Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

28 Δεκεμβρίου 2011
Χαμηλών πτήσεων αλλά και χαμηλών προσδοκιών, ήταν το πρώτο “αποκετρωμέ-νο” περιφερειακό συμβούλιο, που πραγματο- ποιήθηκε το βράδυ της περασμένης Τετάρτης στην Καστοριά.


Η έλλειψη κοινής στρατηγικής, στην ιεράρχιση των έργων υποδομής, σε συνδυασμό με τις μικρές απαιτήσεις του... ολιγαρκή αντιπεριφερειάρχη Δ. Σαββόπουλου, είχε σαν αποτέλεσμα να ενταχθούν από το νομό Καστοριάς μόνο 3-4 έργα οδοποιίας, που παραμένουν ημιτελή και να οδηγηθεί στις Καλλένδες η σήραγγα της Κλεισούρας, που αξιολογείται ως έργο - σημαία απ΄ όλες τις πλευρές!
Τα έργα που προτάθηκαν από τον αντιπεριφερειάρχη και τελικά εν- τάχθηκαν κατά πλειοψηφία ήταν τα εξής:
α) Η γέφυρα του Νεστορίου, με προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ, που παραμένει ημιτελής από την τελευταία προεκλογική περίοδο, όταν έγινε αντικείμενο εκλογικής συναλλαγής και λύθηκε η σύμβαση με υπαιτιότητα της νομαρχίας...
β) Ο δρόμος Πεύκο - Λιανοτόπι, με προϋπολογισμό 6.730.000 ευρώ.
γ) Ο δρόμος Μυροβλήτη - Χρυσής με 4.700.000 ευρώ, όπου ολοκληρώνεται μια οδοποιία που είχε ξεκινήσει από το πρόγραμμα “Πίνδος”.
δ) Η διαμόρφωση της εισόδου του Πεύκου, με 600.000 ευρώ.
ε) Η κατασκευή του δρόμου Νυμφαίο - Περικοπή, με προϋπολογισμό 12.-000.000 ευρώ και συνολικής απόστασης 14 χιλιομέτρων.
Το γεγονός ότι τα περισσότερα έργα που εντάχθηκαν, κρίνονται ήσ- σονος σημασίας και δεύτερης προτεραιότητας σε σύγκριση με άλλα, δεν πέρασε ασχολίαστο από την μειοψηφία του περιφειακού συμβουλιου, η οποία κατέθεσε την δική της πρόταση για την ένταξη της σήραγγας της Κλεισούρας στα περιφερειακά προγράμματα, με ποσό 35 εκατ. ευρώ, από το συνολικό των 62 εκατ. που απαιτείται, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η σήραγγα είχε προταθεί να ενταχθεί στα τομεακά προγράμματα του υπουργείου υποδομών, αλλά απορρίφθηκε για αδιευκρίνιστους λόγους, όπως τόνισε ο περιφερειάρχης Γ. Δακής. Γι΄ αυτό κάλεσε όλους τους κυβερνητικούς βουλευτές της περιφέρειας, να συντονίσουν τις προσπάθειές τους, για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Παράλληλα ο περιφερειάρχης απέδωσε τις μη εντάξεις έργων της περιφέρειας, στις “δομικές αδυναμίες του συστήματος” αλλά και στην μη ωρίμανση ορισμένων έργων. Χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στις στρεβλώσεις του συστήματος είπε ότι: “Η περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας, χρηματοδοτεί από τον πόρο της ΔΕΗ, την υποθαλάσια σύνδεση του αγωγού της Στερεάς Ελλάδας με την Σύρο...”!
Τις ενστάσεις του, για τις προτεραιότητες των έρ-γων που πρότεινε ο Δ. Σαββόπουλος, κατέθεσε κι ο εκπρόσωπος της ελλάσσονος μειοψηφίας Α. Κύρινας, ο οποίος εξέφρασε την απορία του, πως ένας δρόμος στον Γράμμο, βάζει σε δεύτερη μοίρα την εξυγίανση της λίμνης;
Στην εισήγησή της η περιφερειακή σύμβουλος Αγ. Δούφλια, εξέφρασε την απορία της προς τον αντιπεριφερειάρχη “Αν η κατάταξη των έργων στον πίνακα που έχουμε στα χέρια μας, αφορά την προτεραιότητα που τελικά υποστηρίζει η περιφερειακή αρχή;
Δεύτερον, αν σ΄ αυτή την κατηγορία των έργων, που είναι όλα οδικά, υπάρχουν άλλα ώριμα, που πρόκειται να τα εντάξουμε εκεί.
Και τρίτον σε ποιό μέτρο έγινε η πρόταση για την ένταξη των συγκεκριμένων έργων, για την υλοποίησή τους;”
Απαντώντας ο Δ. Σαββόπουλος διευκρίνισε ότι: “Το τέταρτο έργο που έχει σχέση με την οδοποιία εντός του Πεύκου, είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα Πίνδος
Δυστυχώς, δεν υπάρχουν χρηματοδοτήσεις τα τελευταία χρόνια και δεν έχει ξεκινήσει ο ανάδοχος”
Όσο για την ιεράρχιση των έργων ο Δ. Σαββόπουλος είπε ότι: “Δεν καταθέτουμε κατά προτε- ραιότητα. Όλες οι προτάσεις μας είνα απολύτου ωριμότητας”.
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο σύμβουλος της μειοψηφίας Απ. Κιοσσές, ο οποίος δήλωσε: “Μετά από ένα χρόνο λειτουργίας, του πρώτου αιρετού περιφερειακού συμβουλίου και περίπου μετά από έξι μήνες της ανάληψης αρμοδιότητας διαχείρισης, του επιχειρη- σιακού προγράμματος προγράμματος “Μακεδονίας - Θράκης”, το περιφερειακό συμβούλιο αποφάσισε μόλις πριν μια συνεδρίαση, τις πρώτες εντάξεις έργων.
Η δε Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς, μόλις πρόλαβε την λήξη του έτους να κάνει προτάσεις για εντάξεις έργων, που κι αυτά είναι οδικά”.
“Από αυτή την πρόταση της Π.Ε. Καστοριάς, που κοσγολογείται περίπου 25 εκατ. ευρώ, λείπει το μεγαλύτερο οδικό έργο που διεκδικεί η Καστοριά τα τελευταία είκοσι χρόνια. Η σήραγγα της Κλεισούρας. Αυτό είναι ένα έργο - σημαία για την περιοχή μας, το οποίο θα συνδέσει δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Δυτ. Μακεδονίας με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Το ένα είναι το μεγαλύτερο ενεργειακό κέντρο της χώρας και το άλλο ένας από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς. Αυτός ο συνδυασμός, δημιουργεί ένα ισχυρό δίπολο στην περιέρεια Δυτ. Μακεδονίας, που μπορεί να αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου μας” τονίσε ο Α. Κιοσσές.
Ο Απ. Κιοσσές δεν απέφυγε να επιρρίψει ευθύνες σε όσους κατά καιρούς αντιμετώπισαν με επιφύλαξη το συγκεκριμένο έργο, αφήνοντας σαφή υπονοούμενα προς ορισμένους πολιτικούς παράγοντες, που δεν είδαν με καλό μάτι την σήραγγα και από τις δύο πλευρές του Μουρικίου!
Από την πλευρά της μειοψηφίας εκφράστηκαν επιφυλάξεις, κατά πόσο η Π.Ε. Καστοριάς έχει την βούληση να προωθήσει προς ένταξη σημαντικά έργα της περιοχής και να μην αρκείται στα... αντίδωρα που της χορηγεί η περιφέρεια, σαν αντιστάθμισμα στα έργα δεκάδων εκατομμυρίων, που εντάσσει η Κοζάνη!


0 σχόλια:

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις