Στο facebook

Αρχειοθήκη

Από το Blogger.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πνευματική ιδιοκτησία & Αντιγραφή υλικού
Το περιεχόμενο του blog μας αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του kastorianiestia.gr
H αναδημοσίευση υλικού σε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση αναφοράς της πηγής με ενεργό link προς το πρωτότυπο άρθρο.

Πρόσφατα

28 Ιουνίου 2011
Στις καθιερωμένες συσκέψεις, με το γνωστό μοτίβο, εξαντλείται το ενδιαφέρον των τοπικών φορέων, για την πυροπροστασία του δασικού πλούτου, εν όψει της θερινής περιόδου, που ανεβάζει κατακόρυφα την επικινδυνότητα στην περιοχή.


Με απούλωτες ακόμα τις πληγές, στο οικοσύστημα του Γράμμου, από την πύρινη λαίλαπα το καλοκαίρι του 2007,ο αντιπεριφερειάρχης και οι δήμαρχοι, εξακολουθούν να... ομφαλοσκοπούν πάνω στον ορατό κίνδυνο, να επαναληφθεί, ανά πάσα στιγμή, εκείνο το εφιαλτικό σενάριο...
Οι διαβεβαιώσεις που μοιράζουν προς πάσα κατεύθυνση ότι “έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα” δεν φαίνεται να πείθουν κανέναν και η εγκατάσταση ενός... αόρατου συστήματος “πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας” επί νομαρχίας Κ. Λιάντση, υφίσταται μόνο στα χαρτιά...
Διότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες,που κατέβαλε ο αντιπεριφερειάρχης Δ. Σαββόπουλος, να εξωρραϊσει το γεγονός, δεν έπεισαν κανένα, ότι το “Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης και πυρόσβεσης στην ορεινή περιοχή των ελληνοαλβανικών συνόρων”, που επιβάρυνε τον καστοριανό πολίτη με 360.098 ευρώ, το έτος 2008, δεν λειτούργησε μέχρι σήμερα ποτέ...
Η σύμβαση του συγκεκριμένου προγράμματος, που υπογράφτηκε απο την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καστοριάς και την εταιρεία INFOΔΗΜ, που είχε αναλάβει στο παρελθόν τον στρατηγικό σχεδιασμό της Ν.Α., προέβλεπε τα εξής:
α) Την εγκατάσταση δύο (2) σταθερών και κινητών μετεωρολογικών σταθμών κατά μήκος των συνόρων.
β) Την δημιουργία γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών.
γ) Την ίδρυση επιχειρησιακού κέντρου στο ισόγειο της Νομαρχίας,
δ) Εγκατάσταση λογισμικού και ανάπτυξη ιστοσελίδων
ε) Ψηφιακή καταγραφή και αποτύπωση ναρκοπεδίων (sic)
ζ) Εγκατάσταση συστήματος εκπαίδευσης προσωπικού
στ) Έκδοση 8σέλιδου τουριστικού οδηγού με χάρτη του Γράμμου
και ορισμένες άλλες δράσεις που περιλαμβάνουν εργασίες γραφείου, οι οποίες είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθούν στην εφαρμογή τους!


Σε έρευνα της εφημερίδας μας διαπισώθηκε ότι απ΄ όλα τα παραπάνω, μόνο ένας μετεωρολογικός σταθμός έχει εγκατασταθεί κάπου... στο Γράμμο και το επιχειρησιακό κέντρο “μετακόμισε” απο το ισόγειο της νομαρχίας στην πυροσβεστική υπηρεσία, όπου όμως δεν υπάρχει εκπαιδευμένο προσωπικό, για να το λειτουργήσει...
Για να είναι αποτελεσματική η λειτουργία του λογισμικού συστήματος, θα έπρεπε να υπάρχει σύνδεση με ειδικά τοποθετημένες κάμερες, που θα κατοπτεύουν τις επίμαχες περιοχές. Αυτό αποκλείστηκε κατηγορηματικά από τον αντιπεριφερειάρχη, λόγω του υψηλού κόστους, και λόγω του ελλοχεύοντος κινδύνου, να καταστραφούν από λαθροθήρες κυνηγούς!


Η δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού έγινε στις 21 Απριλίου 2008 για τις επίσημες εκδόσεις των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και στις 2 Μαϊου 2008 για τις ελληνικές εφημερίδες.
Ως χρόνος διενέργειας του διαγωνισμού, ορίστηκε η Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008 στα γραφεία του 2ου ορόφου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καστοριάς
Η προκήρυξη αποτελείται από τρία μέρη και περιλαμβάνει:
α) Γενικούς και Ειδικούς Όρους, β) Τεχνική Περιγραφή και γ) Ειδικές απαιτήσεις της οικονομικής προσφοράς.
Στον διαγωνισμό, εκτός από την εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ, που αναδείχθηκε τελικός μειοδότης, συμμετείχαν οι εταιρείες ΑΤΕΣΕ Α.Ε. και ΕΨΙΛΟΝ ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ Α.Ε. και ΟΜΙΚΡΟΝ ΕΠΕ, οι οποίες μάλιστα κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της συμμετοχή της πρώτης.
Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι μνημείο “φωτογραφικής” διάταξης, αποτελεί ο όρος της προκήρυξης, που απαγορεύει την έκπτωση της οικονομικής προσφοράς, να υπερβαίνει το 10% του προτεινόμενου προϋπολογισμού, διότι θα απορριφθεί ως “υπερβολικά χαμηλή”!!! Ο ανταγωνισμός και η διαφάνεια σε πλήρη ανάπτυξη...
Την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008, συγκαλείται η Επιτροπή Αξιολόγησης των Τεχνικών Προσφορών του συγκεκριμένου διαγωνισμού, που αποτελείται από μόνιμους υπαλλήλους της Νομαρχίας και γνωμοδοτεί:
α) Για την συνέχιση της συμμετοχής της διαγωνιζόμενης εταιρείας ΙΝFOΔΗΜ - Π. Καραμόσχος - Κ. Λιοδάκη Ο.Ε. στην περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού.
β) Για τον αποκλεισμό από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού της ένωσης των εταιριών ΟΜΙΚΡΟΝ ΕΠΕ
γ) Για τον αποκλεισμό από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού της τρίτης διαγωνιζόμενης ένωσης των εταιρειών ΑΤΕΣΕ Α.Ε. - ΕΨΙΛΟ ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ Α.Ε.”.
Ακολούθησε νέος γύρος ενστάσεων μεταξύ των εταιρειών, που διαγωνίζονται για την κατάκτηση του τροπαίου.
Έτσι την Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008 συνέρχεται η Επιτροπή Αξιολόγησης των Ενστάσεων του Διαγωνισμού, η οποία απορρίπτει όλες τις ενστάσεις και ουσιαστικά επιβεβαιώνει την προηγούμενη απόφαση της 1ης Νομαρχιακής Επιτροπής της Ν.Α. Καστοριάς
Στις 12 Νοεμβρίου 2008 συνέρχεται πάλι η Επιτροπή Αξιολογησης των τεχνικών προσφορών του διαγωνισμού, η οποία αφού έλαβε υπ΄ όψιν τις προηγούμενες αποφάσεις της 1ης Νομαρχιακής Επιτροπής και την απορριπτική απόφαση του ΣτΕ κατά της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων των δύο άλλων εταιρειών, γνωμοδοτεί ότι η εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ “αποτελεί την μοναδική συμμετέχουσα εταιρεία στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, για την αξιολόγηση των Τεχνικών προσφορών”.
Η ίδια Επιτροπή συνήλθε και πάλι την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008 “προκειμένου να ελέγξει την καταλληλότητα της υποψηφιότητας της αναδόχου εταιρείας “ΙΝFOΔΗΜ Π. Καραμόσχος - Κ. Λιοδάκη Ο.Ε.” όπου διαπιστώνει ότι ο φάκελλος με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, κατατέθηκε στο πρωτόκολλο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της Ν.Α. Καστοριάς στις 2-12-2008, ήτοι εντός της προθεσμίας των είκοσι ημερών από την κοινοποίηση σ΄ αυτή.
Η επιτροπή, αφού εξέτασε τα έγγραφα που υποβλήθηκαν από την εταιρεία, γνωμοδοτεί για την κατακύρωση του διαγωνισμού και την ανάδειξη της εταιρείας ΙΝFOΔΗΜ, ως αναδόχου, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Η υπογραφή της σύμβασης, για την ανάθεση του έργου, από τον νομάρχη Κ. Λιάντση και τον εκπρόσωπο της εταιρείας Π. Καραμόσχο, πραγματοποιή- θηκε την Τρίτη 9-12-2008 στο γραφείο του νομάρχη, με αντικείμενο την υλοποίηση ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης πυρόσβεσης στην ορεινή περιοχή των ελληνοαλβανικών συνόρων και συμβατικό κόστος τις 360.098,76 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ.
Οκτώ μέρες αργότερα, στις 17-12-2008, η ανάδοχος εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ αναγγέλει ότι “έχει ολοκληρωθεί η ανάπτυξη των εφαρμογών πρόληψης, αντιμετώπισης και ελέγχου δασικών πυρκαγιών” ενώ απομένει ακόμη “η εγκατάσταση του εξοπλισμού λειτουργίας του επιχειρησιακού κέντρου και τους εξοπλισμού των μετεωρολογικών σταθμών”!
Μάλιστα για τον σκοπό αυτό, διοργάνωσε ημερίδα παρουσίασης του έργου στις 22-12-2008, στην οποία αν και ήταν προσκαλεσμένος, δεν παρουσιάστηκε καθόλου ο νομάρχης Κ. Λιάντσης!
Αποκορύφωμα όλου αυτού του διαδικστικού τραγέλαφου, ήταν η οριστική παραλαβή του έργου, δύο ημέρες μετά την ημερίδα, στις 24 Δεκεμβρίου 2008 στο άδειο μέγαρο της Νομαρχίας και υπό τους ήχους των “χάλκινων” που διέσχιζαν την χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, για να μεταφέρουν το μήνυμα της γέννησης του Θεανθρώπου.
Η επιτροπή παραλαβής του έργου, που δεν είχε καμιά σχέση με την επιτροπή αξιολόγησης των ειδικών, που αποτελούνταν από διοικητικούς υπαλλήλους(!) της Νομαρχίας, άσχετους με το αντικείμενο που παρέλαβαν!
(Η εφημερίδα μας, για λόγους δεοντολογίας, δεν δημοσιοποιεί τα ονόματα των ανυποψίαστων υπαλλήλων, γιατί πιστεύει ότι αυτο δεν είναι το ζητούμενο της παρούσας δημοσιογραφικής έρευνας).
Τα ερωτήματα που προκύπτουν όμως, απευθύνονται προς την τότε πολιτική ηγεσία της Ν.Α. και προσωπικά προς τον πρώην νομάρχη Κ. Λιάντση, που έβαλε την υπογραφή του στην σύμβαση για την ανάθεση του έργου:
α) Είναι δυνατόν να υλοποιηθεί σε πλήρη ανάπτυξη, ένα τόσο περίπλοκο έργο σε διάστημα μόλις 15 ημερών από την ανάθεσή του;
β) Γιατί δεν ορίσθηκαν εξειδικευμένοι υπάλληλοι (δασολόγοι, μηχανικοί κλπ) για την παραλαβή του έργου και επιλέχθηκαν υπάλληλοι γραφείου να παραλάβουν μετεωρολογικούς σταθμούς, δασικούς χάρτες, ψηφιακές αποτυπώσεις ναρκοπεδίων κλπ;
γ) Η παραλαβή του έργου την παραμονή των Χριστουγέννων, έχει σχέση και με την αυθημερόν αποπληρωμή του;
δ) Είναι θεμιτό ο έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει δύο φορές το ίδιο έργο, όπως την ψηφιακή αποτύπωση των ναρκοπεδίων του Γράμμου, που προηγήθηκε η Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας με κοστολόγιο 4,3 εκ. ευρώ;
ε) Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για την συγκεκριμένη εταιρεία ΙΝFOΔΗΜ, η οποία έχει αναλάβει και τον στρατηγικό σχεδιασμό της πρώην Ν.Α., για να μπορεί να προτείνει και να αναλαμβάνει παράλληλα την υλοποίηση ενός έργου;

1 σχόλιο:

  1. 360.000 ευρώ για τους χάρτες ?
    Δηλαδή ΑΛΛΟ ΕΝΑ σκάνδαλο του Λιάντση και της παρέας του και δεν κουνήθηκε φύλλο στην Καστοριά.
    Γεια σου ρε Καστοριανέ κεμπάρη.
    Πάντα τέτοια.
    Ώσπου να καταλάβεις πως οι φόροι που σου μπήγουν τώρα είναι γι' αυτά τα λεφτά που κάνεις τα στραβά μάτια.
    Αλλά μέσα στην αμορφωσιά σου και την βλακεία σου πού να το καταλάβεις...
    Καλά σε κάνουν λοιπόν !

    Γ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Δημοφιλείς αναρτήσεις