα, τροποποιώντας τη σύμβαση παραχώρησης, η εικόνα του έργου άλλαξε εντελώς. Αποφασίστηκε να κατασκευαστεί μόνον το εύκολο, κεντρικό κομμάτι (Ξυνιάδα - Τρίκαλα), μήκους 77,6 χλμ. Τα άλλα δύο τμήματα χαρακτηρίστηκαν «αναβαλλόμενα» (Λαμία - Ξυνιάδα, 32 χλμ., και Τρίκαλα - Εγνατία, 63 χλμ.). Αυτά τα τμήματα το Δημόσιο έπρεπε να αποφασίσει αν θα τα αναθέσει στην Κεντρική Οδό ή δεν θα τα κατασκευάσει καθόλου. Αλλαξε, όμως, και το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου. Το «πορτοφόλι» του Ε65 και της Ιόνιας Οδού (που έχουν κοινή μετοχική σύνθεση) ενοποιήθηκε, ενώ η επιδότηση λειτουργίας (ο δρόμος θεωρούνταν εξαρχής ελλειμματικός) αντικαταστάθηκε από την «υποστήριξη λειτουργίας», έναν μηχανισμό μέσω του οποίου το Δημόσιο θα παραχωρεί στην Κεντρική Οδό το μερίδιό του από τα έσοδα από τα διόδια, αν τα έσοδα του παραχωρησιούχου δεν φθάνουν για να καλύψουν τα δάνεια, το λειτουργικό κόστος και το κέρδος του.
Επρόκειτο για πολιτική συμφωνία (πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί η διάθεση 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή ενός «τυφλού» τμήματος στη μέση του Θεσσαλικού Κάμπου). Η διαφορά με τις υπόλοιπες οδικές παραχωρήσεις ήταν ότι το Δημόσιο διατηρούσε το δικαίωμα να μη συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση, ωστόσο δεν το έπραξε.
Τον Δεκέμβριο του 2016 ανατέθηκε στην Κεντρική Οδό η κατασκευή του νότιου τμήματος με έξοδα του Δημοσίου (στην πραγματικότητα της Ε.Ε., αν δεχθεί να χρηματοδοτήσει το έργο) και προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ.
Ομως, αντίθετα με την εικόνα που εδώ και ενάμισι έτος προβάλλει το υπουργείο Υποδομών (ότι η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ είναι απλά θέμα χρόνου), η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού δεν έχει ακόμα πεισθεί ότι το ελληνικό σχέδιο για τη συνέχιση του Ε65 είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού.
Αλληλογραφία ανάμεσα στις ελληνικές αρχές και την DG Competition, που έχει στη διάθεσή της η «Κ», αποκαλύπτει ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε τυπικά ζητήματα και ότι η Επιτροπή έχει σοβαρές ενστάσεις, παρότι το 2013 ενέκρινε επί της αρχής το σχέδιο.
Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού στα τέλη Ιουνίου. Οπως αναφέρει, παρότι η κατασκευή και λειτουργία του Ε65, μέσω σύμβασης παραχώρησης, προέκυψε από διαγωνισμό το 2008, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι η κατασκευή των «αναβαλλόμενων» τμημάτων σήμερα καλύπτεται από εκείνη τη διαδικασία.
Το γεγονός ότι το Δημόσιο επιθυμεί σε αυτήν τη φάση να χρηματοδοτήσει το νότιο τμήμα, οδηγεί σε πιθανό πλεονέκτημα τον παραχωρησιούχο (σ.σ. κοινοπραξία Κεντρική Οδός). Εκτιμά δε ότι ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης (περίπου 8,6%) της Κεντρικής Οδού διατηρήθηκε σταθερός στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης το 2013, δεδομένου ότι το υπόλοιπο έργο μπορεί να μην κατασκευαζόταν.
Περαιτέρω, σημειώνει, δεδομένης της μετοχικής δομής του παραχωρησιούχου, δεν εξασφαλίζεται ότι η χρηματοδότηση για την κατασκευή δεν θα χρησιμοποιηθεί ως «διασταυρούμενη επιδότηση» για άλλες δραστηριότητες, όπως η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
Αδύναμη επιχειρηματολογία
Το κύριο επιχείρημα που θέτουν οι ελληνικές αρχές (και επιβεβαιώθηκε στην «Κ» από την Κεντρική Οδό) είναι ότι το νότιο τμήμα θα κατασκευαστεί μεν από το Δημόσιο και θα το διαχειρίζεται ο παραχωρησιούχος, θα είναι όμως «αυτόνομο» οικονομικά. Δηλαδή τα έσοδά του θα καταλήγουν σε έναν χωριστό λογαριασμό υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συντήρηση και τη λειτουργία του από τον παραχωρησιούχο (όχι για την εξυπηρέτηση των δανείων της Κεντρικής Οδού ή την επίτευξη του ποσοστού κέρδους της). Η Κεντρική Οδός, επίσης, αναφέρει στην «Κ» ότι έχει προτείνει να καλύψει το κυκλοφοριακό ρίσκο του νότιου τμήματος, δηλαδή να αναλάβει το λειτουργικό του κόστος αν τα έσοδα από τα διόδια δεν επαρκούν. Ωστόσο, η επιχειρηματολογία της ελληνικής πλευράς είναι αδύναμη σε ένα πολύ βασικό σημείο: πώς θα αποδειχθεί ότι ο παραχωρησιούχος δεν επωφελείται από ένα συγχρηματοδοτούμενο δημόσιο έργο, δεδομένου ότι η σύνδεση του «τυφλού» κεντρικού τμήματος με την ΠΑΘΕ στη Λαμία θα αυξήσει αναμφίβολα την κυκλοφορία του, άρα και τα κέρδη της Κεντρικής Οδού. Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού αναμένεται έως το τέλος του έτους.
και την Ε.Ε. Οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμα καταλήξει, και η ελληνική πλευρά καταθέτει συνεχώς νέα επιχειρήματα για να κάμψει τις κοινοτικές αντιρρήσεις, με κυριότερο ότι το νότιο τμήμα θα είναι οικονομικά «αυτόνομο» και δεν θα δικαιούται την οικονομική ενίσχυση που έχει προβλεφθεί για το ήδη κατασκευασμένο μεσαίο.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ο Ε65 θα ξεκινούσε λίγο πριν από τη Λαμία και θα κατέληγε 175 χλμ. μετά, στην Εγνατία Οδό. Το έργο ανατέθηκε με σύμβαση παραχώρησης στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός και άρχισε να κατασκευάζεται το 2008. Οι εργασίες, όμως, σταμάτησαν εξαιτίας της κρίσης το 2010.
Οταν στα τέλη του 2013 το Δημόσιο επανεκκίνησε τα έργα, τροποποιώντας τη σύμβαση παραχώρησης, η εικόνα του έργου άλλαξε εντελώς. Αποφασίστηκε να κατασκευαστεί μόνον το εύκολο, κεντρικό κομμάτι (Ξυνιάδα - Τρίκαλα), μήκους 77,6 χλμ. Τα άλλα δύο τμήματα χαρακτηρίστηκαν «αναβαλλόμενα» (Λαμία - Ξυνιάδα, 32 χλμ., και Τρίκαλα - Εγνατία, 63 χλμ.). Αυτά τα τμήματα το Δημόσιο έπρεπε να αποφασίσει αν θα τα αναθέσει στην Κεντρική Οδό ή δεν θα τα κατασκευάσει καθόλου. Αλλαξε, όμως, και το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου. Το «πορτοφόλι» του Ε65 και της Ιόνιας Οδού (που έχουν κοινή μετοχική σύνθεση) ενοποιήθηκε, ενώ η επιδότηση λειτουργίας (ο δρόμος θεωρούνταν εξαρχής ελλειμματικός) αντικαταστάθηκε από την «υποστήριξη λειτουργίας», έναν μηχανισμό μέσω του οποίου το Δημόσιο θα παραχωρεί στην Κεντρική Οδό το μερίδιό του από τα έσοδα από τα διόδια, αν τα έσοδα του παραχωρησιούχου δεν φθάνουν για να καλύψουν τα δάνεια, το λειτουργικό κόστος και το κέρδος του.
Επρόκειτο για πολιτική συμφωνία (πώς αλλιώς μπορεί να χαρακτηριστεί η διάθεση 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή ενός «τυφλού» τμήματος στη μέση του Θεσσαλικού Κάμπου). Η διαφορά με τις υπόλοιπες οδικές παραχωρήσεις ήταν ότι το Δημόσιο διατηρούσε το δικαίωμα να μη συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση, ωστόσο δεν το έπραξε.
Τον Δεκέμβριο του 2016 ανατέθηκε στην Κεντρική Οδό η κατασκευή του νότιου τμήματος με έξοδα του Δημοσίου (στην πραγματικότητα της Ε.Ε., αν δεχθεί να χρηματοδοτήσει το έργο) και προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ.
Ομως, αντίθετα με την εικόνα που εδώ και ενάμισι έτος προβάλλει το υπουργείο Υποδομών (ότι η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ είναι απλά θέμα χρόνου), η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού δεν έχει ακόμα πεισθεί ότι το ελληνικό σχέδιο για τη συνέχιση του Ε65 είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία περί ανταγωνισμού.
Αλληλογραφία ανάμεσα στις ελληνικές αρχές και την DG Competition, που έχει στη διάθεσή της η «Κ», αποκαλύπτει ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε τυπικά ζητήματα και ότι η Επιτροπή έχει σοβαρές ενστάσεις, παρότι το 2013 ενέκρινε επί της αρχής το σχέδιο.
Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού στα τέλη Ιουνίου. Οπως αναφέρει, παρότι η κατασκευή και λειτουργία του Ε65, μέσω σύμβασης παραχώρησης, προέκυψε από διαγωνισμό το 2008, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι η κατασκευή των «αναβαλλόμενων» τμημάτων σήμερα καλύπτεται από εκείνη τη διαδικασία.
Το γεγονός ότι το Δημόσιο επιθυμεί σε αυτήν τη φάση να χρηματοδοτήσει το νότιο τμήμα, οδηγεί σε πιθανό πλεονέκτημα τον παραχωρησιούχο (σ.σ. κοινοπραξία Κεντρική Οδός). Εκτιμά δε ότι ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης (περίπου 8,6%) της Κεντρικής Οδού διατηρήθηκε σταθερός στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης το 2013, δεδομένου ότι το υπόλοιπο έργο μπορεί να μην κατασκευαζόταν.
Περαιτέρω, σημειώνει, δεδομένης της μετοχικής δομής του παραχωρησιούχου, δεν εξασφαλίζεται ότι η χρηματοδότηση για την κατασκευή δεν θα χρησιμοποιηθεί ως «διασταυρούμενη επιδότηση» για άλλες δραστηριότητες, όπως η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
Αδύναμη επιχειρηματολογία
Το κύριο επιχείρημα που θέτουν οι ελληνικές αρχές (και επιβεβαιώθηκε στην «Κ» από την Κεντρική Οδό) είναι ότι το νότιο τμήμα θα κατασκευαστεί μεν από το Δημόσιο και θα το διαχειρίζεται ο παραχωρησιούχος, θα είναι όμως «αυτόνομο» οικονομικά. Δηλαδή τα έσοδά του θα καταλήγουν σε έναν χωριστό λογαριασμό υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συντήρηση και τη λειτουργία του από τον παραχωρησιούχο (όχι για την εξυπηρέτηση των δανείων της Κεντρικής Οδού ή την επίτευξη του ποσοστού κέρδους της). Η Κεντρική Οδός, επίσης, αναφέρει στην «Κ» ότι έχει προτείνει να καλύψει το κυκλοφοριακό ρίσκο του νότιου τμήματος, δηλαδή να αναλάβει το λειτουργικό του κόστος αν τα έσοδα από τα διόδια δεν επαρκούν. Ωστόσο, η επιχειρηματολογία της ελληνικής πλευράς είναι αδύναμη σε ένα πολύ βασικό σημείο: πώς θα αποδειχθεί ότι ο παραχωρησιούχος δεν επωφελείται από ένα συγχρηματοδοτούμενο δημόσιο έργο, δεδομένου ότι η σύνδεση του «τυφλού» κεντρικού τμήματος με την ΠΑΘΕ στη Λαμία θα αυξήσει αναμφίβολα την κυκλοφορία του, άρα και τα κέρδη της Κεντρικής Οδού. Η απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού αναμένεται έως το τέλος του έτους.
kathimerini.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Μόλις 13 χλµ. ανατολικά της Καστοριάς, στην ανατολική ακτή της λίμνης Ορεστιάδας, βρίσκεται ένα πολύ όμορφο χωριουδάκι, το Μαυροχώρι ή Μα...
-
Ύστερα από τον δημοσίευμα της "Κ.Ε." της π. εβδομάδος, που δεν διαψεύστηκε από κανέναν, πυκνώνουν τα ερωτηματικά που προκαλε...
-
►ΜΑΛΛΟΝ βιάστηκαν κάποιοι να αποδώσουν σ΄ ένα πρώην δήμαρχο, το... διασωληνωμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο, που εγκατέστησε ο Δήμος Καστ...
-
Ανακοινώθηκαν σήμερα οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δείτε όλα τα ονόματα των επιτυχόντων από όλα τα Λύκεια της Π. Ε. Καστοριάς
-
►ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ πέντε χρόνων αποφασίστηκε από την Δικαιοσύνη, η οριστική παύση από την εργασία του, του γνωστού πλέον σε όλους πρώην τα...
-
Με πρόταση μομφής κατά της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απαντάει η ΝΔ στην κίνηση για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Μετά από πολύωρη συζήτηση...
-
►ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αποκτήσαμε κυβέρνηση! Η οποία δεν είναι ούτε συγκυβέρνηση ούτε υπηρεσιακή. Είναι κυβέρνηση “ειδικού σκοπού” σύμφωνα με τον νεολο...
-
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε με την καταγραφή 501 υπηρεσιών στο gov.gr, ενώ σήμερα έχουν φτάσει πάνω από 1.500.
-
Ούτε το Καστοριανό Καρναβάλι βγήκε αλώβητο, από την οικονομική κρίση των μνημονίων και των χαρατσιών, που διακωμωδήθηκαν όμως αρκούντ...
-
Για κανόνες εμπλοκής που έχουν πλέον παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας του κάνει λόγο ο αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ, Μπουλέντ Μποστ...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου