Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

2 Ιουνίου 2017
Τη δημιουργία 10 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό μέσα στο έτος αποφάσισαν οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομικών. Μάλιστα, οι τέσσερις θα πρέπει να λειτουργήσουν
έως το τέλος Αυγούστου και οι υπόλοιποι έξι έως την 1η Νοεμβρίου. Με την απόφαση αυτή εκπληρώνεται ακόμα ένα από τα προαπαιτούμενα των θεσμών για την παραχώρηση του οδικού άξονα.

Οι κ. Σπίρτζης και Τσακαλώτος τροποποίησαν την υπουργική απόφαση του 2014 με την οποία καθορίστηκε για πρώτη φορά η αύξηση των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ενόψει παραχώρησης. Και ορίζεται σαφές χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία των 10 νέων σταθμών διοδίων:

• Στις 31 Αυγούστου οι μετωπικοί σταθμοί Παμβώτιδας (77ο χλμ.), Μέστης (580ο χλμ.), Ιεροπηγής (62ο χλμ. κάθετου άξονα Ιεροπηγής - Κρυσταλλοπηγής) και Ευζώνων (70ό χλμ. κάθετου άξονα Χαλάστρας - Ευζώνων).
• Τη 10η Οκτωβρίου οι σταθμοί Θεσσαλονίκης (322ο χλμ.), Ασπροβάλτας (396ο χλμ.), Καβάλας (476ο χλμ.) και Στρυμονικού (45ο χλμ. κάθετου άξονα Λαγκαδά - Προμαχώνα).
• Για τους μετωπικούς σταθμούς Σιάτιστας (186ο χλμ.) και Αρδάνιου (648ο χλμ.) και όλους τους πλευρικούς σταθμούς η 1η Νοεμβρίου.
Με τους νέους σταθμούς, λοιπόν, ο «χάρτης» των διοδίων στην Εγνατία Οδό διαμορφώνεται ως εξής:
• Στον «κυρίως» οδικό άξονα (Αλεξανδρούπολη - Ηγουμενίτσα) θα υπάρχουν 14 μετωπικοί σταθμοί και 19 πλευρικοί.
• Στον κάθετο άξονα Σιάτιστας - Κρυσταλλοπηγής θα λειτουργεί ένας μετωπικός σταθμός διοδίων.
• Στον κάθετο άξονα Χαλάστρας - Ευζώνων θα λειτουργήσει ένας μετωπικός και ένας πλευρικός.
• Τέλος, στον κάθετο άξονα Λαγκαδά - Προμαχώνα θα λειτουργήσουν δύο μετωπικοί σταθμοί.
Tο ύψος των διοδίων
Οσον αφορά το ύψος των διοδίων, αυτό παραμένει προς το παρόν ως έχει (ενδεικτικά 2,40 ευρώ για τα Ι.Χ. σε όλους εκτός από τα Μάλγαρα που είναι το μισό). Οι χρεώσεις θα αναπροσαρμοστούν με νεότερη υπουργική απόφαση. Πάντως, προβλέπεται ότι σταδιακά (χωρίς συγκεκριμένη χρονική δέσμευση) οι περιαστικοί σταθμοί διοδίων σε Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Σιάτιστα, Ιωάννινα, Αλεξανδρούπολη θα λειτουργήσουν με ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate) μέσω πομποδέκτη (η Εγνατία Οδός είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που δεν διαθέτει πομποδέκτη, ούτε μπορεί να λειτουργήσει με τους πομποδέκτες άλλων).
Στην υπουργική απόφαση γίνεται αναφορά στο μέλλον του συστήματος διοδίων στη χώρα μας: «Το ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη εκκινήσει τη διαδικασία σχεδιασμού, χρηματοδότησης, προμήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας ή τεχνολογίας ασύρματης επικοινωνίας δεδομένων (π.χ. GSM), μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι χρεώσεις διοδίων τελών στους αυτοκινητοδρόμους περιλαμβανομένης της Εγνατίας Οδού. Το ως άνω σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το τέλος του 2018».
Σήμερα, πάντως, στις 11 π.μ. παραδίδεται στην κυκλοφορία το τελευταίο νέο τμήμα (Λευκώνας - Κάτω Χριστός, μήκους 5 χλμ.) του κάθετου άξονα Λαγκαδά - Προμαχώνα. Ο άξονας Λαγκαδά - Προμαχώνα, μήκους 96 χλμ., είναι η βασική οδική σύνδεση με τη Βουλγαρία. Τα 79 από τα 96 χλμ. του άξονα κατασκευάστηκαν και αποδόθηκαν από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στην κυκλοφορία τμηματικά από το 2001 έως και σήμερα, με 14 εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 465 εκατ. ευρώ και έχουν δύο λωρίδες ανά ρεύμα συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ). Τα υπόλοιπα 17 χλμ. του κάθετου άξονα είχαν κατασκευαστεί παλαιότερα και διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς ΛΕΑ.

kathimerini.gr

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις