Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

9 Οκτωβρίου 2015
  Μπορεί ο περιφερειάρχης Θεόδωρος Καρυπίδης να εμφανίζεται σαν ένας φαντικός θιασώτης της “περιφερειακής συνείδησης”, που δαιμονοποιεί σε κάθε ευκαιρία το “κοζανίτικο κράτος”, όμως τα “scripta manet” του νέου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας άλλα κελεύουν...
  Διότι με μια πρώτη ανάγνωση στο μακροσκελές κείμενο του Χωροταξικού Σχεδιασμού, γίνεται

εύκολα αντιληπτός ο απότερος στόχος των εμπνευστών του, για την δημιουργία ενός υδροκέφαλου κέντρου στην Περιφέρεια, που θα ηγεμονεύει έναντι όλων των άλλων νομών!
Χαρακτηριστικό είναι ένα απόσπασμα από τον πρόλογο του κειμένου, που λέει ότι: “Ως πολυτροπικός κόμβος εθνικής σημασίας ορίζεται η πόλη της Κοζάνης που συνδέεται με τον ευρύτερο εθνικό χώρο με τρία μέσα μεταφοράς (αυτοκινητόδρομος, σιδηρόδρομος, αεροδρόμιο) Βασική επιδίωξη αποτελεί η αναβάθμιση των μέσων αυτών και η σύνδεσή τους, ώστε να ενισχυθεί ο χαρακτήρας της διατροπικότητας”!
Και πιο κάτω εξειδικεύονται οι στόχοι με την επιδίωξη: “Να ενισχυθεί η Κοζάνη με κρίσιμες υπηρεσίες περιφερειακού ενδιαφέροντος, με στόχο την αναβάθμιση της βασικής αυτονομίας της Περιφέρειας, σε υπηρεσίες διοίκησης και κοινωνικής πολιτικής”.
Ως κοινωνική υποδομή, με περιοχή επιρροής  το σύνολο της Περιφέρειας, αναγνωρίζεται στον χωροταξικό σχεδιασμό, το Γενικό Νοσοκομείο Κοζάνης, το οποίο προτείνει να αναβαθμιστεί σε Περιφερειακό Νοσοκομείο και να συλλειτουργήσει με το “Μποδοσάκειο” Νοσοκομείο της Πτολεμαϊδας, “με σκοπό την εξασφάλιση της αυτονομίας της Περιφέρειας ως προς την τριτοβάθμια περίθαλψη”, που προϋποθέτει, βέβαια, την λειτουργία αντίστοιχων σχολών ή τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ στα πλαίσια του πανεπιστημίόυ Δυτικής Μακεδονίας.
Προς επίρρωση των παραπανω σχεδιασμών, θα αναφέρουμε την συρρίκνωση του Νοσοκομείου Καστοριάς, με την σταδιακή μεταφορά των κλινικών του στην Κοζάνη!

  Ένας άλλος πυλώνας ανάπτυξης, που περιλαμβάνεται στον χωροταξικό σχεδιασμό, είναι η μεταφορική υποδομή, για την οποία προωθείται: “Διασυνοριακό πολυκεντρικό σύστημα μικρών πόλεων, με κέντρο την Κοζάνη, στο τρίγωνο Κοζάνης - Κορυτσάς - Μπίτολα”.
Για τον σκοπό αυτό ο σχεδιασμός προβλέπει: “Απαιτούνται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που αφενός θα αναδεικνύουν τον υποστηρικτικό και προωθητικό αναναπτυξιακό ρόλο της Κοζάνης και αφετέρου θα διασφαλίζουν την απαιτούμενη ποιότητα ζωής των κατοίκων της και την παραμονή τους στην περιοχή.
Ειδικότερη έμφαση δίνεται στο κέντρο της πόλης, καθώς και σε περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα φτώχειας και περιβαλλοντικής υποβάθμισης, δηλ. Πτολεμαϊδα - Αμύνταιο κλπ.
  Ο χωροταξικός σχεδιασμός χαρακτηρίζει το αεροδρόμιο της Κοζάνης, ως “μεταφορική υποδομή με διαπεριφερειακή εμβέλεια, το οποίο λειτουργεί και ως πύλη της Περιφέρειας”, ενώ το αεροδρόμιο του Άργους Ορεστικού, απλώς το αναφέρει ως “μεταφορική υποδομή” που “εξυπηρετεί την πόλη της Καστοριάς”!
  Ως προτεινόμενη σιδηροδρομική σύνδεση επιλέγεται η γραμμή Θεσαλονίκη - Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Αλβανία και σε δεύτερο στάδιο η γραμμή Καλαμπάκα - Κοζάνη - Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Αλβανία.

Παράλληλα αναβαθμίζεται ο οδικός άξονας Κοζάνης - Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής προς Αλβανία και Σκόπια, ο οποίος διασυνδέεται με τα ευρωπαϊκά οδικά δίκτυα και με τον Ε65 που θα διέλθει από το Σαραντάπορο.

  Αντίθετα περνάει σε δεύτερη μοίρα ο κάθετος άξονας Σιάτιστας - Καστοριάς - Κρυσταλλοπηγής, για τον οποίο υπάρχει πρόβλεψη να συνδεθεί με τον πρώτο, με την ... σήραγγα της Κλεισούρας(!)
  Τέλος στην κλίμακα των οικιστικών κέντρων, η Κοζάνη κατατάσσεται στο τρίτο επίπεδο, η Καστοριά στο τέταρτο, το Άργος Ορεστικό στο έκτο και το Νεστόριο, λόγω πληθυσμιακής μείωσης, βρίσκεται εκτός επιπέδων!

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις