Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

22 Φεβρουαρίου 2013

Άρθρο της Μαριάννας Ιατρίδου

Πρωτοφανή επίπεδα ανησυχίας στην Ελλάδα  για την ανεργία και τα περιορισμένα χρήματα, ενώ το αρνητικό κλίμα στην Ευρώπη φαίνεται να εντείνεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης μειώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2012 κατά μία μονάδα, φτάνοντας στις 91. Στον δείκτη της Παγκόσμιας
Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας.

Η πιο αισιόδοξη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη είναι για άλλη μία φορά εκείνη της Ασίας/ Ειρηνικού, παραμένοντας στο όριο των 100 μονάδων. Στον αντίποδα βρίσκεται η Ευρώπη, που συνεχίζει να είναι η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη όμως να ανεβαίνει μία μονάδα και να φτάνει τις 74.
Το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, ενώ ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα. «Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο  -και ειδικά στην Ευρώπη- συνεχίζουν να διατηρούν μία επιφυλακτική στάση βιώνοντας την παρατεταμένη καμπή της οικονομίας. Η Ευρώπη ήταν και παραμένει στο επίκεντρο των συζητήσεων για την ανάγκη οικονομικής ανάπτυξης, με πολλές χώρες του νότου να αντιμετωπίζουν εδώ και καιρό σοβαρά δημοσιονομικά
 προβλήματα, αλλά και αρκετές βόρειες να ανησυχούν για επικείμενη
ύφεση», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα,  Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Nielsen Ελλάδας.
Δεκαεπτά ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται στις 20 πιο απαισιόδοξες του πλανήτη, ενώ μόλις δύο (η Ελβετία και η Νορβηγία) βρίσκονται στις 20 πιο αισιόδοξες. Η Ινδία και η Ινδονησία κρατούν από κοινού την πρώτη θέση στην παγκόσμια έρευνα της Nielsen (119 μονάδες), με τις Φιλιππίνες (118) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (114) να ακολουθούν. Στην αντίπερα όχθη, συναντούμε την Ουγγαρία (37 μονάδες), τη Νότια Κορέα (40), την Πορτογαλία (41), την Κροατία (41), αλλά και την Ελλάδα (46).
Στην Ευρώπη οι περισσότερες βόρειες χώρες σημείωσαν άνοδο στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, βαθαίνοντας το χάσμα που τις χωρίζει με τις νότιες χώρες της ηπείρου.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Ελβετία, η Νορβηγία, η Σουηδία και το Βέλγιο που αύξησαν  σημαντικά την Καταναλωτική τους Εμπιστοσύνη. Ακόμα και στη Γερμανία οπού ο δείκτης της Nielsen μειώθηκε κατά δύο μονάδες, η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη παρέμεινε σε σαφώς υψηλότερα επίπεδα από εκείνα των χωρών του Νότου.
«Σε αρκετές βόρειο-ευρωπαικές χώρες -και κυρίως στη Γερμανία- υπάρχει
η ανησυχία πως η συνεχιζόμενη ευρώ-κρίση μπορεί τελικά να επηρεάσει και τις ίδιες και να προκαλέσει αυξημένο πληθωρισμό. ʽΌμως για την ώρα η αντίθεση μεταξύ βόρειων και νότιων χώρων είναι πιο έντονη από ποτέ», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Nielsen Ελλάδας.
Στην Ελλάδα, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν. Με  την ανεργία να αυξάνεται δραματικά και να έχει φτάσει πλέον σε
πρωτοφανή επίπεδα, δεν προκαλεί έκπληξη πως οι εργασιακές προοπτικές αποτελούν τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό που είναι το υψηλότερο παγκοσμίως (46%). Παράλληλα, η κατάσταση της οικονομίας και τα προσωπικά χρέη συνεχίζουν να ανησυχούν σταθερά τους Έλληνες τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Το ποσοστό αυτό (35%) είναι ένα από τα υψηλότερα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα  και το τρίτο υψηλότερο παγκοσμίως για το συγκεκριμένο τρίμηνο.

Όπως ήταν αναμενόμενο, σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (73%) και να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (68%).
 Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως το ποσοστό των Ελλήνων που λαμβάνει
μέτρα για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση είναι σαφώς υψηλότερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό, αντικατοπτρίζοντας για άλλη μία φορά τα χαμηλά
επίπεδα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στη χώρα μας.

Στη χώρα μας, ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης σημείωσε μικρή
άνοδο σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του έτους, γεγονός όμως που είναι συνηθισμένο στις μετεκλογικές περιόδους όπου αναζωπυρώνονται οι προσδοκίες του κόσμου. Παρά τη βελτίωση του δείκτη όμως, η Ελλάδα παρέμεινε  ανάμεσα στις 5 πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, με την
Καταναλωτικής της Εμπιστοσύνη να  βρίσκεται σταθερά τα τελευταία τρία χρόνια κάτω από τις 60 μονάδες.

0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις