ΣΕΛΙΔΕΣ
Αρχειοθήκη
-
►
2022
(3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2017
(2834)
- ► Δεκεμβρίου (79)
- ► Σεπτεμβρίου (261)
- ► Φεβρουαρίου (194)
- ► Ιανουαρίου (207)
-
►
2016
(1885)
- ► Δεκεμβρίου (150)
- ► Σεπτεμβρίου (258)
- ► Φεβρουαρίου (129)
- ► Ιανουαρίου (102)
-
►
2015
(1400)
- ► Δεκεμβρίου (76)
- ► Σεπτεμβρίου (105)
- ► Φεβρουαρίου (133)
- ► Ιανουαρίου (126)
-
►
2014
(1174)
- ► Δεκεμβρίου (123)
- ► Σεπτεμβρίου (211)
- ► Φεβρουαρίου (29)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
▼
2013
(213)
- ► Δεκεμβρίου (30)
-
▼
Σεπτεμβρίου
(19)
- ΤΑΡ - ωσαν και το φυσικό αέριο!
- Εκτός στόχων και για το 2ο τρίμηνο
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (19-9-2013)
- Επιστροφή στο μέλλον!
- Μετά το ¨ναυάγιο” της αρχιτεκτονικής δεν ξέρουν τ...
- Πρώτο κουδούνι με απεργίες!
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (12-9-2013)
- Απαντήστε μας κύριε Δήμαρχε: Αυτή είναι η ανάπλαση...
- Η Μαρία Αντωνίου υποψήφια δήμαρχος Καστοριάς;
- Οι βιβλιόφιλες... μέλισσες!
- Το “Πάρτυ” της Κοινωφελούς Επιχείρησης
- Άλλαξε αυτοκίνητο όχι όμως και συνήθειες...
- Οι πρώτοι άστεγοι της Καστοριάς!
- Οι πρώτοι άστεγοι της Καστοριάς!
- Το "πάρτι" της Αλεξιάδας!
- Άλλαξε όχημα όχι όμως και συνήθειες...
- “Φαρμακείο” η ΔΕΥΑΚ!
- ΓΚΡΙΖΕΣ ΖΩΝΕΣ (29-8-2013)
- ΚΑΨΤΕ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ!
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (19)
-
►
2012
(201)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (14)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2011
(185)
- ► Δεκεμβρίου (12)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (24)
- ► Ιανουαρίου (10)
Από το Blogger.
ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ
Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.
Πρόσφατα
26 Σεπτεμβρίου 2013
ΤΑΡ - ωσαν και το φυσικό αέριο!
9/26/2013 10:35:00 π.μ.
|
|
ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ
Μηδενικό θα είναι το όφελος για τον νομό της Καστοριάς από την διέλευση του περιβόητου αγωγού tap, που θα μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο από την Κασπία θάλασσα στην κεντρική Ευρώπη, μέσω Ελλάδας και Ιταλίας!
Η αποκάλυψη αυτή έγινε από τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου Καστοριάς κατά την διάρκεια της ενημέρωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, σχετικά με τις συνέπειες που θα προκαλέσει ο αγωγός από τους χώρους διέλευσης.
Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε από τους εισηγητές του θέματος, στην χθεσινή συνεδρίαση του Δ. Σ. , δεν προβλέπεται η άμεση σύνδεση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων της Καστοριάς με τον αγωγό ενώ αναμένεται να δοθεί μάχη από τους τοπικούς φορείς, για να εξασφαλισθεί μία μόνο “αναμονή” σ΄ ολόκληρο το νομό, η οποία θα είναι εκμεταλλεύσιμη στο απότερο μέλλον!
Ακόμα και τα περίφημα “τέλη διέλευσης” που αρχικά υπολογίζονταν σε 150 εκατ. ευρώ, έχουν απαλειφθεί από την τελική συμφωνία, με πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, για να είναι πιο ελκυστική η ελληνική πρόταση για τον αγωγό απέναντι στις ανταγωνίστριες χώρες!
Η αποικιοκρατικού τύπου συμφωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία δεν είναι δεσμευτική ούτε για το εργατοτεχνικό προσωπικό που θα απασχοληθεί στην κατασκευή του αγωγού, όπως αρχικά είχε διατυπωθεί και προέβλεπε σε πρώτη φάση 2.500 θέσεις εργασίας. Από αυτές μόνο το 25% θα καλυφθεί από την εγχώρια αγορά και το υπόλοιπο θα αναζητηθεί στις γειτονικές βαλκανικές χώρες!
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι από την παραμονή τόσων χιλιάδων εργατών, ελάχιστα θα ωφεληθεί η τοπική αγορά, αφού θα διαμένουν σε λυόμενες κατασκευές και θα καταναλώνουν τα αγαθά που θα προσφέρονται από την κατασκευάστρια εταιρεία!
Αντίθετα οι επιπτώσεις από την κατασκευή του αγωγού θα έίναι εκτός από περιβαλλοντικές και κοινωνικές καθώς αυτός θα διέλθει από κατοικημένες περιοχές που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αρμονική διαβίωση των ανθρώπων.
Ο αγωγός tap, θα εισέλθει στο νομό Καστοριάς από τα στενά της Κλεισούρας και αφού διατρέξει το αγρόκτημα της Κορησού σε βάθος μόλις ενός μέτρου, θα φτάσει στην Μηλίτσα. Από εκεί θα διασχίσει το βιομηχανικό πάρκο ΒΙ-ΠΑ και τον Αλιάκμονα για να καταλήξει στο ύψος του Χιλιοδένδρου. Στην συνέχεια θα διασχίσει για δεύτερη φορά τον Αλιάκμονα, πιθανόν με κάποιο μικρό υπόγειο τούνελ και μέσω Αγίας Κυριακής και Κρυσταλλοπηγής, θα περάσει στην Αλβανία.
Σ΄ όλη την διαδρομή θα οριοθετηθεί διάδρομος 8 μέτρων, όπου απαγορεύεται η καλλιέργεια φυτών σε εστιακό βάθος μεγαλύτερο των 30 πόντων.
Ενώ οι απαλλοτριωθείσες εκτάσεις απ΄ όπου θα περάσει ο αγωγός, θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης των ιδιοκτητών με την κατασκευάστρια εταιρεία, χωρίς καμιά ανάμειξη του ελληνικού δημοσίου!
Τα “αντισταθμιστικά ωφέλη” που θα προέκυπταν από τον αγωγό, είναι αντιστρόφως ανάλογα προς τις συνέπειες που θα προκαλέσει. Αδιευκρίνιστες παραμένουν οι συνέπειες για την δημόσια υγεία, τόσο κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου όσο και κατά την λειτουργία του, η οποία ουσιαστικά θα ξεκινήσει μετά από 3,5 χρόνια.
Εδώ θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι το φυσικό αέριο του ΤΑΡ προορίζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη ενώ το αέριο που καταναλώνει η Ελλάδα, προέρχεται από την Ρωσία και είναι το μόνο που μπορεί να φτάσει και στην περιοχή μας.
Επιφυλακτικός ήταν στην εισήγησή του και ο Δήμάρχος Καστοριάς Μ. Χατζησυμεωνίδης, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι ο αγωγός ΤΑΡ επιβλήθηκε από την ανάγκη να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά η χώρα μας σε ενεργειακό κόμβο και όχι να αποκτήσει μια δεύτερη πρόσβαση στην προμήθεια φυσικού αερίου!
Κάτω από αυτές τις συνθήκες κρίνεται φυσιολογικό που η ελληνική κυβέρνηση παρέβλεψε όλα τα αρνητικά και εστίασε το ενδιαφέρον της στον αρχικό στόχο.
Μηδενικό θα είναι το όφελος για τον νομό της Καστοριάς από την διέλευση του περιβόητου αγωγού tap, που θα μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο από την Κασπία θάλασσα στην κεντρική Ευρώπη, μέσω Ελλάδας και Ιταλίας!
Η αποκάλυψη αυτή έγινε από τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου Καστοριάς κατά την διάρκεια της ενημέρωσης των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, σχετικά με τις συνέπειες που θα προκαλέσει ο αγωγός από τους χώρους διέλευσης.
Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε από τους εισηγητές του θέματος, στην χθεσινή συνεδρίαση του Δ. Σ. , δεν προβλέπεται η άμεση σύνδεση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων της Καστοριάς με τον αγωγό ενώ αναμένεται να δοθεί μάχη από τους τοπικούς φορείς, για να εξασφαλισθεί μία μόνο “αναμονή” σ΄ ολόκληρο το νομό, η οποία θα είναι εκμεταλλεύσιμη στο απότερο μέλλον!
Ακόμα και τα περίφημα “τέλη διέλευσης” που αρχικά υπολογίζονταν σε 150 εκατ. ευρώ, έχουν απαλειφθεί από την τελική συμφωνία, με πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, για να είναι πιο ελκυστική η ελληνική πρόταση για τον αγωγό απέναντι στις ανταγωνίστριες χώρες!
Η αποικιοκρατικού τύπου συμφωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία δεν είναι δεσμευτική ούτε για το εργατοτεχνικό προσωπικό που θα απασχοληθεί στην κατασκευή του αγωγού, όπως αρχικά είχε διατυπωθεί και προέβλεπε σε πρώτη φάση 2.500 θέσεις εργασίας. Από αυτές μόνο το 25% θα καλυφθεί από την εγχώρια αγορά και το υπόλοιπο θα αναζητηθεί στις γειτονικές βαλκανικές χώρες!
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι από την παραμονή τόσων χιλιάδων εργατών, ελάχιστα θα ωφεληθεί η τοπική αγορά, αφού θα διαμένουν σε λυόμενες κατασκευές και θα καταναλώνουν τα αγαθά που θα προσφέρονται από την κατασκευάστρια εταιρεία!
Αντίθετα οι επιπτώσεις από την κατασκευή του αγωγού θα έίναι εκτός από περιβαλλοντικές και κοινωνικές καθώς αυτός θα διέλθει από κατοικημένες περιοχές που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αρμονική διαβίωση των ανθρώπων.
Ο αγωγός tap, θα εισέλθει στο νομό Καστοριάς από τα στενά της Κλεισούρας και αφού διατρέξει το αγρόκτημα της Κορησού σε βάθος μόλις ενός μέτρου, θα φτάσει στην Μηλίτσα. Από εκεί θα διασχίσει το βιομηχανικό πάρκο ΒΙ-ΠΑ και τον Αλιάκμονα για να καταλήξει στο ύψος του Χιλιοδένδρου. Στην συνέχεια θα διασχίσει για δεύτερη φορά τον Αλιάκμονα, πιθανόν με κάποιο μικρό υπόγειο τούνελ και μέσω Αγίας Κυριακής και Κρυσταλλοπηγής, θα περάσει στην Αλβανία.
Σ΄ όλη την διαδρομή θα οριοθετηθεί διάδρομος 8 μέτρων, όπου απαγορεύεται η καλλιέργεια φυτών σε εστιακό βάθος μεγαλύτερο των 30 πόντων.
Ενώ οι απαλλοτριωθείσες εκτάσεις απ΄ όπου θα περάσει ο αγωγός, θα γίνουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης των ιδιοκτητών με την κατασκευάστρια εταιρεία, χωρίς καμιά ανάμειξη του ελληνικού δημοσίου!
Τα “αντισταθμιστικά ωφέλη” που θα προέκυπταν από τον αγωγό, είναι αντιστρόφως ανάλογα προς τις συνέπειες που θα προκαλέσει. Αδιευκρίνιστες παραμένουν οι συνέπειες για την δημόσια υγεία, τόσο κατά την διάρκεια της κατασκευής του έργου όσο και κατά την λειτουργία του, η οποία ουσιαστικά θα ξεκινήσει μετά από 3,5 χρόνια.
Εδώ θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι το φυσικό αέριο του ΤΑΡ προορίζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη ενώ το αέριο που καταναλώνει η Ελλάδα, προέρχεται από την Ρωσία και είναι το μόνο που μπορεί να φτάσει και στην περιοχή μας.
Επιφυλακτικός ήταν στην εισήγησή του και ο Δήμάρχος Καστοριάς Μ. Χατζησυμεωνίδης, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι ο αγωγός ΤΑΡ επιβλήθηκε από την ανάγκη να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά η χώρα μας σε ενεργειακό κόμβο και όχι να αποκτήσει μια δεύτερη πρόσβαση στην προμήθεια φυσικού αερίου!
Κάτω από αυτές τις συνθήκες κρίνεται φυσιολογικό που η ελληνική κυβέρνηση παρέβλεψε όλα τα αρνητικά και εστίασε το ενδιαφέρον της στον αρχικό στόχο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Μόλις 13 χλµ. ανατολικά της Καστοριάς, στην ανατολική ακτή της λίμνης Ορεστιάδας, βρίσκεται ένα πολύ όμορφο χωριουδάκι, το Μαυροχώρι ή Μα...
-
Ύστερα από τον δημοσίευμα της "Κ.Ε." της π. εβδομάδος, που δεν διαψεύστηκε από κανέναν, πυκνώνουν τα ερωτηματικά που προκαλε...
-
►ΜΑΛΛΟΝ βιάστηκαν κάποιοι να αποδώσουν σ΄ ένα πρώην δήμαρχο, το... διασωληνωμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο, που εγκατέστησε ο Δήμος Καστ...
-
Ανακοινώθηκαν σήμερα οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δείτε όλα τα ονόματα των επιτυχόντων από όλα τα Λύκεια της Π. Ε. Καστοριάς
-
►ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ πέντε χρόνων αποφασίστηκε από την Δικαιοσύνη, η οριστική παύση από την εργασία του, του γνωστού πλέον σε όλους πρώην τα...
-
Με πρόταση μομφής κατά της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απαντάει η ΝΔ στην κίνηση για διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Μετά από πολύωρη συζήτηση...
-
►ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αποκτήσαμε κυβέρνηση! Η οποία δεν είναι ούτε συγκυβέρνηση ούτε υπηρεσιακή. Είναι κυβέρνηση “ειδικού σκοπού” σύμφωνα με τον νεολο...
-
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε με την καταγραφή 501 υπηρεσιών στο gov.gr, ενώ σήμερα έχουν φτάσει πάνω από 1.500.
-
Ούτε το Καστοριανό Καρναβάλι βγήκε αλώβητο, από την οικονομική κρίση των μνημονίων και των χαρατσιών, που διακωμωδήθηκαν όμως αρκούντ...
-
Για κανόνες εμπλοκής που έχουν πλέον παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας του κάνει λόγο ο αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ, Μπουλέντ Μποστ...
εν ολίγης ο αγωγός ΤΑΠ θα περάση την Καστορια σουβλάκι, ακολουθωντας την πολιτικής του βρακολάστιχου που ασκεί η "βουλευτής"αντονιου
ΑπάντησηΔιαγραφή